Glass med Anna

Igår åt jag och Anna "hejdå glass" på Smultronstället. Mysigt, men tråkigt att hon ska åka iväg nu... Jag vill också åka iväg. Bort bara, men det är inte långt kvar till Dominikanska Republiken nu! Ska bli såå härligt.

Idag vet jag inte rikgit vad jag ska hitta på. Kanske blir det en hemma kväll med mammsen, oplanerat är i alla fall skönt ibland.

Men imorn har vi en plan, jag och Adolf. Då ska vi åka till Kolmården och kolla på alla små söta djur. Myspys.

Trevlig helg!


Bio, naturgodis och en pannkaka

Igår var en väldigt trevlig vardag. En utstickare. Jag tror att det är bra att göra roliga saker även i den grå vardagen!

Först var jag &
Matilda på stan en sväng! Hon shoppade upp sin lön, jag köpte en skinnkjol och en rea-bikini.
Sen träffade jag Martina och vi gick på bio, Underbar och älskad av alla. Våra förväntningar var nog lite för höga eftersom boken var så bra, men det var mysigt! Dock hade vi båda väldig magknip efter allt naturgodis!

Kvällen avslutades hemma hos min älskling som hämtade upp oss. Han hade köpt pannkakssmet och jordgubbssylt! Mm, vad jag är kär.

Hann även prata en liten snutt med Vick! Wei!

Adolf är världens bästa kille


Jag är såå otroligt glad att det är VI.

Två bilder värda att kommentera

image460image461
1. Jag känner mig ungefär lika förfärlig som Beyonce ser ut i höga byxor. Ändå köper jag byxor efter byxor med denna mode midja. Min rumpa verkar dock inte lika förtjust som jag i det nya modet.

2. Nicole Richies mage växer och växer. Jag vill se hur hennes bebis kan se ut!

Min stora kärlek till mössor

Då var det dags igen, eller snart i alla fall. Mössan ska på och jag är...överlycklig. Jag har alltid haft en kärlek till just mössor. Vet inte varför jag gillar dom så mycket. Alla andra klagar på att mössor förstör frisyren. Och eftersom jag inte har så mycket frisyr att tala om kanske det är just därför jag gillar mössor.
Jag har en hel mössgarderob hemma, men en nyhet måste jag ju ha till hösten/vintern.
Här är tre snarlika favoriter från
Indiska. Vilken ska jag slå till på?

♥ Stickat pannband. I affären är det helt svart
Grovstickad mössa, ser även den svart ut i affären
♥ Mer finstickad mössa
Alla finns även i vitt, men eftersom jag är blond tycker jag att svart passar bättre. PS. Det finns även übersöta vantar och halsdukar till alla.

Idag har jag:
♥ Varit i skolan (inte lika hemskt längre, tack och lov!). Mest arbetat med projektet. Känns så bra att vi äntligen har kommit igång!
♥ Varit på "skogspromenad" men klövern. Hahaha.
Rivit upp min stackars fot i en taggbuske i skogen
Sovit middag
♥ Ätit glass
Tränat step och core!

Nu ska jag göra en fruktsallad och längta lite efter min söta kille.

Ge mig!



♥ Rött armband, Topshop
♥ Guld armband, Topshop
♥ Svilriga örhängen, Topshop

Jag vill ha allt!
Hela höstmodet får gärna flytta in i min garderob, gärna redan ikväll...
Var en runda på stan idag. Dels med mamma och en liten sväng med fyrklövern. 

Då hittade jag (har dock inte haft budget som täckt alla inköpt jag velat ha):

♥ Den perfekta höstjackan - parkas! Inte köpt
♥ Dom perfekta stövlarna! Jag älskar dom...inte köpt
♥ En perfekta kjolen...inte köpt

Detta har jag köpt:

♥ Block
Kalender, jag ska börja bli ordentlig!
Gammalrosa kofta, Vila. Anna har en likadan:) Men vi hittade den tillsammans, så jag tyckte det var okej:)
♥ UNDERKLÄDER!!!
♥ Stora silverringar (tappade min ena ute sist)

SJUKA PENGAR

Så här mycket kan de professionella bloggarna dra in på annonser per år:
1. Att vara Alex Schulman: 28 750 000 kr
2. Fuck you right back!: 17 500 000 kr
3. Fotbollsblogg med Robert Laul: 12 750 000 kr
4. Style by Kling: 10 500 000 kr
5. Macfeber: 10 125 000 kr
6. Prylfeber: 8 875 000 kr
7. Videofeber: 7 750 000 kr
8. Bilfeber: 6 250 000 kr
9. Spelfeber: 5 000 000 kr
10. Rar: 2 500 000 kr

Så här mycket kan de privata bloggarna dra in på annonser per år:
1. Schulmania: 16 500 000 kr
2. Engla's Showroom: 13 000 000 kr
3. GeekAlerts: 10 125 000 kr
4. Fosfor Gadgets: 8 875 000 kr
5. Hotspot: 7 750 000 kr
6. StockholmStreetStyle: 7 250 000 kr
7. 456 Berea Street: 6 000 000 kr
8. Sex?: 5 000 000 kr
9. Blondinbella: 5 000 000 kr
10. Warpdrive - Svenska citatdatabasen: 2 500 000 kr

Siffror från
www.dinapengar.se

Honungskiwi!

Jag har alltid haft svårt för kiwi. Jag tycker att frukten har en besk eftersmak. Ändå brukar jag tvinga i mig den, det känns så bra. Som en vitaminkick i grönt!
Men nu behöver jag inte längre äta kiwi. Det nya är honungskiwi (kan också ha hetat melonkiwi, är inte 100). Super god och med ny mild smak! Mmm.

Ne, så hemskt var det inte

Inlägget undet  är en överdrift. Mamma blev djupt orolig när hon läste det. Så nu ska jag lugna ner henne och berätta att jag inte kommer begå självmord och inte heller skolka bort mitt sista år.
Klart jag inte ska. Jag ska ju ha kul! Så nu var det sagt.


Skola...

....och jag ville -så snabbt jag satt min fot i den steniga byggnaden- hoppa ut genom fönstret för en snabb död. Detta gjorde jag förstås inte. Istället genom led jag den första timmen, den första dagen av mina 196 sista dagar på gymnasiet. Och denna timme var hemsk. Antar (men hoppas verkligen inte, för då skulle jag ingå i en ännu djupare deprision) att de 195 resterande dagarna blir på samma nivå.

Detta är min enda plan inför hösten:
♥ Tillbringa så lite tid som möjligt i skolan

Nu ska jag till min STORA kärlek!



Lördags godis, tack!

En stor, stor skål med lördags godis är precis vad jag skulle vilja ha nu. Mmm. Men det har jag inte. Kanske till bion imorn? Ingen bio utan godis! Undra om popcorn är så mycket nyttigare än godis. Inget socker, men dom dryper istället av fett. Det heter ju till och med SMÖRpopcorn.
image451
Gårdagen blev tillslut helt okej (stundtals jättekul...källaren och min egna förfest, haha!)
Martina & Ida höjde rolighetsfaktorn med 100%. Dock fick kvällen ett drastiskt slut och min finaste offrade sig! Cornelia var kvällens räddare med både nycklar och bilkörning :)


 

Min sista lediga dag på mitt sista sommarlov ever...

Oj, vad det låter hemskt. Jag som gillar sommarlov. Eller vem gör inte det?

Det slog mig verkligen i onsdags när jag var hemma hos Adolf och hans pappa påpekade att jag var den enda som skulle ha höstlov i höst.
I helgen ska jag jobba, så det är verkligen min sista lediga sommarlovs dag. Shit! Vad deprimerande och framförallt vuxet det låter. 
Jag vill inte ha framtid. Jag vill bara trycka på paus-knappen nu! Och samtidigt vill jag inget hellre. Skräckblandad förtjusning.

Igår vad jag och AnnaPanna på stan:) Mys med lite shopping (dock inte från min nya spar-sida, får se hur länge det håller...en dag än så längre!) och lunch på Kuriosa

Ska snart bege mig ner till Träningsverket för lite aggretionsutövande på rullbandet. Ikväll fest? Trort:) 

Sanna
  


Skatteåterbäringen

Nyss i telefonen:
Adolf:
Vet du om skatteåterbäringen har kommit idag?
Sanna: Ne, jag vet inte. Jag bryr mig inte heller; jag kommer bara få 51 kr och man kan inte ta ut belopp under 100. kul
Adolf: Hahah,  ne?!

Lisa är hemma och allt är som vanligt (hon är fortfarande aggresiv, men av någon konstig anledning är det okej nu.. hm, förstår mig inte på hon-kom-ju-precis-hem-från-Brevik-då-får-man-bete-sig-hur-man-vill-regeln...)

Jag befinner mig i ett tillstånd av trötthet. Trots att jag sov hela 12 timmar i natt känns det som jag ska somna vad jag än tar mig för. Kanske kan lite aerobics ikväll få mig piggare. 

Jag längtar efter Adolf hela tiden
 

Rött te

Jag har precis gjort mig en kopp rött te (ingen ville komma på mitt te-party så nu har jag ett själv) och ska snart kolla på Du är vad du äter: Welcome to Fatland. Ska bli mycket intressant.

Har även hunnit med att göra upp en plan för veckan:
Tisdag: Morgon-sim med Vickan, konfirmationspresent till L, Aerobics
Onsdag: Stan och kanske Adolf?
Torsdag: Anna, Patricja och Matilda. Varamo badet? Beror på vädret.
Fredag: Augustifest och jobb
Lördag: Jobb och augustifest
Söndag: Lisa kommer äntligen hem. Konfirmation, kyrka, släkt och fika
image450

Min måndag

Min systuga fortsätter. Ledig dag = syr jag.
Snart har jag inga klänningar, kjolar eller trasiga plagg att göra snygga längre. Inte resten av min familj heller tför den delen. Det är en härlig känsla i att "göra om". Något fult och oanvändbart blir fint och användbart. I like it.
Kanske borde jag bli läkare och göra sjuka friska eller så borde jag bli plastik kirurg och göra fula snyggare.

Dagens projekt var:

♥ En ROSA (såklart!) klänning från Urban Outfitters (inköpt i helgen) som skulle bli kortare
♥ En blå tubklänning från Beyond Retro (inköpt i helgen) som skulle kortas och få knappar
♥ Lagning av ett par leggings med hål i
Allt avklarat!

Nu ska jag iväg och träna för första gången sen april (och det syns och känns, haha). Härligt pass framför mig.

Är sugen på en träff med Vickan! Kanske du vill komma på te-party i mitt nya rum i veckan?!