Äppeltips & dagens outfit

Jag blev i somras allergisk mot äpplen och andra kärnfrukter.
Väldigt tråkigt eftersom jag tycker att ett äpple kan vara så gott och ger perfekt mättnad.

Men så för några veckor sedan fick jag ett tips:
Att värma äpplet i micron i några sekunder (inte så det blir varmt och mjukt) innan man äter det.
Jag har inte riktigt velat pröva, men idag skar jag upp ett äpple och satte in det i micron.
Åt det...Inget kli i halsen!
Det funkade alltså!

Man kan också göra en enkel äppelpaj på det sättet. Värm dock tills äpplena blir lite mjuka och varma, sen är det bara att hälla på vaniljsås:)


Klänning - Marimekko (fått den av min morfars sambo Elisabeth som hon hade som ungdom), Kofta - Acne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback