Kolasås

Igår var planen att göra hemgjord kolasås och servera med bär och vaniljglass.
Efter att ha börjat förberedelserna kom vi på att det inte fanns någon glass hemma, så det blev ingen kolasås.

Jag tänkte ändå dela med mig av receptet då jag är säker på att det kommer bli hur gott som helst (ni som går på dieter och är allmänt nyttiga bör undvika att se detta recept...)!

Du behöver:
1 dl sirap
1 dl grädde
1 dl socker
Grovt hackade nötter i den mängd man själv vill (pistage, cashew, mandel, valnötter)


Såhär gör du:
♥ Blanda alla ingridienserna utom nötter och mandel i en microsäker form.
♥ Kör på full effekt i 2 minuter i micron. Ta ut och rör om.
♥ Kör en minut till och rör om
♥ Kör en minut till och rör om.
♥ Blanda i nötter (eller ha dom på sidan om) och strö eventuellt lite flingsalt över såsen.
♥ ÄT och NJUT!

Visst låter det undebart gott?!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Attans då :) Ja, idag hänger jag på. Har redan bokat så jag får plats.



Tack. Ibland är det så skönt att bara va, och inte klä upp sig :D

Postat av: patricja

fikan var mys. ne jag har inte mycket planerat; ska träffa anna imorn och kolla upp lite angående thailand. Sen vet jag inte. vad ska du göra. Ses på torsdag??? puss lovely

2008-11-10 @ 15:01:02
URL: http://patriicja.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Då får jag spana in den serien :)

Nej kanske inte har ju inte flyttat hemifrån än så då passar jag på att önska mig allt sånt man behöver redan nu så man inte behöver köpa en massa senare

2008-11-10 @ 15:05:57
URL: http://darlingno1.blogg.se/
Postat av: Matilda

haha, jag blir mer glad av att läsa era bloggar :) då vet jag ju vad mina små gryn har för sig :) Jag har haft det otroligt mysigt i helgen, jag svävar som på moln, haha :) läser här över något om torsdag? Jag tror torsdag skulle passa mig utmärkt för kanske en liten fyris träff! Sen tänkte jag nog komma hem till sörping om en vecka, på måndagen. Om ni är hos CP då?? Puss

2008-11-10 @ 15:20:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Matilda

Precis :) Nu kan man börja om från början!



Hoppas du hinner iallafall, då jag inte blir ensa =D Ska du basta föresten?

2008-11-10 @ 15:23:39
URL: http://matildafiona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback