Mellandags rea innan jul...

Idag när jag gick en avslutande julklappsrunda på stan blev jag lite smått förvirrad...
Visst har man hört om den tidiga rean beroende på lågkonjukturen, men det här hade jag inte väntat mig. Affärer har total utförsäljning, stora rea-skyltar och röda lappar på vart och vartannnat plagg. 

Jag tog en snabbt beslut om att INTE handla på rea för att sedan ge bort. Där trodde jag att min gräns för vett och etiket låg.
Men efter en timme utan ett enda inköp och med lite tidspress övergav jag mitt förhastade beslut och gick loss på rean innan mellandagarna. Lite konstigt kändes det allt, men vad gör man inte för att hitta de bästa klapparna?!

Nu är i alla fall det mesta inhandlat. Bara Matilda kvar...hon som brukar vara enklast! Nu är det dags för sömn efter en kväll av fiskpinnar, potatismos, te, choklad, Bonde söker fru och Leilas jul...Puh, nu somnar jag!


Imorgon ska jag träffa Marty, Heddan och Adolf (som tog ett bra och hastigt beslut om att komma hem i helgen!) för lilljul! MYSIGT!

Kommentarer
Postat av: Martina

Men usch! Lilla knubbisen med bleka underarmar. Jag skulle nog rekomendera mig själv att ta på mig en kofta. Eller kanske något ännu mer heltäckande.



Vad händer på ditt jobb..? Jag nyser hela tiden..:( När har du lunch idag? Vi kanske kan matcha den..? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback