Kalas

Idag fyller min morfar år, det innebär att kalas står på dagens schema!

Jag minns när man var mindre och skulle på kalas. Det var någon skräckblandad förtjusning i det hela;
Massa barn, påtvingade strumpbyxor och obekväma blommiga klänningar. Tårtor med äcklig grädde, svag saft, skrik och skratt.
Man ville till kalaset, men var på gränsen till sammanbrott och tårar av trötthet när det var slut.

Sen var det ju presenten. Det var höjdpunkten. Att tillsammas med några tjejkompisar spendera timme efter timmeAstlinds och Önskebutiken och efter långa överväganden besluta sig för små suddegum och glittriga pennor (vad är det som är så tilltalande med dessa?).

Men någonstans i mellanstadiet försvann de separata tjej- respektive killkalasen i utbyte mot discon och "fester" som innehöll Sanning och Konka snarare än Kurragömma.

Men släktkalasen är desamma. Samma människor, samma mat och samma tårtor.

Ett säkert kort med andra ord!


Kommentarer
Postat av: rebecca

haha, ja man får ju köra lite fulingar när man har oturen att bli ett "sistiradenattfyllaårbarn".



jotack, språk är mitt värsta också! eller nej, jag älskar engelska och svenska, men hatade verkligen tyska. nej, den där nya energin har jag tyvärr inte hittat än.. men det blir lite mycket med skola, körkort och jobb. körkortet fick jag lägga på is ett tag, jag klappade typ ihop. känns viktigare att fokusera på skolan. men samtidigt surt att ta 15 lektioner och sedan lägga ner..



ja, jag jobbar ju på willys (inte så mycket visserligen men hela sommaren och nu i snitt två dagar i veckan) och jag trivs verkligen kanon, trot eller ej. älskar arbetskompisarna och att bara få koppla bort skola och vardag ibland och känna sig näst intill vuxen.



jag tänker ta ett år efter studenten innan jag pluggar vidare. jag vill bara jobba, resa och må bra. hämta andan lite! och göra klart körkortet såklart.

2008-10-29 @ 11:11:34
Postat av: Matilda

Carrie är nog min favorit, eller hon har jämnt så fina kläder, iallafall i dom nyare avsnitten och i filmen, men jag håller med att hon är lite körig i mitten där :)



Det är bra att spara ibland, skulle vilja det men ändå känns det som om jag inte har något att ta på mig.



Vi får köra gärnet nästa gång då ;)



Ha det så kul hos morfar nu, =)

Postat av: DENISE DORNELL

minns inte vad affären heter, men dom finns i väsby centrum och stinsen för 200kr=)

2008-10-29 @ 12:09:51
URL: http://dld.blogg.se/
Postat av: rebecca

nej jag vet! det blir parning runt midsommar :D



vad kul! vad funderar du på att plugga till då? vad är det adolf läser?



det är markus krunegård på torsdag. får se hur det blir med saken, jag jobbar torsdag och fredag.. hmhm. ska du på jorindes halloweenfest på otten då?

2008-10-29 @ 12:51:38
Postat av: Secondhandtorget

HEJ!



Har du gammal kläder eller andra ting du vill bli av med?



I så fall har vi bästa tipset! På SecondhandTorgets blogg erbjuder vi alla kille som tjej att annonsera GRATIS. Det är bara att kilcka in på http://secondhandtorget.blogg.se och börja köpa & sälja. Vårt motto är att lägga upp dina annonser på bloggen samma dag vi får dom!



På vår blogg arrangera/länkar till tävlingar, har diskussioner, intervjuar personer & tipsar om secondhand butiker. En mycket bra sida för dig som älskar secondhand eller vill bara fynda.



En liten tips är att ju fler ställen du annonserar dina varor på ju lättre får du sålt de!



Just nu har vi även en tävling där du kan vinna ett armband med matchande örhängen!





HTTP://SECONDHANDTORGET.BLOGG.SE

2008-10-29 @ 13:40:22
URL: http://secondhandtorget.blogg.se/
Postat av: Alina

hejhopp ha en fin dag! :)

2008-10-29 @ 13:43:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: DENISE DORNELL

men dom finns nog överallt=) minna inte vad affären heter bara:p

2008-10-29 @ 13:49:55
URL: http://dld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback