Viola

Idag har jag namnsdag!
Mitt favoritnamn av mina tre; Viola.

Verkar dock inte som någon hade tänkt gratta mig, ändå har jag berättat för alla att jag har namnsdag så att jag inte skulle bli besviken att någo glömde det...
Nu blir jag dubbelbeskvien istället. Varför gör jag alltid såhär? Haha, så barnslig!

Beskrivning:

Viola är ett kvinnonamn med latinskt ursprung, med betydelsen "viol". Violetta är en form av namnet med betydelsen lilla Viola. Namnet har använts som dopnamn i Sverige sedan mitten av 1800-talet då det började ersätta den längre formen Violetta som förekommit sedan 1600-talet.

Sanna betyder lilja och Viola viol. En riktig blomtjej är vad jag är.


Kommentarer
Postat av: Jenny

GRATTTTIS!

Postat av: Jennny

Ja preciis! Framförallt alla stjärtlandningar. Jag har nämligen en förmåga att råka ut för dom! haha...Lunch imorgon på brodway. 12.30? Jag kan mejla & fråga om jag får ta lunch då!!

2008-10-29 @ 10:18:52
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, smart ide. Ska nog börja med att ha en lista i väska jag med ;)



Det är så synd när färgen är fel, man kan ju färga kjolen annars, finns blilligt "tvättmedelfärg" på Djurbergs har jag hört :)



Nej, jag såg er igår på stan. Ni var inne på Gina Tricot och jag och min pappa gick förbi. Jag hittade massor men köpte inget, ska shoppa på fredag, men jag ja undan lite. Du såg föresten inte om pälsmössan fanns på Gina?



Jag gick tyvär inte på Ae2, hann inte. Men jag ska på step-upen idag iallafall =)

2008-10-29 @ 10:22:23
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Grattis föresten på namnsdagen :)

2008-10-29 @ 10:22:38
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Känner likadant. Det skulle kännas konstigt på något sätt.



Jo, det är det kanske. Man ska nog ha färgat andra plagg innan, så man har lite erfarenhet :)



Okej. Kan vara bra att åka iväg, bort från alla affärer annars är det lätt att man köper onödiga saker som man egentlligen inte behöver :)



Det får vi verkligen, har inte gått på den på två gånger nu. Förstår att morfar går före, skulle gjort samma sak ;D



Jag ska försöka sätta igång med lite plugg, sen ska jag till badhuset med min lillebror och mamma, träan step-up och sen ha myskväll med kompisar. Vad ska du hitta på idag?

2008-10-29 @ 10:34:11
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Jenny

hahah ja det är så himla pinsamt!!! jag har alltid oturen att någon ser också!! jag halkade precis utanför kungsgård en gång, haha och slog i handen så det gjorde sjuukt ont och jag blödde, men me tanke på att de stog några där & såg så var ja ju tvungen att hålla tårarna borta!! haha, men de hemskt.



Ja kolla upp det & säg till om de funkar sen, så mejlar jag!

2008-10-29 @ 10:41:24
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, precis. Jag är helt fast vid serien och filmen, jag kollar på minst ett avsintt om dagen. Har bröjat jämföra mig själv med dom, låter konstigt med det har blivit så :)



Tror jag ska det, la undan den tills fredag, så ska pröva en gång till sen får vi se. Du köpte inget igår?



Jag kände mig urkass, då var ju en stjärna till skillnad från mig. Men men, vi får bli bättre;)



Har inte varit på badet på år och dagar. Oh, låter som ett toppen träningskort. Man kan ju simma som träning :) Mysigt att träffa släkten, då bjud det ofta på god med mat :D

2008-10-29 @ 10:48:25
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Anonym

grattis på namnsdagen kusin, själv heter jag också viola oh endast min farmor & farfar har grattat mig .. hoppas att du får en bra dag gullet! Pussar

2008-10-29 @ 12:06:26
Postat av: Fija

det innan var från mig :P haha

2008-10-29 @ 12:07:04
URL: http://sofialantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback