Vad vill man läsa om?

För några veckor sedan skrev jag om ett skrivsug som smugit sig på mig. Och det har hållt i sig.
Tre krönikor har jag skrivit. Nu är frågan vad amn ska ha dessa till om man inte ska lämna in dem till någon lärare? När ingen ska bedömma vad man åstadkommit?

Jag har skickat in två av mina krönikor till
NT. Har fått svar som båda börjar posivit:

Nu har jag läst krönikan. Du har ett enkelt språk och en logisk ordning.  Ditt tema passar vår målgrupp och krönikan är i princip färdig för publicering

och

Alltid spännande att läsa material från nya skribenter. Precis som jag sa till förra krönikan har du ett klanderfritt språk och en logisk disposition

Men sen avslutas båda svaren med något i stil med att ämnena redan är omskrivna, att jag inte har något som sticker ut, min texter är inte speciella, jag bode vinkla saker på andra sett och borra mig djupare i ämnena.

Först blev jag lite smått knäckt. Men nu blir jag istället taggad!

Vad ska jag skriva om för att väcka intresse och få något publicerat? Vad skulle ni vilja läsa om? Kom igen, kommentera!


Bilden hittar du här.



 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Visst har dom mycket fina jeans... Haha, Lisa kanske är den som är smal och smala höfter, men lite rumpa och muskler på benen har jag allt :) Haha. Miss Sixty har också snygga, dock dyra men det är ju alla.



Det låter som en toppen idé. Nu behöver man inte vara beroende av buss eller ens föräldrar;D



Postat av: Matilda

Förstår att det skulle vara skönta tt flytta hemifrån och inreda sin egen lägenhet. Haha, kanske det :) Nej, H&M har inte alls bra jeans, dom blir så stora så fort, efter första användningen hänger dom. Nudie har annars fina jeans!



Haha, precis. Nu får han skjutsa runt på mig, men han tycker det är kul :D

2008-11-11 @ 15:59:28
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Amandajosefine

Ååh ja det var jätte kul att åka med, intressant och spännande eftersom jag tror jag vill bli pilot! :D Eftersom min pappa också är pilot så har jag åkt med honom förut och jag här även kört litet flygplan själv så jag kan redan en hel del! Idag var det större och seriösare så jag satt med, de förklarade allt. Bara att sitta och titta på start och landning är en stor upplecelse att se hur de gör och sådär!



Oj, vad duktigt du måste vara på att skriva, roligt! Kul att de skrev tillbaka, då ser de antagligen att du kan utvecklas eftersom de ger kritik också. Vad jag vill läsa i en krönika? Hmm, svårt, men tror du inte det är bra att börja med att rikta sig till en målgrupp. Antingen unga tjejer, eller män & kvinnor i 25-års åldern osv. Då blir det säkert lättare att få ihop någonting bra! Fast så kanske du redan gjort..



Hur som helst, härligt att du är taggad!!

2008-11-11 @ 16:05:08
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Laura

Sv: Jaa fast jag tror att jag nog har samma problem som du med Diesels, hur dumt det än låter... :D Jag har två par Diesels som bara ligger i garderoben just nu, jag borde gå ner ett par kilo så skulle de gå på mig igen :P Men sen har jag ett par som inte är alls som andra Diesels jag har provat, mycket mjukare material och de har passat oberoende om jag har gått upp eller ner några kilon liksom.



Ojdå, det skulle vara intressant om du skulle posta dem på din blogg så skulle jag kanske kunna få idéer till vad du skulle kunna skriva om till näst.. Det är ganska svårt att säga såhär utan att veta alls :/

2008-11-11 @ 16:20:04
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: rebecca

tänk lite tvärtom! det är alltid kul. ta ett omdebatterat ämne men vinkla det åt ett nytt håll. tex. könsroller - men vinkla det positivt! typ; könsroller är asbra. då blir det nog mer attraktivt för tidningarna, om det är lite nytänkande och kaxigt. vad har de tidigare krönikorna handlat om?

2008-11-11 @ 17:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback