Ledig fredag!

Det allra bästa med att jobba helg tycker jag är att man blir ledig en veckadag när alla andra jobbar. I och för sig får man ju igen det när helgen väl kommer och man sitter inne och har en åttatimmars arbetsdag, men i alla fall.

Det känns lyxigt att kunna uträtta ärenden, gå på stan och tvätta en hel vardag. Dessutom brukar jag ha en förmåga att planera helgerna spräckfulla, men är det en vardag blir det en "extra dag".

Imorgon har jag dock ett späckat schema (dock är vissa av sakerna helt okej):

Tvätta (minns inte senast jag tvättade. Jag har tack och lov en curling-mamma som har hjälpt mig, men just nu sover jag på ett påslakan och har inga rena trosor. Fräscht. Ska bli skönt med nytvättad-lukt igen!)
Städa. Mitt rum är kaos.  
♥ Lämna tillbaka den perfekta skinnjackan som visade sig inte vara så perfekt med lite eftertanke
♥ Powerwalka
♥ Springa upp på stan och köpa nya saker för skinnjackspengarna (Odd Molly tunika som jag kollat på lockar. Dessutom råkar deras relativt nyöppnade butik ligga alldeles nära mig. Svarta rid-inpererade byxor ska köpas, stickad tröja, blå klänning i borstad sammet, strumpbyxor mm...)
Ringa morfar
Laga mat (eller köpa sushi. Lutar åt alternativ nummer 2...)


Nu måste ni tycka till, vilken färg!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback