Rädda Poppe, död eller levande!

När jag var liten hade jag en kanin. Han hette Poppe.
Igår stod jag, mamma och Adolf i köket och kollar ut på familjen Dolls kanin, Pelle.

Mamma: Jag tycker synd om Pelle, det är tur att dom ska göra sig av med den!

Jag: Va? Ska dom? Ska dom ge bort honom?

Mamma: Ne, det tror jag inte, jag antar att dom ska döda honom, det är väl det man gör med kaniner?! Fast det säger dom väl antagligen inte till barnen...

Jag: Men min kanin dödade vi ju inte, den gav vi ju bort

Mamma: Ne, honomn sköt vi

Jag:
VA??? Sköt ni Poppe?

Mamma:
Ja, eller inte direkt vi, våran granne Åke gjorde det.

Jag som har levt med tanken att mitt lilla barndomshusdjur fortfarande levde...Stackars mig.

Nu ska jag hjälpa mamma göra en
avokadodressing, det blir grillat ikväll! Mums.
image588
Detta inlägg tillängnar jag min kanin Poppe. Fast han var brun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback