Trötta fötter, glada miner och vitlöksandedräkter

En underbar söndag och äntligen hemma!

Dagen har innehållt en hel del. Vi började med två lägenhetsvisningar; en på Söder och en på Kungsholmen. Ingen kändes kanon, men det var skönt att börja kolla runt på rikigt och få en känsla för hur det går till.

Därefter begav vi oss till stan och mot julmaknad. Jag införskffade mig en varm halsduk och vantar. Vi drack glögg och åt pepparkakor.
Vid Kungsträdgården möttes vi av 20 pikebussar och ett hundratal poliser. Demonstationer och motdemonstrationer, NSF och AFA mot varandra. A och jag var mitt i händelsernas centrum, helgens händelse för två lantisar som vi :)

Där efter fika och ett middags besök
Börderna Olsson, Folkungagatan. En restaurang på Söder som bara serverar vitlökskryddad mat och dryck. Härligt ställe!

Nu är vi hemma igen. Glada, trötta i fötterna, törstiga, kära och stinkande av VITLÖK!

Imorgon är både jag och A lediga, vilken vardagslyx!


God natt från en glad Sanna, Nu ska vi se på Mamma Mia!
PS. En vecka kvar till min födelsedag...Om någon hade glömt det:
)

God morgon!

Vaken, ätit frukost, läst tidningen och myst.
Nu ska jag och A bege oss in till stan för en sväng till Weekday och kanske något roligt inköp. Ordning & Reda och spana in presenter, eventuellt Hovstallet för julmarknad, Topshop för skospaning och slutligen smyckesaffären Gammalt och Nytt!
Dock är värdet grått och trist så någon julstämning blir det knappast!

Kvällen står fortfarande öppen...


Dagens frukost: Kefir och världens godaste plockmüsli



Sockerbakis!?

Igår pratade Anna Skipper om "sockerbaksmälla" i Du är vad du äter. Man kan tydligen få samma typ av baksmälla efter sockeröverdoser som efter alkohol...låter konstig, men när man tänker efter är det väl ganska logiskt?!

Om man nu kan få sockerbaksmälla så är det något jag kommer att drabbas av imorgon efter kvällens äckligt många godisbitar! Varför fortsätter man äta fast man känner sig illamående, mätt och lite lätt spyfärdig?

God natt från Sanna och en sovande Adolf!


Anna Johansson har tagit kortet på oss från balen



Hej då!

Nu ska jag springa upp på stan. Lämna tillbaka alla glasögon jag har haft hemma och prövat (ingen känns hundra) och sen springa ner till tåget.
Mot helgen, mot Adolf och mot Stockholm.

Jag längtar!


Utförsäljning på Hope...

I helgen har Hope på Östgötagatan utförsäljning...En viss Sanna råkar befinna sig i staden just då.
Kanske kan jag övertala Mr. H (om det behövs en övertalning) att en sväng förbi skulle vara nödvändig! Hoppas!


 

Att kunna se potentialen i ett plagg

När man second hand shoppar handlar det ofta om att kunna se potentialen i ett plagg.
Det är både svårt, men också själva utmaningen med den typen av shopping. Jag älskar att bara jag kan se hur fint ett plagg skulle vara. Hur man skulle kunna göra om det etc.

Det är roligt att höra mammas kritiska kommentarer om en plagg jag har köpt, men som senare kan bli en riktig hit.

Jag brukar alltid ha en låda i garderoben med plagg som jag har på G. Igår fick jag ett make over sug och gjorde om en ful klänning till en riktig partydress!
 
Minns ni denna? Röd med glittertrådar i...


TADA! Party, party. Kort kort, fladderarmar, svarta strumpbyxor och höööga klackar


Vad tycker ni om resultatet?

Packa, packa, packa...

Mitt liv består till stor del av att packa. Jag packar till mamma, till pappa till Adolf...Har sagt det förut och jag jag säger det igen "Alltid med en väska" borde vara min signatur.
Även fast jag längtar efter att göra saker tar packningen emot. Igår bröt jag ihop över min överfulla resväska. Men nu är jag på benen igen och längtar efter en lång helg i Sthlm med min kärlek.

Vad ska ni göra i helgen?



Klipptid beställd!

Åh, vad skönt att jag fick en klipptid.
Linneas
första fråga var hur akut det var. Jag tvekade och sa att det inte var panik, men att det behövdes.
Så jag fick en tid redan nästa fredag (brukar annars vara månades kö). Skönt att fräscha upp slingor och klippa.

Nu är frågan om jag ska behålla pagen och klippa kort igen eller satsa på att spar ut...vad tycker ni?


Långt (eller ska jag säga längre?)



Nyklippt page?

Ruggit, minst sagt!

Usch vad jag känner mig ruggig idag.
Ont i halsen, snuvig, frusen, blask utanför fönstret, fettigt hår och blanka ögon! Ingen toppen förmiddag med andra ord.

Men gårdagen var bara bra. På stan med mamma och Lisa (Martina och Rolf en snabbis). Jag köpte ett underbart fint linne till mig själv trots att jag fyller år om en och en halv vecka.

Hittade även årets svåraste julklapp; den till Adolf! Så skönt att ha det färdigt. Kan dock inte förtälja vad det är då A är en aktiv bloggläsare!

Kvällen avslutades på Å cafeét med god citronpasta. Dom har ny, god meny så det är ett hett tips!  

Har sett att många har börjat med önskilistor på bloggarna. Jag vill inte vara sämre.
Lovely från SJP står med på listan då min är slut igen!


Träningen prioriteras bort

Träningen får prioriteras bort idag i förmån för julshopping med familjen. Tycker att det låter som en mycket roligare syssla än att trängas bland stepbrädor och svettdroppar!
Kanske kan det även resultera i ett inköp av en dator!?

Igår lyckades nämligen Sanna "beslutsångest" Andersson inte speciellt bra. En dator/Macnörd fick mig att tro att jag var i STORT behov av marknadens dyraste dator. Som tur var hade jag världens bästa pappa med mig och hindrade mig från ett impulsköp...Tack!

Jag har även med mig fyra olika bågar från Optiker Persson som idag ska provas och övervägas och provas och tyckas...Kanske kan ni hjälpa mig på traven med ett beslut!?

I´ll be back!



Biljett bokad!

Då var tågbiljetten bokad till fredag!

Carro visade mig den nya smidiga mobilbiljetten. Det är så smidigt att bara få ett sms och checka in genom ett svar. Vi sak dessutom åka samma tåg, skönt med lite sällskap (om jag vill sitta i djurvagnen förstås...får väl ladda med allergitabletter).

Nu har LisaFisa kommit upp till mig på jobbet.






Halsont och frusna fingrar

Sitter på jobbet med en halsduk virad runt min hals och iskalla fingrar. Hoppas inte jag håller på att bli sjuk!

Nu ska jag snart tillbaka till Optiker Persson och kolla på nya bågar.

Ses sen!

Julmarknad på Skansen

Åhh, jag längtar så himla mycket efter helgen!

fredag åker jag upp till Stockholm och ska vara där hela helgen inklusive måndag då jag har tagit ledigt!
Adolf och jag har planerat in myskväll, att gå ut och äta, eventuellt utgång, visningar och min favorit i helgens planering:
SKANSENS JULMAKRNAD! Sen brukar vi ju inte vara de bästa på att hålla oss till planerna...men iaf!

Jag tror den här helgen kan bli hur mysig och bra som helst!

Nu ska jag snart gå på fika och äta en pepparkaka. Gud vad jag är en jultjej och Gud vad jag tjatar om julen!


Julgranen

Klänningsfrossa!

Jag är sugen på klänningar i siden, sammet, med tyll, i guld och silver. Med paljetter, glitter och massa partykänsla! Skulle vara roligt att beställa något från Style by stars  eller chicy till nyår eller jul...Behöver jag berätta att jag fick lön idag?

Vad är ni sugna på i shoppingväg? 

  


Style by stars


 


Blått

God morgon!

Sovit gott? Jag har fallit tillbaka i min vanliga sova-hela-natten-utan-att-vakna-rytm, vilket känns skönt! Idag har jag mycket att göra. Känns skönt eftersom tisdagar är kända som veckans tråkigaste dag!

♥ Boka tid hos Linnea för klippning och slingor
Synundersökning hos Optiker Persson för nya glasögon
Träffa pappa och köpa en bärbar dator till mig
Pepparkaksbakning hos Anna med Matilda (tyvärr inte Patricja!!)

Vad ska ni göra?


Tröjan är  Lisas, kjolen är second hand, halsbandet har jag fått från Martina

Pepparkaksafton hos Anna

Igår fick jag en sms-inbjudan till Anna imorgon för pepparkaksbakning! Hur mysigt är inte det? Ser fram emot julskiva, pepparkaksdeg och tjejsnack med Fyrisen!

Idag är det träning som står på schemat. Körde step+styrka igår och har ont efter alla utfall, men nu är det nya tag!

Just det, jag och pappa (och Lisa??) ska åka och köpa en bärbar dator till mig imorgon efter mitt optikerbesök. Känns som kvällen kan bli ganska fullproppad och rolig!

Dags för en balbild va? Min fyris.


Gult


Gult på
glitzy.se

Snökaos, sommardäck och en lyckad helg!

På nyheterna igår kväll varnades det för snökaos. Imorse var det ett faktum.
En oplogad E22 och sommardärck var nog inte den bästa av kombinationer...men vi överlevde och nu sitter jag på jobbet med världens mysigaste väder utanför fönstrena!

Helgen var lyckad. Alla var på bra humör, god libanesisk buffé, trevliga människor, Adolf, söta kusiner, fina presenter och en söt lillasyster.


Jag och mitt hjärta


Jag, Märta, Lisa och Maja. Världens bästa kusiner!

Jag och Lisa värmde upp inför kvällen! Då var vi ännu vildare!

Lördag morgon och Christmas feelings

God morgon!

Hur härligt är det inte att vakna upp till stora flingor fallande snö utanför fönstret, lukten av apelsin, veta att det är en vecka kvar till första advent och ha en vaken liten lillasyster liggandes brevid? Väldigt prefekt skulle jag vilja påstå!

Gårdagens firande var också perfekt. Pappa hade bokat bord på
Fiskmagasinet i Knäppingsborg. Vi fick jättegoda små förrätter och därefter beställdes det in alltifrån strömming till skaldjurstallrikar, soppor, lax och fileér. Gott och framförallt mysigt att ha familjen samlad!

Nu väntar snart en bilresa i snön (sen jag tog körkort har jag blivit lika orolig som mamma!) till huvudstaden. Där ska vi plocka upp mitt hjärta och sen bege oss ut till Stockholmsskärgård för 40-års fest!

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Min söta lilla familj poserar så snällt för mig. Pappa, Lisa, Camilla och Matilda


Kvällens outfit knäpptes på toaletten i farmors gamla glittriga och snygga tröja!

Yeah!


Min fredag i korthet: Bilen, hem, byta om, fräscha till, bilen, stan, middag med familjen, SOVA!
Ses igen imorgon!

Den första och enda bilden jag har från plåtningen än så länge

Veckans tredje kalas

Idag är det dags för kalas igen. Eller kalas kanske är fel ord när det är en pappa som fyller 45 år och vi ska gå ut och äta?
Jaja, i alla fall så fyller pappa år idag och hela familjen ska ut och äta. Det är inte lika ofta som man ses längre. Förr hade man ju familjemiddagar varje kväll, men nu är de mer sällsynta och mer uppskattade!
Ett bord är bokat någonstans till halv sju! Mysigt!

Imorgon väntar Sthlms skärgård, Adolf och 40-års fest. Härlig mix!

Vad ska ni göra i helgen?


Grattis pappa! I Ny halsduk från mig och nya chinos från Lisa

Dagens

Dagens outfit är inte lika flådig som på gårdagens fotagrafering (Gud vad jag tjatar, men det var såå kul!). Dessutom vet jag inte vad som har hänt under mina ögon. Spöke?

Svart tröja från H&M. Kjolen hittade jag i en säck med utklädningskläder som vi lekte i som barn!

Plåtningen!

Gud vad roligt det var och bra gick det också!
Jag sitter fortfarande och ler.
Charlotte (
Glitzy) var hur gullig som helst och hade med sig två stora lådor med massa snygga kläder som vi bara fick välja och vraka bland. Kim och Kim (de två andra tjejerna) var också hur gulliga som helst!

Ett litet smakprov har redan kommit ut på Charlottes blogg. Och jag har lite behind the scenes bilder som vi börjar med!


Det bloggades från studion

Kim


Smakprov på en av mina outfits

Carola-fläkten var med i några foton


Lite smått nervös

Jag börjar få lite pigg i magen inför kvällens "plåtning" med Glitzy.se.

♥ Dels för att jag aldrig har gjort något liknande tidigare.
♥ Dels för att jag pratade med Charlotte tidigare idag och hon berättade att två andra tjejer också ska vara med
♥ Dels för att jag inte har nämnt min längd än (Haha, pygme?)

Men, men (Adolf har smittat mig med sitt nya favoritord i följd) det här blir nog bra! Mamma tror fortfarande att det är skumt och var mkt bestämd på punkten att hon skulle köra mig.


Något i den här stilen va?
Bild

Dagens

God morgon!

Jag har sovit nästan hela natten idag! Skönt att vara lite pigg och utvildad till dagens
höjdpunkt!

Jeans från Levi´s, stövlarna är second hand, Rosa skjorta (NY!) från H&M, päls från Myrorna

Addooo?!

Jag saknar min kärlek

Vi ser det snöar!

Det har börjat falla små vita flingor utanför fönstret. Jag älskar snö och jul och mys så om snön hade tänkt stanna är den mycket välkommen från min sida!

Mamma kom med en annan uppiggande överraskning som jag shottade i mig på eftermiddagsfikat.

Idag ska jag träna. Kommer dock inte hinna med mitt favortipass då present till Lotta måste prioriteras.


Någon mer än jag som har smakta dessa drycker från Vie? Vad tycker ni? Smakade som outspädd juice enligt mig! Ändå god:)


God morgon!

Jag är en sån person som alltid har somnat. Så fort jag landar på kudden somnar jag. I en buss, på en filt, i solen, i skuggan. Sova har varit min grej.

Tills för några veckor sen då jag plötsligt låg sömnlös flera timmar en natt. Och denna sömlöshet verkar inte vilja försvinna! 
Antagligen är jag bortskämd med att sova skönhetssöm och jag blir helt personlighetsförändrad av att inte kunna göra det!

Sur, trött och ont i huvudet, nej tack!

Har ni några tips på hur man kan sova bättre? Slippa vakna mitt i natten och inte kunna somna om?


Idag har jag på mig en blommig kjol som jag sytt själv.  

Grönt är skönt (och gott!)

Två nya påsar med grönt, gott te är nu inköpta.

Jag slog till på en Gröna Södermalm och min favorit Kustfägring med havtorn på lunchen! Nu ska här drickas te!
Jag är också sjuk sugen på massa inredning. Jag går runt på Indiska och pillar och kollar och vänder och vrider mest hela tiden...Jag vill ha allt!

Efter jobbet: Springa på stan, bil hem och sen Ae2!




Plan inför veckan

Min vecka
Tisdag:
Köpa present till pappa. Träna Ae 2
Onsdag: Träna Step+styrka
Torsdag: Plåtning för
Glitzy.se (Ska bli superkul!)
Fredag: Pappa flytter år. Sthlm eller middag med familjen... Svårt val!
Lördag: Moster Lotta fyller 40. Fest i Sthlms skärgård
Söndag: Eventuellt visningar i Sthlm


Var tar dygnets 24 timmar vägen?

Jag känner mig helt stressad! Hinner inte med något alls just nu! Ändå jobbar jag och har inga läxor, jag borde ha världens fritid, men det försvinner någonstans på E22:an med alla vägarbeten, på att städa rummet och ta mig till och från sängen, träningen och kylskåpet!
När ska julefriden börja krypa sig på?? När kommer tiden för varm choklad med grädde, pysselkvällar, glöggmys, julhandel och bra böcker?
Jag hinner inte ens blogga!


jenas Levi´s, tunika från Cubus

Söndag

Redan söndag. Den här helgen har verkligen flugit iväg!
Fredagens och lördagens teamträff blev mycket lyckad! Dans, vin och skratt. Bilder kommer.

Igår kom min älskade, älskade Adolf hit. Vi firade mamma med middag på kvällen och kollade på Stjärnor på is.

Idag sov vi till tolv (!) vilket måste vara något sorts rekord för mig! Vid ett åkte A hem igen och jag tog en powerwalk runda. Nu är jag nyduschad och nybastad och sitter och förhör systeryster på Sveriges statsskick...

En biverkan från barndomen?

Jag har ju som jag tidigare berättat stora packningsproblem. Jag tror att detta är en biverkning av att vara skiljsmässobarn. Jag är van vid att alltid ha en väska med mig, en packad eller en påväg att packas upp. Just därför ska det bli extra skönt att flytta hemifrån. I helgen håller jag tummarna hårdare än någonsin!

 Men iaf, till kvällens packning. Vilken av dessa ska jag ha ikväll? Kvällen är egentlgien inte alls speciell, men jag älskar att göra iordning mig och känna mig fin!


Prickig tub från Forever21


Svart tub med tyll och rosett från H&M

Sidenklänning med kort i ryggen från Gina Tricot

God morgon!

Gårdagen var stressande, men lyckad!
Körde lite cross och löpband på träningsverket och avslutade med infrabastun

Därefter svängde jag förbi Hemköp och köpte den äckligaste sushin jag någonsin ätit  och åkte in till tjejerna. Mysigt att träffas en snabbis på torsdagskvällen. Hoppas det blir fler sånna nästa vecka. För jag saknar Fyrisen!

Hämtade mamma, åkte hem och packade en väska inför kvällens teamträff! Tre klänningar och alldeles för många par skor åkte med. Jag är SÄMST på att packa, det bara går inte!

På lunchen ska jag och Carro upp till Systemet för att köpa lite uppladdning inför kvällen :)



Tröja från Gina Tricot, sjal från H&M. Silver armbanden är båda studentpresenter. Ett från Jill och Per och ett från Martina

Träning och tjejkväll

Nu ska jag direkt iväg till Träningsverkt och springa av mig lite. Basta också!

Direkt efter ska jag kasta mig i bilen och bege mig till Matilda för tjejkväll med Anna, Patricja och Matilda. Ska bli mysigt!


Jag saknar Adolf

Ibland kan det vara skönt att få längta efter varandra. Det kan vara skönt med egen tid...men för myclet är nog inte speciellt hälsosamt.
Jag längtar efter det vardagliga. Typ att kolla på TV tillsammans, att bestämma vad vi ska äta för mat, att irritera sig på ett par smutsiga kalsonger som ligger på golvet. Jag saknar Adolf!

Men på lördag ska vi ses!


På väg till ett bröllop i somras

Torsdag

Klockan ringde tidigt idag, redan 05:15... Jag körde mamma till tåget och därefter åt jag en lång frukost på jobbet med min GG bok. Skönt, men lite väl tidigt!

Jag har fortfarande inte fått bort seghetskänslorna ur kroppen...Jag fortsätter med vitaminerna i alla fall. Jag vill/får inte bli sjuk till nästa vecka! Då har jag en väldigt spännande sak inbokad...:)

Dagens outfit kommer här!


Kjol från Monki, Linne från H&M Logg, Vit kofta från Gina Tricot

Grattis mamma!

Idag fyller min älskade, älskade mamma år!

Hon är världens bästa

Jag kräks!

KÖP ALDRIG CHIPSEN JAG SKREV OM I FÖRRA INLÄGGET!

Det var ingen smakupplevelse!

Ananas Krisp

Avokado, Kefir, egen plockad müsli, kiwi och Ananas krisp.
Låter inte det som världens godaste? Inköpta på Hemköp för 11 kronor. Snart ska de smakas.
Förtsättning följer...

Lunch dags...

Ingen matlåda och en kall Boadway-sallad är det sista jag vill ha. Kanske blir det en Martina-lunch med Kefir, müsli och avokado...:) Lutar åt det!


Kalasfin

Idag ska vi på kalas. Novermber är ju som sagt kalasens månad i min släkt och idag går det första av stapeln. Moster Maria ska firas!
Jag är sugen på att vara kalasfin som när man var liten. Randiga strumpbyxor i massa färger, en vippig liten klänning och två tofsar. Istället blir det nog jenas och tröja. Så tråkigt!

Sen har jag också lite klädfunderingar inför teamträffen på fredag. Trerättersmiddag, övernattning och festligheter på Söderköpings Brunn. Eftersom man dagligen träffar sina jobbarkompisar i vardagskläder skulle det vara kul att klä upp sig lite.

Har något förslag på en snygg klänning? Vad tycker ni att jag ska ha på mig?


Ja. tack till denna klänning med platå och tunna strumpisar



Kan inte ens höstälskaren Sanna undgå höstdeppen?

Usch, vet inte vad jag har drabbats av. Jag som älskar hösten borde vara glad och pigg, ändå känns det som jag aldrig varit tröttare. Kanske kan inte ens jag undgå mörkerdeppen som alla pratar om.

Blev i alla fall lite uppiggad igår när mamma kom tillbaka från stan med stora påsar och sa "Jag är helt jul-galen. Jag kan inte sluta köpa julsaker" och langade upp tomtar, juldukar, presentpapper, snören och en bib med Blossa !

Igår var det Aerobic 2 som gällde. Skönt att få dansa och snurra av sig. Och det är så mycket roligare att träna när man har trevligt sällskap och en skön bastu som väntar efteråt!


Stövlarna är second hand, jenas (ska börja mitt nya jenasliv) Levi's, tröjan är Lisas och kommer från Zara, Klocka Ur & Penn

Nu är det slut för idag, tack och adjö för idag...

Japp, då är arbetsdagen slut.
Lika mörkt utanför fönstret som när jag kom hit imorse,
Deprimerande tanke; att man missar varje dag.
Det enda ljuset jag får kommer från mina dubbla dataskärmar.
 
Längtar efter att få röra på benen, dansa och koppla av med bastu!




Vad vill man läsa om?

För några veckor sedan skrev jag om ett skrivsug som smugit sig på mig. Och det har hållt i sig.
Tre krönikor har jag skrivit. Nu är frågan vad amn ska ha dessa till om man inte ska lämna in dem till någon lärare? När ingen ska bedömma vad man åstadkommit?

Jag har skickat in två av mina krönikor till
NT. Har fått svar som båda börjar posivit:

Nu har jag läst krönikan. Du har ett enkelt språk och en logisk ordning.  Ditt tema passar vår målgrupp och krönikan är i princip färdig för publicering

och

Alltid spännande att läsa material från nya skribenter. Precis som jag sa till förra krönikan har du ett klanderfritt språk och en logisk disposition

Men sen avslutas båda svaren med något i stil med att ämnena redan är omskrivna, att jag inte har något som sticker ut, min texter är inte speciella, jag bode vinkla saker på andra sett och borra mig djupare i ämnena.

Först blev jag lite smått knäckt. Men nu blir jag istället taggad!

Vad ska jag skriva om för att väcka intresse och få något publicerat? Vad skulle ni vilja läsa om? Kom igen, kommentera!


Bilden hittar du här.



 


Jeans

Jag är i akut behov av jeans. Just nu lever jag i strumpbyxor.
Visst är det både skönt och snyggt, men varje dag? Dessutom blev jag lite fundersam när en av mina kollegor sa att hon aldrig sett mig i jeans! Var det så länge sen?

Men det är tyvärr inte bara att köpa ett par jenas. Ett par jenas måste kännas perfekta. Sitta bra, bekväma, snygg färg, bra slitning, klassiska, användbara, snygga, rätt märke....

Jag har haft tre par favorit jenas:

Fornarina när det var superinne och det snyggaste man kunde ha.  
Miss Sixty med drajkedja ner till...fortfarande snygga men aaaaaaningen för små och slitna
Levi´s köpta förra året vid jul och är lite för små, annars bra

Vad är min jeansrumpa sugen på nu? Några tips på bra, snygga, hållbara och sköna jeans som passar en Sannarumpa?


Jag i jeans! Chokade?

Dagens

Idag ser jag ut såhär (fast håret är i en fläta och lite med fettigt...)

Tunikan är Lisas, strumpisarna är av okänt märke :)

Quinoaknäcke med ost

Precis tillbaka från förmiddagsfikat.
Te och solruta, quinoa med ost. Mums!

Snacka om att man är lättpåverkad av all reklam! Detta knäcke är egentligen inte speciellt gott ändå är det min nya favorit. För det helt enkelt känns bra:)

Är det någon mer som har påverkats av reklamen och köpt detta? Vad tycker ni?





God morgon

Jag vet inte vad som har hänt med min kropp, men den vill inte röra sig.
Helt seg i varenda liten muskel. Ögonen går inte att öppna och det känns som alla ben i kroppen viker sig när jag reser mig upp.
Därför övertalade mamma mig att inte gå och träna igår. Kanske var tur eftersom jag säkerligen skulle ha brutit benet eller svimmat.

Idag känns det lite bättre och jag ska försöka ta mig till Aerobic 2,
Oj, vad intressant! Jag verkar till och med ha tappat min skrivförmåga!! Vad är detta?

Lunchen idag kommer spenderas med en matlåda korv och pasta och sen VILORUMMET!

Jag skulle vilja vara såhär pigg och brun och dansa i fejk Ray Bans i Egypten med Adolf som fotograf


Påväg att bli sjuk?

Det känns som jag är påväg att bli sjuk. Trots mina C-vitamin överdoser och tvättahänderna manier!
Idag ska ajg iaf träna. Dock verkar jag inte hinna till Stepdancen (tråkigt eftersom det är nytt pass!) eftersom mamma måste stanna på jobbet ett tag till...BLÄ!

Jag vill isolera mig i ett rum med Adolf, bra filmer, god mat och massa kärlek i 3 dygn. Då skulle det nog bli lite bättre!

Saknar mitt hjärta

Att flytta hemifrån

Höst upp på min önskelista till jul står det: "Att flytta hemifrån!".
Gud vad jag vill flytta hemifrån. Inreda min egen lägenhet, äta min egen mat, köpa mina egna tops och städa min egen smuts.
För vissa låter detta kanske inte så lockande, men jag skulle göra vad som helst för en lägenhet med vita väggar, djupa fönsterbräden och gamlat trägolv.

Frågan är bara vilken stad denna lägehnet ska finnas i...Sthlm och Adolf låter väldigt lockande! Fortsättning följer...

Tills dess får jag köpa och önska mig saker som passar in i min drömlägenhet. Vinglasen Difference är en sak. 
Har redan 10 stycken vin och 10 stycken vattenglas av dessa underbara glas som är skapade i samarbetet mellan en designer och vinspecialist.  Dom längtar efter att få användas!



 

Kolasås

Igår var planen att göra hemgjord kolasås och servera med bär och vaniljglass.
Efter att ha börjat förberedelserna kom vi på att det inte fanns någon glass hemma, så det blev ingen kolasås.

Jag tänkte ändå dela med mig av receptet då jag är säker på att det kommer bli hur gott som helst (ni som går på dieter och är allmänt nyttiga bör undvika att se detta recept...)!

Du behöver:
1 dl sirap
1 dl grädde
1 dl socker
Grovt hackade nötter i den mängd man själv vill (pistage, cashew, mandel, valnötter)


Såhär gör du:
♥ Blanda alla ingridienserna utom nötter och mandel i en microsäker form.
♥ Kör på full effekt i 2 minuter i micron. Ta ut och rör om.
♥ Kör en minut till och rör om
♥ Kör en minut till och rör om.
♥ Blanda i nötter (eller ha dom på sidan om) och strö eventuellt lite flingsalt över såsen.
♥ ÄT och NJUT!

Visst låter det undebart gott?!


En riktig tjejgrej

Jag är så långt ifrån teknisk som man kan komma.

♥ Jag kunde inte sätta på vår TV tills för ett halvår sen (trots att både Lisa, pappa och Matilda försökte lära mig).
♥ Jag och Martina spolade tillbaka en DVD film innan vi lämnade tillbaka den
♥ Jag är nog den enda i Sverige som inte är intresserad av Ipod, Iphone och allt vad det heter.
♥ Jag förstår aldrig filmer (kanske inte tillhör tekniken...mer hjärnan). När den senaste Bond filmen var slut hade jag fortfarande inte fårstått handlingen. Matilda och Patricja var inte förvånade när jag berättade det, de bara skrattade åt att jag var förvånad eftersom det händer varje gång jag ser på film!

Trots dessa argument mot att jag inte borde ha en bärbardator är det precis vad jag har gått och blivit kär i. Men denna dator ser inte farligt teknisk ut. Den är rosa och söt. Precis vad jag vill ha och kan klara av.

Vad tycker ni? Borde en person som jag (som skulle kunna få hela datorn att krascha) investera i en?



Måndag morgon...

...så var det måndag igen. Tillbaka till jobbet, rutiner och kopiösa mängder te.
Min helg har varit lugn (bortsett från några insidenter).

Fredagen
Mötte Lisa för lite farsdagshopping och födelsedagspresent inköp. När vi hade köpt en locktång till mamma och en ansiktskräm till pappa kände vi oss nöjda. Efter ett tag märker vi att påsen är borta.
I den låg allt vi köpt PLUS min Acne kofta.
Vi sprang överallt och letade, men något jävla pucko har tagit den. Och vi fick inte tillbaka den! Vilka människor det finns, vem tar en påse med inslagna paket?!

Lördag
Till stan med Patricja och Matilda. En mysig fika i Knäppingsborg, Bagarstugan och lite shopping. Jag fortsätter på höga trosor trenden.
Kvällen slutade med Click, glögg och pepparkakor.

Söndag
Promenad, söndagsmiddag, farsdag fika och Gossip Girl, batsu hemma i källaren (orkade inte ens iväg till Träningsverket).

Ny vecka nya tag!


Garderobsstädning

En av de värsta sakerna med att bo hos två föräldrar är att garderoben splittras.
När man är hos mamma saknar man något som är kvar hos pappa. När man är hos pappa har man glömt något hos Adolf osv....

Igår försökte jag få lite ordning i mitt rum och min enda garderob (den hos mamma) men eftersom man inte har alla saker där blir resultatet aldrig perfekt iaf...


Fullproppad..kanske boder jag överväga att skänka lite till Myrorna?


Sko hyllan i mitt rum med några av mina skor


Smyckeskrinet skulle också behöva en rensning


Skål för nagellack




Glöggfrossa

Min familj är, som jag tidigare har nämnt, en rikigt glöggälskande sådan.
Igår kom jag hem till mamma och upptäckte att hon shoppat upp sig inför helgen. Så ikväll blir det glöggmys (min röda klänning hade inte kraften att locka hem älskligen som istället är i Budapest med hans jobb).

Vad tycker ni om alla glöggsorter? Goda? För många? Har ni druckit årets första än?

Min favorit är barnglöggen:) Som varm saft med en touch av jul.



Min nya älskling

Min nya älskling. Svart. Klassisk. Oanvänd. Bälte i midjan.
Vad tycker ni?

God morgon!

Nu har jag äntligen anlänt till jobbet efter avstängda vägar och avåkta tankbilar!
Den här veckan har gått sjukt fort! Vet inte var dagarna har tagit vägen och vad jag har gjort. Men fredag är skönt!

Igår stötte jag ihop med MatildaTräningsverket. Vi bestämde oss för en halvtimme i infrabastun efter lite löpning. Uppfriskande och mycket trevligt hade vi:)

Idag ska jag träffa Lisa efter jobbet. Vi ska inhandla diverse födelsedags- och farsdagspresenter. November är utgifternas månad.

Ett fullspäckat födelsedagsschema
:
9: Farsdag
11 : Moster Maria
13 : Mamma och kusin Märta
17: Halvsyster Matilda
21: Pappa
22: Faster Lotta
29: Halvsyster Hedvig

Ni ska snart få en bild på pälsen, men först en dagens!

Kjol från Monki, Glittertröjan är farmors gamla

Rött är sött

Denna röda klänning inhandlades igår på Myrorna. Ska korta av den, men sen tror jag det kan bli en rikigt användbad party/vardags dress! Jag gillar de vida armarna och (syns inte på bilden) de insydda glittertrådarna:)
Vad tror ni?

Jag, Lisa & Ludde

Idag på lunchen mötte jag upp min älskade syster Lisa. Vi begav oss till Myrorna där hon skulle agera smakråd till min uttittade päls.
Och vet ni vad, jag slog till! Den är såå fin. Svart, med krage och bälte kring midjan (bild kommer!) och jag är överlycklig. Ett plus är att den ser helt oanvänd ut. Älskar den!!

Lisa klappade mig på axeln när jag hade på mig den och sa; "Sådär ja, Ludde!". Haha, så nu heter han det.
Ludde och jag!

WEI vad jag är glad!

Kunde inte hålla mig...

Jag skrev ju igår om att jag redan hade köpt årets första julklapp. Tror ni att jag kunde hålla mig med att ge bort den?
Nej... Så igår fick Lisa sitt nattlinne. Urgulligt rosa med en rosett av svarta stenar och ett likadant till mig!
Så igår blev de pyjamasparty :)


Gustav Adolf dagen

Idag är det min älsklings dag: Gustav Adolfs dag.

Om han hade varit hemma hade jag bakat en tårta, men istället får jag nöja mig med en Gustav Adolf bakelse (hur ser en sån bakelse ut egentligen?) som jobbet bjuder på dig. Och det är inte helt fel det heller!

 vs.

God morgon!

Gårdagen var lyckad!
Efter jobbet begav jag mig till Myrorna för trendspaning (läs budgetshopping). Jag hittade massa fint, men kom bara därifrån med en röd klänning (ska försöka se attraktiv ut i rött, så A vill komma hem till mig!!) som behöver kortas av.
Precis innan jag skulle lämna affären såg jag en päls...den är så fint och undanlagd till idag.
Så på lunchen ska jag möta upp Lisa och få lite smakråd.

Ni ska även få se allt jag prövade!

Kvällen avslutades på Anna Dolls modevisning. God buffé med laxrillar, lufttorkad skinka, permesanröror, sallad, brieost, salami och vin! Fina kläder från Maremekko (aningen tantiga) och trevligt mingel.

Jag spanade lite på vad jag ska köpa för mitt presentkort som jag fick på studenten...1000 kronor är lättspenderade bland alla snygga designersaker!


Det var nästan fullt i butiken




Anna Doll


Hennes egendesignade orkidé krukor

Helene och mamma vid maten

Världens sötaste kakformar, jag är sjukt sugen på att slå till...


Nattlinne

Svartklädd

Jag införskaffade årets första julklapp (hör och häpna!). Frågan är om jag kan hålla mig med att ge den...skulle inte tro det, men det återstår att se!

Såhär ser jag ut idag:
P.S Ser ni vad mitt hår har vuxit!? Frågan är om jag ska behålla pagen eller spara ut...vad tycker ni?

Skor från Din Sko, Kjol från Second hand, tröjan är Lisas och mitt silverhjärta har jag fått från Martina

Modevisning hos Anna Doll

Ikväll ska jag och mamma på modevisning/mingelkväll hos vår granne och tillika formgivare Anna Doll.
Jag är inte helt införstådd i vad kvällen kommer innehålla, men när jag hörde talas om snittar bestämde jag mig för att följa med! Kanske kan även kameran få ta lite kort:)

Min dag har hittils varit fylld av utbildning och fixande och snart är det dags för lunch.
Tror att jag ska försöka pallra mig upp till stan och köpa en handkräm trots att dimman ligger lika tät idag...men mina händer skriver efter fett & fukt!

Här sitter halva grannskaran plus pojkvänner och kusiner efter dunkkurragömma en ljummen sommarkväll...Älskar denna bild!

Glögg, pepparkakor och lussebullar, tack!

Som den glöggmänniska jag är blev jag överlycklig när jag hörde veckans stora nyhet (bortsett från Obamas vinst, YES!) att årets glöggsmak är släppt.
Jag har sagt det tidigare, blåbär är årets smak. Mamma köade på Drottninggatan och nu har vi ett helt glöggsortiment hemma! Jag längtar efter mysiga kvällar med barnglögg, pepparkakor med äldelost och lussekatter med vitchokladkräm alá mamma!

Jag längtar efter lucia, efter att julhandla, efter min födelsedag (den andra advent), efter tända ljus, efter mysiga soffakvällar med familjen, efter pyssel och efter att mysa med min underbara pojkvän! Åh, vad jag älskar julen!


Träningen gör mig pigg i höstmörkret!

Igår stod Aerobics 2 på schemat. Ett rikigt härligt pass med en peppande ledare och sjukt bra musik.
Hela gruppen var taggad till tusen och benen gick av sig självt. Skönt och uppiggande!

Efter passet hade jag bestämt mig för att testa på den
Infraröda bastun som har byggts på Träningsverket. Många har pratat om den och jag har varit sjukt sugen på att testa, men den är oftast full.
Igår fick jag iaf plats mellan ett supergulligt  pensionärspar!

Så vad tyckte jag om bastun:
Inte samma hetta som en vanlig bastu (bastun ligger på 55 grader ungefär). Man fick aldrig panik och ville gå ut.
♥ Skön känsla efteråt, kanske lite inbillning, men jag kände mig ren och utrensad
♥ Man kände inte att man blev svettig, helt plötsligt hade man bara svettpärlor från alla porer
♥ Att sitta själv kanske inte är så kul, men med rätt sällskap så! Synd att både Matilda och Anna inte har sina kort kvar!


Dimma

Det är helt tjockt utanför fönstrena idag.
Dimman ser ut som ett tjockt luddmoln, spunnet socker fast utan det tilltalande.
Mer motbjudande.

Behöver jag säga att jag stannade inne på lunchen istället för att springa och köpa handcreme?

Jag saknar Adolf massa massa massa massa massa massa massa massa massa massa massa



Vi måste sluta att ta saker förgivet...

För helt plötsligt kan de vara borta.
Det kan handla om en pojkvän, en vän, en släktning eller ännu värre en syster. Jag tänker på M idag.

Så försök att uppskatta det man har, ta tillvara på varje dag och stund med de du älskar, för du vet inte hur länge du har dem.

Nariga händer

Kylan är här och likaså torra händer.
Jag och Lisa blir alltid lika krutorra. Så idag på lunchen är det jag ska ska springa upp på stan och införskaffa mig en handkräm!


Förbereder mig för förkylning

Jag vill verkligen inte bli sjuk i år.
Orkar inte ligga och vara öm i kroppen, snora och vara sängliggande. Det låter inte lika lockande som när man gick i skolan (då kunde jag längta efter en höstförkylning, men inte nu).

Därför slog jag igår till på en trippel i C-vitaminer på min favorit affär; Apoteket.

Hallon/Tranbär, Papaya/Ananas och Lime/Apelsin är smakerna på dessa "en-om-dagen-brustabletter".
Jag är faktiskt lite svag för brustabletter så jag känner en viss oro då jag har de tre förpakningarna här på skrivbordet. Kanske kommer detta sluta i två-om-dagen-beroende?!

 

Lovely!

Som jag tidigare har betättat är min absoluta favoritdoft Lovely från SJP.
Doften är jag. Jag är doften. Det är liksom vi.

Snart är min flaska slut och det är dags för en ny, igen!
Och vet ni vad? SJP lanserar tre nya dofter, som alla ska basera på Lovely!
Är det inte lovely? :)

Dock får jag vänta till februari, men då kommer jag köa utanför Parfymeri L!


Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Matilda.

Här är reglerna:
♥ Sätt in dessa regler i din blogg och läka till den som har utmanat dig
♥ Berätta sedan 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa!
♥ Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem
♥ Låt dem får veta att de blivit utmanade!

Okej, då kör vi!

Jag är väldigt mammig. Min mamma betyder så himla mycket för mig. Hon är min bästa kompis, min stöttepelare och min trygghet! 

♥ Jag kan vika mina tår bakåt och gå och hoppa på dem. Lite svårt att förklara...kanske får lägga in en bild på det hela.

♥ Jag har ett stort (som en stor pingisboll) brunt födelsemärke på min kind (som man ser om man granskar mig, men som inte sticker ut förmycket). Det ser ut som Gotland och blir brunare när jag solar.

♥ Jag är löjligt förtjust i smågodis och framförallt CHOKLAD

♥ Jag sjunger alltid i duschen och drömmer fortfarande om att det en dag ska komma någon talangscout och upptäcka mig och göra mig till stjärna

♥ Min störtsta fobi (jag har faktiskt inte alls många!) är när man står först i en toalettkö och väntar på att se vilken dörr som öppnas och vem som ska komma ut...Tänk om det är en tjock gubbe med svettlukt som har lämnat kiss på kanten...

♥ Jag är extremt rädd för hundar! Det vet nog alla som har promenerat med mig. Jag byter sida på gatan och i två år gick jag omvägar hem från skolan för att slippa å förbi en grann hund!
Men eftersom jag är allergisk kan jag lätt skylla på det.



Ändrade planer

Helgen blev inte som planerad, den blev bättre.

I fredags hämtade jag A vid tåget. Jag var jättesur, men efter ett raseriutbrott blev allt bra igen.
Därefter begav vi oss till Asti. Vi åt en varsin mozarelladränkt pizza och delade på en flaska vin.

I lördags åt en god frukost, sov vi middag, och åkte till Söderköping.
Runt sex blev vi uppplockade av Fibbe och Karin. Thaimat och massa prat på glasverandan. Klockan nio började Bond. Inte alls lika bra som förra, men en mysig avslutning på kvällen!

Igår promenedade vi till kyrkogården och i stan. Lagade köttfärsås och spagetti.
Kvällen avslutades framför Ett hål i väggen med en varsin sked och Ben & Jerry´s half baked...

Adolf åkte tillbaka till Sthlm imorse och jag är laddad för en ny vecka!