Nostalgisk lunch om barnprogram

Idag hade vi en minst sagt nostalgisk lunch om barnprogram från den gamla goda tiden (när vi var små alltså!). Alltifrån Trasdockorna till Bröderna Lejonhjärta, Salve och Bilen Brum diskuterades. Och oj vad bra allt var!

Jag minns en kväll när jag, Matilda och Lisa fick välja mellan att gå på disko eller se på disneydags och vi inte kunde bestämma oss. Slutligen blev det halva discot och halva disneydags:) Men det var ju något speciellt över dom där fredagskvällarna med godis och popcorn framför Piff & Puff!

Jag är ganska nöjd med dagen; lämnat in mitt reportage (vet inte rikgit hur det gick...), fått tillbaka mitt NaB prov som gick jättebra. Vi har även lyssnat på en man ifrån Gambia på Samhäll C.
Han berättade om många intressanta saker, exempelvis månggifte. Han själv hade bara en fru, än så länge...Hans pappa hade dock haft 3.

- Han spenderade måndag och tisdag med den första, sen onsdag och torsdag med den andra och slutligen fredag och lördag med den tredje. Han hade tur som bara hade tre fruar så han fick vila på söndagen, HAHA!

I alla fall påminde hans berättelser om den serie som startade på SVT1 igår (ja, jag hoppade till och med över Sex and the city...). Den heter Big love. Jättebra! Dessutom spelar underbara Chloë Sevigny en av huvudrollerna!

PS. min blogg är under renovering...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Trasdockorna

Postat av: åsa

trasdockorna, på något konstigt sätt så kan jag fortfarande låten.

disneydax va också kanon.

2008-04-17 @ 16:25:26
URL: http://pantouffe.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback