"Du får gå in källaringången..."

Imorse ringde jag min nya husläkare (som bara kommer vara min husläkare en gång eftersom jag flyttar senast om en vecka!) för att förhoppningsvis få en tid för min onda hals.

Från början lät sköterskan jag pratade med lite skeptisk då jag varken har feber eller några andra sympton. När jag började höra tveksamheten om en tid tog jag till mammas råd om överdrift. Jag berättade om att vi ska till London och att jag inte vill vara sjuk där och när hon frågade om jag var svullen kände jag plötsligt två stora bölder på halsen...

Operation "Överdrift" verkade fungera och jag har nu en tid inbokad imorgon bitti. Kände dock att jag kanske tog i lite väl, för hon avslutade med att ge mig en annan adress än Sibyllegatan...Och så gav hon mig väldigt konstiga instruktioner

"Okej, då kommer det att kosta 140 kr. Du måste ha med dig pengarna kontant, alltså inte kort, det kommer inte finnas tillgång till det. Så ska du säga att du säker Maria Blablabla. Du kommer att tas emot direkt via källaren med ingång ifrån Karlavägen för vi vill inte att du sitter i väntrummet om du bär på ngn smitta".

Efter dessa instruktioner känns det mer som jag ska genomföra någon sorts kupp eller köpa knark än få en läkarundersäkning för halsont...men jag har iaf fått min tid. Jag vill verklgien inte bli sjuk nu. Det passar inte alls!


Blårbär innehåller massa nyttigheter. Det kanske skulle vara ngt. det och massa te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback