Konsten att inte gripas av panik

Jag håller på att lära mig konsten att inte gripas av panik. Det är inte lätt, men jg måste kunna lära mig hantera det eftersom jag befinner mig i en panik-situation just nu:

♥ Om 2,5 veckor är jag arbetslös
♥ Jag har inte sökt något jobb
♥ Jag har inte tagit mig för att skriva CV (Vad är mitt problem?)
♥ Skolan har slutat, jag har inget att återvända till
Pengar är en sinande vara i mitt liv
♥ Jag har inte en aning om vad jag vill plugga (någongång...)
♥ Jag är inte klart med körkortet
♥ Min trygghet (?) A ska flytta till Sthlm


Denna bild fick jag upp efter min google-sökningArbetslös...


Mamma säger såhär:
"Du behöver inte få panik. Det gör inget om du är ledig i en måad och går hemma, vilar, det behöver du!"
Och jag kan inte påstå att det låter helt dumt, men ändå, ska jag gå hemma? Jag kommer dö av det!
Mamma gav mig då förslag på vad jag skulle kunna aktivera mig med:

♥ Börja satsa ordentligen på bloggen (ja varför inte?)
♥ Skriva artiklar och skicka in till olika tidninger
♥ Börja med en bok (en 18-årings livserfarenheter, kul och intressant, NOT!)
♥ Sova, låta mig inspereras, vakta barn, klippa gräsmattor mm...

Ja, varför inte? Tills vidare så få jag nöja mig med dessa alternativ! Och att blogga på heltid gör jag ju nästan redan..:)




Kommentarer
Postat av: Martina

Jamen, JAG slutar också om tre veckor och då kan vi gå hemma tillsammns och planera vår framtid.. :)

Postat av: Malin

Jaaaa...smågrodor är något av det sötaste. :)

2008-08-11 @ 16:52:20
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: ....

Du bloggar bra bra

2008-08-11 @ 19:47:49
Postat av: lisa

haha nejj det var en riktig snyfftis.

2008-08-11 @ 20:04:04
URL: http://lisasara.webblogg.se/
Postat av: S

tacker att din mammas förslag var ganska bra :):)

2008-08-11 @ 21:29:41
URL: http://eyeshot.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ha inte panik..jag tror inte din mamma skulle låta dig svälta eller gå på gatan .

2008-08-11 @ 22:39:50
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Jenny

jag börjar också få lite panik-ångest över vad man ska göra med livet??



-Jag vill inte plugga vidare (vet ändå inte vad jag vill bli än)

-Jag har inte heller nåt jobb om ett par veckor.

-Mitt körkort är inte avklarat ännu, dock närmar sig uppkörning och jag går & är super nervös för det varje dag.

-Jag har inte heller sökt några nya jobb, inte ens tänkt på vad man kan skriva i mitt CV..

- Jag har i princip flyttat in med Jocke, har jag inget jobb, kan ja inte hjälpa till att betala, vilket ger en ännu mer ångest..



kanske man ska bli nästa blondinbella då?

2008-08-12 @ 09:09:58
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback