Underbara vår!

Jag är ett vinterbarn. Älskar när det drar ihop sig mot mörkare tider. När det är okej att sitta hemma en hel söndag utan att ha dåligt samvete för att man inte orkar gå utanför dörren.

Men i år är det annorlunda. Våren är mer än välkommen. Jag suger åt mig varje sekund jag får njuta i solen. Drar in varje andetag lite längre och slänger med mitt råttfärgade hår (som ÄNTLIGEN ska få en våruppfräschning på påskafton!) lite mer. Jag avundas alla lattemammor som har okupperat alla Stockholms uteserveringar och tycker till och med att röklukten på gatorna passar in. Ahh!
 
Det ska bli extra skönt att få starta sommaren med en vecka i Grekland med min älskade familj (eller delar av den åtminstånde).

I helgen står det jobb på mitt schema. Lite surt med tanke på vad jag hade kunnat avnjuta utanför jobbets tjocka väggar, men jag tänker i pengar och då känns det bra...eller iaf bättre!


Föresten köpte jag två aksar med jordgubbar idag ute på torget. Mums!


Såhär var jag klädd en dag förra sommaren...hoppas på en bättre, mindre regning och varmere sommar i år!


 


Kommentarer
Postat av: Anny

Åh vad jag är avunsjuk på din lilla greklandsvistelse i början av sommaren :) Jag har fått jobb där patricja jobbade förut, haha :P Det är en heltidstjänst 9-17 och provosion. Men det är bättre en ingenting känner jag just nu. + att de som är bra säljare tjänar runt 30 000 kr, och jag ska bli en bra säljare, är otroligt taggad!! Hörde att du kommer hem runt påsk? puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback