Fredag!

Så skönt att det äntligen är fredag!
Den här veckan har varit lång och krävande, men mer saker faller på plats efter varje dag så det känns skönt!
Den gångna veckan har varit väldigt underhållande.

I måndags kom
Lisa upp! Det var så skönt att få träffa systeryster och pratat och vara! Vi trippade iväg på hööööga klackar till Berns för Carin Westers visning. Gud, vad lyckat! Hela Sveriges modeelit samlad, hög musik, världens stämning och snygga människor! När kvällen var slut gick vi hem med breda leenden, onta fötter och goodiebags

Resten av veckan har bestått av jobb, utbildning, inköp av träningskort, träning, Gossip Girl, ensam-hemma-kväll-med-sushi-och-choklad och Adolf.

I helgen blir det utekväll på Söder som kommer inkludera barrundor, mys, god mat, eventuellt träffa Carro, Second hand spaning och fika!

Ska även försöka skaffa mobilt bredband!





Britney Spears, förfest, nya skor och utgång!

Lördag.

Dagen har varit perfekt!
På förmiddagen fick vi besök av Adolfs familj, God lunch, fika och en väääligt uppskattad inflyttningspresent.

Därefter begav jag och Adolf oss till stan för att uträtta lite ärenden. Bytte ett data fodral och köpte världens snyggaste (läs högsta) skor i en butik på Söder. Adolf köpte en fluga. Nu är vi tillbaka i lägenheten. Cornelia, Adolf och jag.

Kvällen kommer bestå av mat (sushi?), dans och utgång! Weii! I love this!

Imorgon kommer pappa, Camilla och Matilda. Ska också bli såå roligt! På måndag kommer Lisa för att gå på Carin Wester visningen på Berns, Ihhhhh!

Jag lever!

Stockholm är perfekt. Det händer mycket just nu.
Nytt jobb, nya människor, ny stad, samboliv...Men allt känns bra, förutom min bristande tillgång på Internet (ska fixas, men är inte klart...).

Jag fick i måndags biljett till Carin Westers visning på Berns på måndag! Hoppas mitt schema passar så att jag kan gå!

Hoppas alla har det bra! Jag återkommer så snart jag har möjlighet!

På plats!

Äntligen är vi på plats i lägenheten. Kom upp redan igår med en fullproppad bil och pirrig mage!
Gårdagen bestod av kartonger, kläder, pizza, storhandling, TV, besök och pannkanor.

Idag känns det som stressen har lagt sig. Adolf känner sig dålig så jag har putsat, sopat, diskat själv. Snart ska vi bege oss till Farsta (utforska mitt nya jobb), till Sturegallerian för att byta mitt datafodral. Slutligen ska vi leta upp Manpowers huvudkontor där jag har möte imorgon kl 10.00.

Hörs senare!




Choklasmuffins med chokladsås

Lisa var min räddare i nöden igår. 
På väg till jobbet igår kom på att det kunden vara trevligt att bjuda på något min sista dag. Men det fanns ingen tid för bakning i min snäva tidsplan.

Då erbjöd sig Lisa att baka! När jag kom hem möttes jag av nybakat.
Här är receptet!


Mums!

Audrey Hepburn och jag...

Jag en en riktigt dagbokstjej.

Sedan barnsben har jag älskat att låta pennan löpa över blanka sidor. Fylla tomma blad med tankar, känslor, händelser och planer. Vissa perioder är intresset för att skriva dagbok helt ointressant, men jag hittar på något sätt alltid tillbaka. 
Nu är en sån tid. Jag skriver och skriver och skriver...Skönt!

Trots att det känns ganska djupt är den viktigaste saken såklart dagbokens utseende. I min samling finns knallrosa, hjärtprydda, svarta och blommiga. Nu skriver jag i min snyggaste, prydd med
Audrey. Hon borde känna mig rätt bra vid det här laget...!

Skriver ni dagbok?


Här är min fina bok




 

Fredag

God morgon!

Det är med en gnutta ångest som jag för sista gången går till jobbet i Norrköping. Sista dagen jag vaknar upp i mitt flickrum av att mamma pussar mig på huvudetSamtidigt är det en enorm lättnad!
Jag pratade med pappa igår om hur ofattbart det känns att jag inte behöver packa en väska varje vecka/helg.

Nu ska jag avnjuta den sista fredagsfrukosten på plan sex...mmmm!


Dagens outfit består av en klänning från Indiska och strumpbyxor som jag fick av mamma i julklapp är från NK.


Telia Max 25

Söta Jenny har fixat detta superabonemang till mig idag! Då de flesta jag pratar med (utom Matilda..) har Telia abonemang kommer det förhoppningsvis löna sig!

Kolla in prislistan:

0 kr/sms till alla mobiler i Sverige.
0 kr/min inom Telias mobilnät.
49 öre/minut till andra mobilnät samt fasta nätet.
99 öre/samtal i öppningsavgift.
49 kr i månadsavgift.
5000 fria sms (inom Sverige)


Carin Wester

Var precis inne på Ebbas blogg och läste detta.

Vem flyttar till Sthlm på lördag?
Vem bor den i Vasastan, 2 kvaret från hennes butik från den 16:e?
Vem börjar klockan 12.00 på måndag?
Vem kommer så utanför dörren och förhoppningsvis knipa en biljett?


JAG! Känner på mig att jag kommer att trivas bra!


Denna skapelse från Topshop ska jag också spana efter...


Sött som socker

Lisa hade ett rosa tema på julklapparna jag fick av henne. Det var ett par perfekt rosa handdukar och en ansiktskräm i rosa förpackning. Men den absoluta favoritklappen är denna underbartsöta, diamantprydda tesil.

Jag är som  bekant berode av te och denna kommer inte minska abstinensen.

Visst är den fin!?



Torsdag

Att flytta hemifrån innebär mycket roligt. Dock finns det (precis som med allt annat) baksidor som man inte har tänkt på förrän nu.
En sådan sak är allt man har haft hemma och tagit förgivet, men som nu kommer kosta tråkiga pengar.
Diskmedel, tvättmedel, Ajax, toapapper, tandtråd, tandkräm, sköljmedel, duschkräm....

Så igår åkte jag och mamma till Ö&B för att fylla på ett billigt lager med nödväniga och tråkiga bra-att-ha-saker.

På kvällen avjöts en god miggad hemma med HELA (minus Heddan) familjen. Mysigt!


Förövrigt råder flyttkaos i mitt rum...


Glitzy.se hos Kelly

Jag kollade in Kellys blogg idag (en favorit som glöms bort i alla stess). Och vad får jag se där?
Jo, en stor bild på mig själv från Glitzyplåtningen. KUL!


"Projekt köksbord"

Igår pratade jag om mitt projekt med köksbord.
Det är ett bord som kommer från min pappas farmor. Jättefint med två fällskivor på sidorna. Dock var det slitet ocbh med en brunaktig målarfärg på vissa ställen.

I söndags slipade jag bordet och la en grundfärg. Igår målades ett andra lager. Jag tror det kommer bli ursnyggt.

Frågan är bara om jag ska jag slipa lite när det är klart på borden för att få lite gammaldagskänsla/
Lexington? Eller ska jag låta det vara vitt och helt? Vad tycker ni?

Innan gårdagens målning

Min målaroutfit består av en gammal skjorta och pappas förstora byggbrallor


Efter gårdagens målning

Här kommer min balguide

Balvibbarna har förmodligen redan infunnit sig hos de flesta sistaårseleverna. Roligt, pirrigt, bubblande och panikartat!

Jag minns själv hur jag, redan i januari, kunde vakna mitt på natten med panik i varenda cell i kroppen över en mardröm där jag fått köpa min balklänning sista minuten på Myrorna...

Usch, usch! Eftersom man oftast bara går på en rikgit bal vill man ju självklart att den ska vara perfekt! Allt ska klaffa!

Man vill ha den perfekta dejten, den perfekta klänningen, de perfekta skorna, uppsättningen, bilen, kompisarna, trerättersmiddagen och champagnen.
Jag var nog lyckligt lottad, för jag hade allt det där! En perfekt och oförglömlig kväll/natt.

Jag har fått ganska mycket frågor angående min bal (framförallt håruppsättning och klänning) så här kommer Min balguide!


MIN BALGUIDE

Klänningen
är ju självklart prio ett. Det är något som kommer att granskas av hundratals ögon. Klänningen kommer finnas på hundratals kort och i mångas minnen. En lyckad bal = en bra klänning som man trivs i.
Min klänning är uppsydd hos en kvinna som jag fick kontakt med via min plastsyster. Alltså inte hos något företag som syr (därav lämnar jag inte ut namn). Jag tycker att det går minst lika bra att köpa, det finns många fina! Men då ingen passade mig och inte hade rätt färg valde jag att sy upp en.  


Uppsättningen  kommer på en klar andra plats över viktigaste sakerna. Jag kollade mycket på kändisar innan jag tillslut bestämde mig för att göra en någotsånär kopia av Resee Witherspoons gala frisyr.
Jag valde att ha uppsättning istället för utsläppt då balen är ett tillfälle då man verklgien kan och får chansen att göra något rolgit med håret. Min frisör Linnéa, jobbar på Roots stod bakom min uppsättning.

Insperation:


Resultat:


Skor är oftast inte så vikigt då klänningen oftast täcker dem. Jag hade ett par enkla svarta, lagomhöga pumps i svart med öppen tå. Tänk på att du ska dansa i skorna HELA natten, dom måste vara sköna!

Smycken är olika viktigt beroende på hur utstickande din klänning är. Jag valde ett par enkla armband med bling-bling och matchande, små örhängen. Halsband är enligt mig överskattat.

Free Bra Många har frågat mig hur jag klarade en så bar klänning. Lösningen heter
Free Bra och kostar 299 kronor. Perfekta lösningen på alla problem med BH! Den satt som klister hela kvällen och användes även flitigt under hela studentveckan. Ett hett tips!

Väskan som jag hade kom från Beoynd Retro och rymde allt jag behöver under kvällen; läppglans, pengar, drinkbiljetter och kamera!

Dejt för mig var det självklart att gå med Adolf. Han är världens snyggaste baldejt enligt mig! Om du inte har en lång och ståtlig pojkvän tycker jag att det är frittfram. Fråga din kompis, kusin, bror/syster. Gå i kompisgäng eller ragga upp någon en utekväll!

Fördrink samlas några stycken innan festen drar igång och samla er. Skönt med lite (akta er för att blanda nervositet och alkohol...) att skåla innan man gör entre! Vi hade fördrink och snittar hemma hos mig på uteplatsen. 4 par. Det var perfekt!

Bil då vi var 8 stycken blev en vit limosin den perfekta lösningen. Kanske lite tråkigt, men det blev kanon! Minns fortfarande känslan när jag tog Adolfs hand och gick ur bilden. Så himla roligt!

Hoppas att denna guide kan vara till användning. Fråga gäran om ni undrar något!

Att få ångest över sin egen garderob...

Hela min vecka är inbokad med att-göra-saker inför flytten.
Igår var projektet att rensa ur garderoben, Ojojoj....Vad mycket kläder! Jag greps av lite lätt ångest när jag hittade gamla jenas/tröjor som jag köpt för dyra pengar och sedan låtit ligga på hyllan...

För att lätta mitt dåliga samvete drog jag på mig plaggen för att känna att jag inte slängt pengarna i sjön...

Hittade ett par jeans med hööööög midja som jag köpte för två somrar sedan på Topshop. De kanske kan komma till användning i vår.
Jeanstrenden ska ju slå hårt! Eller hur var det?



God morgon!

Ännu en mörk, blåsig och seg morgon. Men den här veckan känns ändå helt okej, eftersom jag väntar på något gott!

Igår var tanken att jag skulle ha fortsatt med "Projekt Köksbord" som jag startade i söndags. Men pga träningsverk från allt slipande och en sen hemkomst från jobbet blev inget jobbande.

Jag ska till pappa idag istället för att fortsätta förvanlingen av min gammelfarmors slitna träbord. Det ska bli vitt och ska med till lägenheten! (Bilder kommer!)


Idag har jag på mig en blommig kjol (jar har packat ned största delan av  mina kläder och sommarplaggen ligger överst...) som jag sytt själv, ett linne från Åhlens, glasögon från Persol och skinnväska från Wera

Leopard

Idag blev jag lite djurisk i en gamla leopardtröja som jag hittade i min flyttrensning.
Till det väska från Wera, kjol från Monki och glasögon från Persol

Lite shopping blev det också...

I lördags blev det även lite shopping. Ska bli skönt att ha tillgång till fler, roligare butiker till vardags. Dock har jag en känsla av att min plånbok inte kommer tycka att det är lika roligt...


Shopping...

Ljusblå skjorta med lite arbetad krage. Blir snyggt i vår med jeans och ballerina.



 
Låt mig presentera världens snyggaste dataväska! Signerad Ordning & Reda. tror ni den passade min dator när jag kom hem? NOOOO. Så himla tråkigt!


En LBD till får alltid plats i min garderob. Liknar
Martys Acne klänning en gnutta. Dock är min en budget variant...

Detta underbara smyckesställ hittade jag på Urban Outfitters. Jag fick tag på det sista exet.


Vår lägenhet

På lördag kommer jag att flytta in in denna underbara etta på 39 kvm i Vasastan, en tvärgata till Odengatan! Kakelugn, fräsch kök, en toalett och ett separat duschrum, pytteliten uteplats (perfekt för ett glas rosé till sommaren eller en kopp kaffe), tempurmadrass, trägolv och framtagen tegelvägg i hallen.

Det var svårt att förmedla känslan i lägneheten på några bilder, men här kommer ett smakprov. Sen blir det självklart annorlunda när vi får upp VÅRA grejor och sätta vår prägel på allt.


Rummet.
Från andra hållet. Spotar under loftet och så ser man hallen


Köket

Här är hallen


Köket igen

Kylen

Breda fönster nischar och högt till tak

Ses imorgon!

Nu åker jag till Stockholm (ett himla tjat, jag vet!) för att för första gången granska vår nya längenhet.
Vi ska mysa med sushi ikväll!

Ha en underbar fredag!


Mycket som händer...

Det är mycket som händer just nu! Äntligen.

Min hjärna känns helt överproppad med information som måste få tid att soreteras, men jag antar at det får vänta.
Nu gäller det att vara aktiv och få saker gjort.

Igår fick jag nämligen reda på att jag måste börja utbildningen inför mitt nya jobb redan den 19 januari. Så den 17 (nästa helg) flyttar jag till Stockholm!

Snabba bud!

Denna turängel får nog följa med mig första dagen på mitt nya jobb!



God morgon!

Fredag och full fart mot helgen (eller hur är det dom säger på Rix Morron Zoo?).

Idag ska jag till Sthlm direkt efter jobbet. Sen till Vasastan för att få se vår nya lägenhet för första gången. (Bilder kommer inom kort på bloggen).
Det blir en hemmakväll för mig och Adolf. Med sushi och godis framför Let´s Dance (Team Blondinbella!).

Imorgon blir det shopping för hela slanten med mamma och Lisa!


Koftan är Lisas och kommer från Zara, tunikan kommer från Indiska, jeans från Bik Bok och mina vanliga silverarmband.

En fullspäckad dag

Stressig dag.
Massa saker att pricka in och roliga besked!

När jag kommer hem idag blir det packning och träning (step 2).
Ikväll får ni inte missa
Antikrundan som idag visas från Söderköping!

 

Veckan

Vi har redan tagit oss igenom halva vackan. Kanske med en spark i baken av en ledig dag...men iaf!

Min resterande vecka ser ut såhär:

Onsdag; Övertidsinsatser till klockan 7 ikväll på hela våningen.
Torsdag: Eventuellt träna efter jobbet, sen packa.
Fredag: Sthlm. Till Adolf, se våran lägenhet för första gången
Lördag;
Mamma och Lisa kommer upp. Vi ska shoppa och flanera i Sthlm.
Söndag: Rensa mitt rum, packa, eventuellt IKEA


Ta inte ut segern i förskott...eller?

Jag blir lätt helt överexalterad över saker. Och lika lätt jättebesviken. Jag är svartvit.
Antingen är allt perfekt eller så är det pest. Kanske inte världens bästa personlighetsdrag, men så är jag!

Därför ska det bli spännande med Sthlm flytten. Kanske kommer det inte vara lika perfekt som i tankarna?
Men efter dessa negativa tankar tankar blir jag direkt övertygad om det motsatta.

Det kan vara alltifrån rusningstrafiken på morgonen till den söta lilla lägenheten eller 
en rea som får mig tillbaka i de positiva banorna. Jag läääängtar!




 


God morgon!

Då var minihelgen över och jag är tillbaka på jobbet igen.
Igår, innan kalkonmiddagen hos morfar, gick vi på stan en kortis och jag tänkte visa mina inköp. Inga stordåd, men ändå.


Ett riktigt klipp. dessa skinnskor från Vezzano var prissänkta och kommer användas flitigt i vår.

En Venus Breeze. Även den prissänkt till 99! Ska direkt läggas i Sthlm högan.
Ett gäng söta smådiamanter. Att ha på bordet vid dukning, på badrummet eller i blommor

Kolmården?

Klockan tre idag ska vi befinna oss hos morfar för Trettondagsmiddag. Mysigt!

Tills dess finns lite olika förslag på vad dagens aktivitet skulle kunna bestå av.
Kolmården är ett. Vi får se var vi slutar!

Här kommer en alldeles för sen nyårsoutfit. Lisas snygga sidenklänning med paljettbeströdd överdel fick vara med mig när 2009 firades in. Till den har jag silverarmband i olika former som jag fårr i studentpersent.

Pulkaåkning med Lisa

Min söta syster och jag tog på oss alla kläder vi hade, inklusive fuskollar, sockor, mössor och vantar och begav oss ut i kylan för lite pulkaåkning.
Efter en stunds letande hittade vi en blank, hal väg som visade sig ha det perfekta glidet
Så på stjärtlapp och pulka blev vi med ens barn igen.

Har precis kollat klart på 13 snart 30 och ska kurra ner mig under täcket i mitt kalla rum.


Två jättar på jakt efter den perfekta backen

Stjärtlapp it is!


Lisa tog puklan


Weeei

Ser ni mitt frusna hår och min frostiga jacka?



Min söta, söta Lisa ser ut som en docka

Pulka?

Snön verkar locka fram barnkänslor i mig. Eller vad tycker du Adolf?

I lördags vinterpromenad och snöbrottning med Adolf. Igår var det skridskor (nämnde jag träningsverken som kommit idag?!) och idag känns det som pulka står på tur! LisaFisa?


Att-göra-lista

Jag är expert på att göra att-göra-listor. Post-it-lappar går också bra, men helst listor.
Dom måste vara strukturerade, ordentliga och gärna färgglada. Tror jag har ärvt detta från min pappa (minus färgen).

I alla fall är det många saker som måste prickas av innan flytten till Sthlm. Det har resulterat i att jag har listor överallt.
På datorn, i kalendern, på kontoret, bredvid sängen...

Dessvärre är det inga superroliga saker jag måste göra.

♥ Gå till banken
Fixa betaldosa
♥ Kolla upp priser på mobilt-/trådlöstbredband
♥ Kolla upp billigt abonemang
♥ Hemförsäkring
♥ Kolla möjligheterna till träningskort i Sthlm
♥ Vad kostar ett T-bana kort?

Roligt va (NOT)?


En underbar vinterhelg

Helgen har varit lugn, skönt, kall, snöig, kärleksfull och perfekt.

I fredagsnatt kom Adolf hem till mig.

Lördagen startade vi med två avsnitt av Grey´s och en stor frukost. Därefter tog vi på oss termobyxor, mössor, halsdukar, vantar och dunjackor (såg ut som två dagisbarn som skulle ut och åka pulka) och tog en lååång(sam) promenad runt hela Söderköping. När vi kom hem drack vi varmchoklad och åt bullar.
Kvällen innehöll trerättersmiddag,
Buzz, kortspel och vin.

Igår åkte Adolf hem och vår familj hade bestämt oss för skridskor! Det var en perfekt dag för att väcka gamla barndomsminnen till liv. Skridskor på Göta Kanal, varmchoklad, kalla kinder, strålande sol och kalla fötter. UNDERBART!
På kvällen såg vi på The Holiday och Illutionisten.


Bilden




 


2008

Här kommer en sen tillbakablick över det gångna året.


Våren 2008 var utgångarna på topp. Ganska nybliven 18-åring och Hugo. Adolf och jag


Anna, Patricja och jag var modeller för Petters företeg...Undrar varför tröjorna inte sålde så bra, haha


Fler utgångar. Världens bar med Matilda, Anna och Patricja


Och ännu fler...




Adolf och jag upptäckte bio och popcornspussar


I mars föddes världens gulligaste unge, Ellen


Adolf flyttade hemifrån och vi använde gladeligen hans lägenhet för förfester. Valborg.


Fyrklövern åkte till Italien.


Pappagrappa med Adolf


Vi hade Dami vs. Lakritspuck tävling


Adolf fick en låsning på doftljus.


Lisa gjorde lyxigsallad


Vi åt sushi som aldrig förr....


Beställde en drös med klänningar från Forever21


Sydde sommarens sötaste kjol och levde i glasiatorsandalerna


Sydde blommig kjol och körde dagens


Adolf och jag åkte till Egypten


Allergi, Ellen och matte C


Vi hoppade in våren


40 årsfest och fullproppad väska


Sen kom studenten, studentveckan, balen, mösspåtagningen, utspringet....UNDERBART!




Midsommardagen på Arkusunds hotell






Sommaren...


Höst med Martina, Anna, en ny egendesignad kjol, Matildas katter och ny page














Trött, trött, trött

Känns som jag snart kommer att svimma av trötthet.
Är det inte meningen att ledigheten ska ge lite tid för att vila upp sig?
Vara pigg och fräsch inför det nya året?

Det verkar iaf inte ha fungerat för mig. Mina ögon går i kors och jag måste kämpa mig igenom dagen.
Skönt att det är fredag iaf. Helgen får bli lugn och skön!