Vad ska era barn heta?

Jag kunde inte låta bli att skriva in mitt och Adolfs namn när jag hittade denna sida på Internet.
Det är en sorts namngenerator som berättar vad ens barn bör heta om de blir en ficka respektive pojke.

Våra barn ska enligt sajten heta.....


Yngve

Antal män med namnet i Sverige: 17871

Namnbetydelse
Yngve är ett fornnordiskt mansnamn som troligtvis kommer från ett gammalt gudanamn med oklar identitet (se Ingwaz), men som möjligtvis är ett alternativt namn på guden Frej.

OCH

Zeinab


Antal kvinnor med namnet i Sverige: 589

Namnbetydelse Zeinab (med varianter som Zainab och Zaynab) är det arabiska namnet på en väldoftande växt. Zaynab var namnet på en dotter, ett barnbarn och två hustrur till Profeten Mohammed.


Vad fan är det för ett tjejnamn? Har aldrig hört det tidigare och ska definitivt INTE döpa mitt barn efter profeten Mohammed...

Kommentarer
Postat av: Laura

Hihi jag fick Eugenia och Francois.. WTF? :D

Postat av: Jenny

hahaha ja jag vet, jag skrattar också åt det idag men igår var de riktigt irriterande, haha!!!

2008-10-08 @ 11:11:19
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: carro

Hahahaha Min son ska heta Botvid :S



Botvid och vara kyckling, yeeah vilken heting han kommer bli

2008-10-08 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback