Här kommer min balguide

Balvibbarna har förmodligen redan infunnit sig hos de flesta sistaårseleverna. Roligt, pirrigt, bubblande och panikartat!

Jag minns själv hur jag, redan i januari, kunde vakna mitt på natten med panik i varenda cell i kroppen över en mardröm där jag fått köpa min balklänning sista minuten på Myrorna...

Usch, usch! Eftersom man oftast bara går på en rikgit bal vill man ju självklart att den ska vara perfekt! Allt ska klaffa!

Man vill ha den perfekta dejten, den perfekta klänningen, de perfekta skorna, uppsättningen, bilen, kompisarna, trerättersmiddagen och champagnen.
Jag var nog lyckligt lottad, för jag hade allt det där! En perfekt och oförglömlig kväll/natt.

Jag har fått ganska mycket frågor angående min bal (framförallt håruppsättning och klänning) så här kommer Min balguide!


MIN BALGUIDE

Klänningen
är ju självklart prio ett. Det är något som kommer att granskas av hundratals ögon. Klänningen kommer finnas på hundratals kort och i mångas minnen. En lyckad bal = en bra klänning som man trivs i.
Min klänning är uppsydd hos en kvinna som jag fick kontakt med via min plastsyster. Alltså inte hos något företag som syr (därav lämnar jag inte ut namn). Jag tycker att det går minst lika bra att köpa, det finns många fina! Men då ingen passade mig och inte hade rätt färg valde jag att sy upp en.  


Uppsättningen  kommer på en klar andra plats över viktigaste sakerna. Jag kollade mycket på kändisar innan jag tillslut bestämde mig för att göra en någotsånär kopia av Resee Witherspoons gala frisyr.
Jag valde att ha uppsättning istället för utsläppt då balen är ett tillfälle då man verklgien kan och får chansen att göra något rolgit med håret. Min frisör Linnéa, jobbar på Roots stod bakom min uppsättning.

Insperation:


Resultat:


Skor är oftast inte så vikigt då klänningen oftast täcker dem. Jag hade ett par enkla svarta, lagomhöga pumps i svart med öppen tå. Tänk på att du ska dansa i skorna HELA natten, dom måste vara sköna!

Smycken är olika viktigt beroende på hur utstickande din klänning är. Jag valde ett par enkla armband med bling-bling och matchande, små örhängen. Halsband är enligt mig överskattat.

Free Bra Många har frågat mig hur jag klarade en så bar klänning. Lösningen heter
Free Bra och kostar 299 kronor. Perfekta lösningen på alla problem med BH! Den satt som klister hela kvällen och användes även flitigt under hela studentveckan. Ett hett tips!

Väskan som jag hade kom från Beoynd Retro och rymde allt jag behöver under kvällen; läppglans, pengar, drinkbiljetter och kamera!

Dejt för mig var det självklart att gå med Adolf. Han är världens snyggaste baldejt enligt mig! Om du inte har en lång och ståtlig pojkvän tycker jag att det är frittfram. Fråga din kompis, kusin, bror/syster. Gå i kompisgäng eller ragga upp någon en utekväll!

Fördrink samlas några stycken innan festen drar igång och samla er. Skönt med lite (akta er för att blanda nervositet och alkohol...) att skåla innan man gör entre! Vi hade fördrink och snittar hemma hos mig på uteplatsen. 4 par. Det var perfekt!

Bil då vi var 8 stycken blev en vit limosin den perfekta lösningen. Kanske lite tråkigt, men det blev kanon! Minns fortfarande känslan när jag tog Adolfs hand och gick ur bilden. Så himla roligt!

Hoppas att denna guide kan vara till användning. Fråga gäran om ni undrar något!

Kommentarer
Postat av: maija

Jag tycker om martinas klänning jättemycket, och nu såg jag hur lika dom var. Är det samma fast i olika färger? Vart hittade ni isåfall mönstret, jag har bestämt mig för att ha bar rygg jag med, och din är ju väldigt fin. Dock vet jag inte färg än, nått tips om vad som skulle passa mig? =) hihi

Postat av: Matilda

Haha, nej för isåfall kommer nog varenda kotte ha den snart :)



Oh, så kul! Jag vill med flytta hemifrån och köpa fina saker, tidningställ, soffa, srevis,ALLT :D

2009-01-14 @ 10:20:21
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: anakarin

Guuud va vackert, jag vill också på bal! fin blogg (:

2009-01-15 @ 13:08:26
URL: http://annagossip.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för det inspirerande inlägg! Jag tyckte förra året att det var lite överskattat att börja prata om balen redan i början på den nya terminen, det var ju "faktiskt flera månader kvar". Men om jag ska vara ärlig såhär i efterhand så var jag nog först om att prata balklänning! ;) Jag har fortfarande inte hittat min klänning, men har hittat en fin modell som jag blivit väldigt inspirerad av --> http://idamarialindecrantz.blogg.se/2008/december/tisdagen-den-16-december-08.html#comment så förhoppningsvis blir det något liknade. Färg har jag ingen aning om men det är nog sånt som löser sig med tiden! Lycka till i Stockholm och med nya jobbet!

2009-01-20 @ 13:53:54
URL: http://idamarialindecrantz.blogg.se/
Postat av: Susann

Tycker om det du skrivit! Underhållande att se lite sunda saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 18:49:00
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback