Valborg?!

Just det, nu kom jag på vad jag skulle blogga om. Har leddat upp med ett valborgsinlägg ett tag nu och här kommer det:)

Vad gör man på
Valborg? Det finns som alltid här också olika grupper av människor (är ganska haj på det efter att ha läst socialpsykologi på psykologilektionerna), haha. Här kommer en generalisering av valborgsfirandet i Söderköping...

Barnen - Barn tycker om Valborg. Det är då man får sälja lotter och tända brasan (om man är med i fotbollslagen). När man var barn fick man 20 kronor att spendera på lotter under kvällenslopp och man sprang som en tok mellan alla stånd, men jag vann aldrig (Lisa vann jämnt...)

Mellanbarnen - Mellanbarnen anser sog lite för coola för att springa runt, dom "hänger" mest. Det tycker dom känns bättre. De cirkulerar ofta i stora gäng och avslutar gärna med en glass på Smultronstället. Sen har de ofta en tid att passa och man får inte överstiga den.

Fjortisarna - Fjortisarna är en speciell liten grupp. Dessa får vara ute längre och dessa befinner sig på Ramunderberget. Där blir dom fulla, spyr och däckar.

Vuxna - Parmiddagar som man helst skulle slippa, men går på ändå för att man MÅSTE göra något på valborg, eller inget alls. Om de inte har barn förstås. Då måste de kolla på elden och handla barnens lotter ochg se till att de inte ramlar i ån.

Så, vad jag har att välja på till Valborg?
En fjortisfylla eller en stel och påtvingad parmiddag...Inget känns värst lockande! Eller en parmiddag kanake, men jag hoppar nog slussen och beget, haha.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Intressant. Jag tycker fjortisfyllan lät bra ;) needå, vi får hitta på nått! ha en skön helg

Postat av: Anny

FJORTISFYLLA WOHHOOOO!

2008-04-26 @ 18:56:34
URL: http://www.maggiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback