Baksug - ett sug efter att baka

Idag har jag drabbats av ett akut baksug. Ett sug efter att baka, inget annat.

Jag känner för att blanda, knoda, pyssla, smaka och mixtra ihop goda kakor, bröd och bullar... Dricka kall mjölk med nybakat...Kanske borde jag sukta efter vin och party en dag som denna (läs LÖN!), men inte, eller lite då...

Om det är mitt sötsug eller mina femenina sidor (ursäkta generaliseringen och könsdiskrimeneringen) som skriker efter nybakat kan jag inte svara på...men att jag längtar efter att slicka skålen kanske är svaret på frågan?!
Sen måste jag ju ha ngt gott att bjuda mina helggäster på!





Kommentarer
Postat av: Bella

Oh vad sugen man blev på kakor (och kaksmet) nu. Själv bakade jag bröd igår, degen är inte fullt så god som kaksmet så något slickande av skål blev det tyvärr inte =9

Postat av: Anny

Du är duktig du sanna :) Jag får aldrig något så kallat baksug. Jag tar enkla vägen och väljer fix istället :P

2009-03-26 @ 11:59:00
URL: http://maggiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback