Bloggproblem och bakning

Verkar som blogg.se och webblogg.se (är det samma egentligen?) har legat nere under morgonen. Man har ju inte ens kunnat kommentera andras inlägg, frustrerande!

Igår bakade jag för första gången i mitt liv bröd. Jag är en pysseltjej (dagböcker, sy, sticka, klippa & klistra) så att baka börd var bara som ett fullfölja pysslet.

Och resultatet blev väldigt bra! Massa nyttigheter och fibrer och supergott! Tänkte dela med mig av receptet som jag hittade på min favoritsajt när det kommer till bakning; recept.nu.

Förberedelsetid: 20 min
Tillagningstid: 80 min
Färdigt på: 100 min

Ingredienser

2 dl havregryn
5 dl siktat dinkelvetemjöl
1 dl linfrön
1 dl russin
1 dl grovt hackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat
1 nypa havssalt
4 dl naturell yoghurt
3 msk honung
1 st äpple
2 msk blandade frön till topping
10 st örtblad till dekoration


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke utom fröna som ska strös på brödet.

3. Rör sedan ner yoghurt och honung.

4. Riv i äpplena.

5. Lägg ett bakplåtspapper i en brödform och häll ner smeten.

6. Strö på fröna och lägg på några örtblad.

7. Grädda brödet på nedersta valsen i cirka 80 minuter. Kontrollera brödet med ett träspett - är det torrt så är brödet klart.



Resultetet blev till och med lika snyggt!

Kommentarer
Postat av: patty

GOTT!!!!!!!

2008-10-01 @ 10:42:05
Postat av: Laura

Utmanar dig! Bloggen stärvar tydligen men.. :P

Postat av: Karin

mm gott!

2008-10-01 @ 11:08:22
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Frida

Åh, det där lät ju hur gott som helst, älskar bröd med frön o grejer i! Tack för tipset!



Duktigt av dig att lyckas första gången. Själv tog det många gånger innan mitt bröd blev bra, blev alltid för torrt eller för kompakt eller så i början.

2008-10-01 @ 15:58:49
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Marina

mums..det ser gott ut!fin blogg

2008-10-02 @ 18:45:25
URL: http://justmajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback