Att sova med flätor

När det är kväll och jag har tid över, när mitt hår är nyduschat och fortfarande lite fuktigt får jag ibland ett väldigt sug efter att sova med flätor.

Jag vet inte om det beror på att själva flätkänslan väcker massa barndomsminnen eller att jag föreställer mig själv i långt vågigt hår som hänger ner på ryggen, men det känns bra att fläta håret i lagon tjocka flätor.

Ändå vet jag att jag kommer HATA det på morgonen. Just detta hände igår.

Jag flädade och somande nöjd. Imorse vaknade jag och kollade skeptiskt på min spegelbild. Tog ut flätorna och greps av panik! Håret var småvågigt (alá lågstadiedisco) och stod åt alla håll (hängde inte alls ner på ryggen med min pagelängd). Där tofsarna suttigt var det konstiga avslut på alla flätor.

Det hela slutade med en tofs...


På mig har jag kjol från Monki och tröja köpt på Zara på Teneriffa

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ibland blir det jätte lyckat och ibland går det åt skogen, att sova med flätor alltså :)

Postat av: Laura

Hihi, fast jag tycker att det är fint med smålockigt och sedan allt i en hästsvans :) Det är en speciell effekt man får på det viset också ;)

2008-10-21 @ 18:10:53
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback