Vägarbetet ger oss med nedsatt syn illisioner

Just nu pågår det vägarbete på sträckan mellan Norrköping och Söderköping.
Detta innebär sänkta hastigheter, köbildning och en längre resetid på mornarna.

Detta innebär också falska illusionerför oss som inte ser perfekt.
Alla reflexpinnar som pryder vägen kastar skyggor på den redan svara vägen. 

Jag och mamma som inte ser så bra någon av oss tror att dessa skuggor är människor som går över vägen. Igår, på vägen hem brosade jag häftigt ett flertal gånger för att väja för alla människor som jag såg sprang runt på vägen. 

Så om något sen en bil som kör slalom med en skräckslagen förare så kan det mycket väl vara jag och min kära mamma, så se upp!


Mitt dåliga öga

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback