Blåbär vs. Betong

Jag har kommit in i en betongpanikperiod. Jag vill inte bo mitt inne i stan! Jag vill inte se uppklädda människor som går ut med sina fula små hundrar när jag bara vill ha lite frisk (avgasfylld) luft. Jag vill inte powerwalka bland uppklädda djurgårds spatserare.

Jag vill plocka bläbär i fula stövlar och gå en promenad på en folktom gata 3 minuter från hemma. Jag vill lägga mig på gräsmattan när det blir sol i en kvart. Inte packa ner en filt och springa ned till Humlan  och hinna fram när solen redan hunnit gå i moln.

Imorgon väntar ledig dag. Kanske kan åka till någon ändstation med tbanan och leta rätt på en blåbärsskog...

PS. Denna panik är förmodligen bara tillfällig och morgondagen kommer definitivt spenderas på Sturegallerian...DS.


Såhär glad var jag förra året när vi plockade svamp!

Kommentarer
Postat av: Matilda

haha, jaa aldrig blir man nöjd! Jag är inte nöjd över att du är där och jag här denna soliga sensommarkväll. Jag vill verkligen göra något. Plugga, får det bli. Om jag orkar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback