Allergin som sprider sig...

Jag minns när jag skulle testa mig för allergi (låter som jag var barn, men jag var 16).
Jag gick till vårdcentralen och trodde att det var ett litet pricktest jag skulle genomföra. Men där hade jag fel!
En kanyl och 3 provrör med blod senare och jag var svimfärdig.

Efter några veckor kom resultatet på posten:

Hej Sanna!
Här kommer resultatet från ditt allergitest
♥ Hund
♥ Katt
♥ Hönsdjur (vad är det?)
♥ Träd
♥ Damm

Eftersom jag inte tycker om varken hundar, katter, träd, hönsdjur eller damm kändes detta inte som någon förlust.

Dock börjar jag bli bekymrad då min lilla allergi under det seanste året verkar sprida sig.
Nu reagerar jag mot bönor (haha, kommer Fyrklövern ihåg när jag såg ut som
Angelina Jolie i skolan efter lite bönor till lunch?), sockerärtor (Angelina här med!), äpplen, päron, nektariner, rökmaskiner...

Idag gjorde jag ett nytt försök att "lura" min allergi genom att äta ett äpple utan skal. Nu sitter jag med svullna ögon och kliande hals och funderar på om jag håller på att utveckla något farligt med mitt fuskande och tabelttagande...




 


Kommentarer
Postat av: Laura

Jag är allergisk mot nästan alla grejer du är allergisk mot märker jag.. Jag har troligtvis korsallergi (http://sv.wikipedia.org/wiki/Korsreaktioner) och jag får nu allergivaccinationer mot timotej och björk. Förhoppningsvis är jag allergi-fri eller åtminstone har mindre allergi om något år :)

2008-09-18 @ 18:55:25
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback