Det där med smink

Tjejer ska kunna smink.
Tjejer ska veta vad det är för skillnad på en
kajalpenna och en ögonbrynspenna.
Tjejer ska kunna lägga en sotning, markera kindbenen och skapa en illussion av större läppar.
Men jag är verkligen sämst på allt det där!

Visst kan jag böja ögonfransarna, ta på lite concealer och rouge. Men mer än så är det oftast inte. Jag skulle vilja bli bättre. Kanske kan Martina ha en privat sminkkurs för mig nu när vi är arbetslösa?!

I alla fall vet jag att det är snyggt med lite glow på kinderna alá Beyonce Knowles
Men de senaste dagarna har jag haft någon form av oönskad glow
Fet är snarare rätt namn. Min hy är i någon sorts obalans. Den producerar fett och jag måste typ torka av den med papper. Euw!
Hur ska jag råda bot på denna överproduktion av fett? 

 
 önskad glow vs. oönskad glow

 

Kommentarer
Postat av: Martina

Haha, sure bacon. :) Jag skulle faktiskt vilja sminka dig lite MER någon gång. Särskilt om du ska klippa page. Då är det snyggt med lite mer markerade ögon. Haha, nu låter det som att jag tror att jag är värsta sminkproffset när jag är själva verket är en självlärd amatör.. :D

Postat av: Martina

2008-08-12 @ 11:43:03
URL: http://martinaengwall.webblogg.se/
Postat av: DENISE DORNELL

samma här, innan den tarslut lixom!

2008-08-12 @ 11:43:35
URL: http://dld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha ja så gjorde min kör lärare alltid förut men nu har hon lungat sig med alla hårda inbromsningar faktiskt;) haha! mm jag har bokat uppkörning, är skit nervös verkligen!!!! Man hör ju såna skräck historier om uppkörningar nu för tiden..

2008-08-12 @ 12:38:54
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback