Glasögonorm

Alla med platt hår vill ha lockigt, alla kurviga vill vara raka, alla korta vill vara långa....Samma sak gäller glasögon; alla utan vill gäran ha, men alla med skulle helst slippa.

Jag var en riktig glasögonorm som liten (eller egentligen fortfarande). Jag ser onaturligt dåligt och tackar Gud för linserna varje dag. Ändå måste jag ha glasögon som komplement... och nu är det dags för ett nytt par. Dyrt, jobbigt och snyggt, konstigt!
Målet med mina nya brillor är också att kunna ha dem till vardags. På jobbet, stan, framför TV:n. dom måste alltså kännas bekväma och inte framkalla "jag-går-i-sexan-och-hatar-mina-glasögon-och-skämms-och-gråter-över-dem-känslor"

Nu ligger tre par på mitt skrivbord och det är bara att välja; D&G, Persol eller Ray Ban!? Och jag med min beslutångest, hur ska det här gå?!

Ne, nu är det dags för migg kvällskopp med te. Kanske en pepparkaka till det..

Just det, har fått hem skivan med bilder från Glitzy plåtningen, förtsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback