Hej då Sverige!

Wei, där lät det som jag skulle på en lyxsemester till världens ställe! Nope, nu bär det av till Tyskland och Berlin på klassresa! Vi åker ikväll vid 21 och kommer hem på Valborgsmässoafton.

Nu sitter jag i en hög av kläder, väskor, Forex plastfickor och godis (12 timmar i en buss kräver lite energi i form av socker och godis).
 
Idag fyller min pärla
Patricja 18 år, vilken 18-års present, en natt med tyskagruppen!

Vi hade yoga idag på Indeviduella valet;  Mental träning... "Andas in genom näsan och ut genom näsan". Har jag sagt att jag är förkyld och att varje in- respektivr utaningen följdes av ett sorts äckligt ljud!? EUW!

Dags att packa vidare. Jag kommer sakna min A massa, massa, massa. ♥

Over and out

Jag är sjuk

Usch, jag är sjuk och äcklig (det kanske är samma sak?) Sitter hemma deppar över att inget blir gjort, rinnande näsa, mitt fettiga hår (igen! alla måste tror att jag aldrig duschar, klagar alltid på mitt hår) och min onda hals. Nämnde jag att allt detta händer lagom till våran Tysklands-resa som går av stapeln  på torsdag? (Vissa ska till Tyskland redan imron, host host, haha. Nämner inga namn, men jag kan avslöja att personen är den skylldiga till mitt hastiga insjuknande)

Dagens insats: Har växlat pengfar på
Forex
Dagens fysiska ansträngning: Cyklade till skolan, gick på en lektion och cyklade hem igen
Dagens sömn: Bestod av en sovmorgon och 3,5 timmar på eftermiddagen
Dagens kost: Cornflakes & mjölk, en apelsin, smörgåsrån
Dagens bild: M-K, hon ser ungefär lika bedrövad ut som jag så jag känner lite samhörighet!
131691-354

Kyss inte Johanna, kyss mig

Efter en underbar lördag sitter nu i Adolfs rum (medan han läser Illustrerad vetenskap) och bekymmrar mig över :
♥ Min mega-finne som har valt att dyka upp mitt på hakan i en illröd ton! Jag har arbetat med tandkräm inatt, men det har inte hjälpt det minsta (nu är min hud helt i obalans och jag är supertorr i hela ansiktet!)
Svenskatexten som ska vara inlämnad imorn och som jag inte har börjat på än!
♥ Mitt otroligt fettiga hår, shampoo nu tack!
♥ Min snoriga näsa (är det pollen, eftersom mitt öga valde att svullna igen igår!?) och min onda hals (kan inte vara pollen!)

Supersnyggt
armband från Kyssjohanna! 131691-374

Dagens...

Dagens minnen från igår: Lyckat, kul & trevligt på samma gång
Dagens tillstånd: Lätt huvudvärk (har lindrats med
Ipren) & väldigt törstig (lite förvirrad, men nu glad)
Dagens mat: Gunnars veg-gryta med bönor
Dagens motion: Ingen alls
Dagens dåliga samvete: Måste göra svenskan
Dagens upplägg:
♥ Hos Adolf nu
♥ Glass på smultronstället
♥ Mys/film/GODIS (abstinens)-kväll
Dagens drömoutfit:

♥ Vitt ribbat linne, Topshop
♥ Höga mörka shorts, Topshop
♥ Rosa platåskor, Topshop
♥ Silver armband, Asos
♥ Kuvertväska, Topshop

Ha en super dag/ Sanna

I know I've been a real bad girl

131691-376
Haha, men nu ska jag bli snäll!
Jag & Matilda har bestämt oss!
Våran superskola har ett samarbete med skolor i Rimini (Italien), Saragosa (Spanien) och någon annan skola i Turkiet. Nu ska dessa utbyteselever komma hit och vi ska ta emot två!
I höst hoppas vi på att själva få åka till Italien!

Jag saknar min Adolf!

Choklad begär

Har precis ätit lunch (kycklinggryta och ris) och nu stillas mitt chokladsug av en supergod center!
Sitter i en datasal på estetvåningen i skolan och tänker på alla baciller som måse finnas på det här tangentbordet, är det inte hemskt äckligt? Euw, får spykänsla, måste tvätta händer omedelbart!


Jag (åt vänster) Anna (räcker ut tungan), Patricja (längst fram) och Matilda (den som sticker fram där bakom)

När solen tittade fram...

...då var det bara ben som gällde! Bra att passa på! Har inte kunnat ladda upp bilder, så här kommer några av veckans.
Måndags: 22 grader varmt
Torsdag: 2 grader (kallt? Man kan ju undra, burrr!)


♥ Svarta enkla ballerina, Din sko
Supergammal kjol (tror jag köpte dne i sjuan, då skulle man ha den på höften, emn jag flyttade upp den till mer passande plats! ), H&M
Silvrigt skärp, Wedins
♥ Svart ribbat linne, H&Ms L.O.G.G 
♥ Svart tröja, H&M
Rosa nagellack, Depend
♥ Liten väska, Secondhand
Stora silvriga örhängen, H&M

Pink is the shit!

Alla mina rosa favoriter samlade i ett och samma inlägg, kan det bli bättre?! Nope, för pink is the shit!

♥ Mitt nya favvo nagellack, Mavala
Solglasögon, Indiska
♥ Halsband med glass, Asos
Örhängen i olika nyanser!
♥ Söt miniväska, Topshop
Ballerina, Urbanoutfitters
♥ Love Life tee, Topshop
♥ Jordgubbsörhängen

Gårdagen var jättelyckad! Massa paket till lilla Lisa, god mat, Adolf, hjälpte Heddan med hennes blogg & kollade på Grey's!
Det enda som misslyckades var ett litet bussbyte, som resulterade i att en gäst hamnade i Östra ryd istället för på Östrarysdvägen, men gästen kom tillslut till rätta :)
Imorse blev det en liten sovmorgon med Mitt hjärterum!


Fågelbajs!

Jag trodde att jag skulle kräkas! När vi kom ut från gympan och skulle cykla tillbaka till skolan ligger det en fågelbajs placerad mitt på min sadel!
Jocke tyckte att fågelaset hade siktat bra, medan Matilda fick hämta papper att torka bort den med och jag var ytters nära från att spy!

Nu ska jag kalasa med systeryster & mamma, senare lite gäster (bland dom min Adolf!) också!

Oj, jag ligger femma på mest aktiva bloggar! Wei, vad kul.

En glass om dagen täcker (inte) behagen

Mm, en glass om dagen, eller hur går den? Jag kör i alla fall på det! Igår med Vickelin, myspys!
Igår kväll drabbades jag & Martina av ett AKUT godissug (kan ha berott på att vi båda visste att det fanns en påse med små bitar)! Men mums vad gott det var!
Kvällen bjöd även (nu skriver jag till och med ordet Adolf!) på ett Desperat avsnitt, paket inslagning & träning!

131691-333(Glass halsband som skulle pryda mig i dessa glasstider, från Asos)
Idag är det den 18 april, Lisas dag! Grattis till världens bästa syster! Ikväll blir det kalas, mamma har gjort en lime & cocos glass (receptet) som låter lovande!

Nyttigt fett, men ändå fett eller?

Mamma har fått ett stort, och då menar jag stort beroende av pistagenötter. Beroendet har hon nu överfört till sin stora dotter (mig) genom ett specialbeställande av extra goda nötter.
Jag kan inte hålla fingrarna borta från dom små skalklädda gröna nötterna. Egentligien är dom inte sååå goda, men dom är definitivt beroendeframkallande.

Till min fråga;
Anna Skipper säger att det är nyttigt fett i nötter (det säger alla) och att man som bantare kan äta dom, men hallå, det är väl ändå fett? Eller? Ska man äta nötter istället för annat fett eller utöver annat fett (som tex. från alla glassar som också råkar åka in i min mun)?

PS Jag är inte ute efter en viktnedgång, men inte heller en viktuppgång.

image358

Kan inte få nog av Kate

Världens vackraste människa: måste ju vara Kate Moss!

Dagens hödjpunkt: Träffade Mr. A
Dagens uppdrag:
Eventuellt vara sjuksköterska åt en sjukling
Dagens möte: Glass med Vickelin snart!
Dagens mat: Soppa & brödbuffé (min mage jäser av alla mackor!)
Dagens klart: Tyskan
Dagens tillstånd: Glad (har slutat tidigt), lättad & lite trött
Dagens motion: Ska träna aerobics & core

Ha en superdag!
Kram Sanna

Picknick med Kirsten?

Det ser ut som Kirsten Dunst  på bilden nedan är påväg mot en picknick med korgen i högsta hugg! Jag följer gärna med!

Min eftermiddag/kväll har bestått av:
45 minuter på Löpband = 300 kcal = Bra gjort Sanna!
Tyska-rättnings-lektion med Rolf, jag hade inte en mening rätt!
♥ Somnade i solen...mmm¨
♥ Middag bestående av korvstroganoff (shit, kan en maträtt låta äckligare, men ändå vara god med förutsättningen att mamma gör den?!)
♥ Handlade med mammsi
♥ Prat i telefonen med Vickelin & Adolf

God natt
kära bloggare och tack för alla gulliga kommentarer!
image350

Underbar helg

Fredag:  Mamma & Sanna dag. Vin, god mat och en sväng in till familjen Doll, myspys.

Lördag: Lång frukost, en sväng på stan (present till LisaFisa som fyller år på onsdag och en fika på Fräcka), mormors grav, Lundby blommor, uteblommor plantering, Adolf kom till mig. Det blev en cykeltur och god fruktsallad (med vindruvor som grund, haha). Mysig dag!

Söndag: UTE I SOLEN med mig och A: Två cykelturer med mig och Adolf (han har blivit kär i att cykla, värsta gå från anti till älska), massa solning, en glasstur, mysig dag IGEN! Lisa kom hem från förträffen på Brevik, reprisen på Grey's

Notiser ute:
♥ En groda hoppade förbi (Vad gör en groda på en tomt utan vattendrag i närheten?) kanske skulle ha pussat på den, men jag hade redan min prins bredvid:) Klyscha, yes, så jag pussade på honom istället
♥ Man var mer lättroad som barn (våran grann pojke åkte runt vårat kvarter med kickboard cirka 50 000 gånger)
♥ Det bor onormalt många hundrar i vårat kvarter (en fick igår för sig att rymma, dom andra nöjde sig medatt skälla som galningar!)

Dagens tillstånd:
♥ Lätt rödbränd, lever på min Aloevera älsklings kräm (kräftliknande? SP05a har fått en ny klasskompis; KRÄFTAN!)
♥ I kjol och bara ben (alla jag har pratat med hittils idag har kommenterat att det var lite väl och att det ska bli kallt imorn, men hallå, är det inte varmt idag? Jo, 21 grader!)
Pigg efter att jag gick och la mig kl 21.00 igår!

På beställning; min fondväggstapet!
131691-347

Klockan 08.00, lördag...

...och jag var superpigg. Jag och mammsen har precis ätit en stor och god långfrukost. Nu känner mig laddad för en dag på stan
Igår kväll blev det en lite sväng in till grannarna Doll. Jag somnade på deras soffa med supersöta Sonja pillande på mina örron! Mm, söta barn är verklgien söta.

I eftermiddag ska jag äntligen leka med min A!

Ha en bra dag i solen kära bloggare!


Här kommer en intressant lista:

131691-349

Modette + Elsa Hosk & Anna 18 år

Idag grattade vi (Matilda, Patricja & jag) Anna som fyllde 18 år! Det blev massa ballonger, kort på skåpet, kladdkaka, glass & en presentpåse med massa smått och gott! Grattis Anny!                                                     
131691-348
Elsa Hosk, som vanligt supersöt på Modette!
(Bild Stureplan)

Hjälp sökes: Syster Lisa fyller 15 år på onsdag och till den stora frågan, vad ska hon få?

Sanna & mamma dag ikväll. Vi ska grilla och mysa!

Sanna

Jag idag:

♥ Svarta leggings, Zara
Silvriga ballerina skor, Wedins
♥ Svart klänning med vita prickar, H&M barnavdelning
♥ Ny champangefärgad jacka, H&M
♥ Snedväska med tunntband i svart, Second hand
Solglasögon, Åhlens
♥ Armband & örhängen, H&M
Silvrigt nagellack, Mavala
Mitt hår: Ruffsigt, trolliknande och fettigt

Har precis ätit middag bestående av supergod cesarsallad, mums. Nu ska jag baka... till speciellt ändamål!

Torsdag

Dagens drömoutfit:

♥ Perfekt byxdress, Topshop
Silvrigt berlock armband
♥ Röd/aprikosa skor med öppen tå, Topshop
♥ Silver/vit väska (liknar den Memmsi köpte på Indiska), Asos
♥ Solglasögn i rosa, Indiska


Igår: Såg jag & Adolf på filmen som mamma har pratat om konstant sedan helgen; Efter Bröllopet.
Min kommentar: Gråt, gråt, gråt
Adolf kommentar: Nja jag var inte på humör för en sån film (Adolfs pappa: Är du någonsin det? A: Nee) 

Nu: Sitter vi i en datasal och väntar på inget..
Dagens tillstånd: Mitt hår ser ut som om det tillhörde ett troll, jag har skavsår så jag måste halta & min enda räddning för idag (min nya jacka från igår, champangefärgad, kortare modell, blank yta) ligger i mitt skåp! = Inte allt för positiv
Dagens att göra: Plugga klart alla mina tyska rester, fortsätta vara nyttig, diskutera jämställdhet

Dagens drömoutfit



♥ Supersöt jeanstunika, Topshop
♥ Mångfärgat armband
Silversko med öppen tå
♥ Snygg rosa sidoväska, Topshop

Nu är det dags för ett gympapass, terränglöpning, yes! Jag ska springa!
Vart är A?

Jobbigt gånger två

Den här våren har varit den bästa med också den tyngsta. Det jobbiga hände två gånger, inom två veckor. Först gick min älskade och bästa 60-åriga mormor bort. Två veckor senare dog min älskade och bästa 68- åriga farmor i samma rum, av samma äckliga cancer
Två sörjande familjer, två begravningar, två minnesstunder, två handbuketter, en mormor, en farmor och tusentals tårar. 

Jag är så otroligt ledsen, det finns egentligen inte ord. Ingen kan ersätta
min och Lisas mormor och farmor, det kommer alltid vara två svarta hål. De hålen får vi istället försöka fylla med fina minnen som vi haft tillsammans med våran mormor och våran farmor.  

Antingen eller med Sanniepannie

Blond eller Brunett
Blåa ögon eller Bruna ögon
Vanilj eller Choklad
Hund eller Katt (inget)
Rock eller RnB
Rosa eller Lila
Tv eller Dator
CD eller Radio
Öl eller Cider
Hockey eller Fotboll
Äpple eller Apelsin
Dag
eller Natt
Berg-och-dalbana
eller Vattenbana
Guld eller Silver
ZTV
eller MTV
Sanning eller Konsekvens
Harry Potter eller Lord of the Rings
Vinter eller Sommar
Promenera eller Springa
Stranden eller Bergen
Stan eller Landsbygd
Kärlek eller Lust
Stjärnor
eller Månen
Sko eller Sandal
Bad eller Dusch
Syster eller Broder
Svart eller Vit
Långt hår eller kort hår
Klänning eller kjol
Lägenhet eller hus
Ring
eller halsband
Jordgubb eller hallon
Sverige
eller Norge    

Ett gott skratt...

131691-321
Gör som M-K (Sunnysool) & Ashley (Märtstjärt); skratta & var glad! Det har jag gjort hela påskhelgen och det tänker jag fortsätta att göra.  
Jag är så himla kär!

Glad påsk kära läsare!

Och så är det påskhelg, igen, redan! Jag har kommit på att jag gillar påsken väldigt mycket, den är mysig, det är vår, ljust, piggt och så får vi inte glömma påskägg och påskmat...!

Min påskhelg
Dymmenonsdagen: Haha, vi pratade om det igår.. det är alltås den dagen då man ska sätta lappar på varandras ryggar..? den dagen missades (precis som första april iår)

Skärtorsdagen: Var på trevlig middag hos Adolf med hans familj (årets första påskmust). Såg inte en enda påskkärring (vad är felet?Mina barn ska iaf gå påskkärring)

Långfredagen
: Idag bär det av till Arkösund (med kill-anda, på killkväll, med en tjej, JAG...hur ska detta gå?)

Påskafton:
Ut till Arkö och påskmiddag hos Adolfs mamma

Påskdagen:
Påskmiddag hos oss med familjen "Stor", förhoppningsvis massa påskpresenter & mat

Annandag påsk:
Detta får bli min vila/plugg/ladda-om- dag

131691-322
Glad påsk kära bloggare! Nu blir det en liten blogg-paus för min del med massa godis och påskmat!
Ha en superhelg, det ska jag ha / Sanna

Mys med Vickelin

Gårdagskvällen spenderade jag tillsammans med min älskade Vickelin! Vi myste, svullade godis, läsk & såg på film (Nära & kära, japp, jag valde film och jag var stressad, men det var rätt så rolig trots allt!).
Idag är det fika-dags med Memmsi & Vickelin, mys igen! Och ikväll tror jag att jag ska träffa min A!
131691-314
Skelett-Nicole i super skön outfit! Me like!  

Ha en fin dag, kram

Roligt & kul på samma gång (eller hur är det Adolf?)

Mitt bloggande har varit lite dött nu ett tag, men jag är påväg tillbaka:)
Ja, här har vi faktiskt två saker som är roliga & kula (det kan man  inte säga, fel svenska, I know!) på samma gång!
Asos är allt bra!


♥ Supersöt apa med super funktionen: blåser dina nymålade naglar torra! Jag är verkligen i behov, eftersom jag alltid kommer emot mina naglar och får fula jack. Mina alternativ: hårblås eller åka bil i blåst med naglarna utanför!
♥ Kyss-hjärta. Detta lilla hjärta avgör hur bra du kysser! Mitt alternativ: Skaffa en kille som säger att du kysser bäst.

Ha en bra dag! Det ska jag, ska till min Vickelin ikväll och ha sova-över-party!

Sött i rött (och lite blått)



Härligt slapp & snyggt mönstrad tunika/klänning/tröja (kan användas med jeans, legging eller bara ben i sommar),  Topshop
♥ Röda söta ballerina, Asos
♥ Snygg ring med röd sten, Urban
♥ Röd liten plånbok, Topshop

Jag bloggar innan det blir godnatt för mig medan Adolf kollar på ett program om andra världskriget...ah, vilken godnattsaga! Haha. 
 
Sov sött från Sanna

Glass, storstäd & lite morgonsol

Idag har jag haft en riktig hemma-dag. Känns som jag bara har gått upp och ner och fram och tillbaks, men ändå inte lyckats göra alls mycket. Men det är väl tur att det finns sånna dagar också:)
Konstigt nog har jag ändå åstadkommit en del idag:

♥ Hittat en lä-plats i solen på morgonen & läst äcklig tyskabok
♥ Lagat mat med
systeryster (korv, pasta, tomatsås & grönsaker)
♥ Varit på Bibban och lämnat tillbaka två böcker (Martina- koden & Angelas dotter)...lite för sent
♥ Ätit min första glass för iår på Konfekthörnan (polka & pecanötkola fick det bli, mums)
♥ Städat mitt rum (GRUNDLIGT, typ damma, rensa mm)
♥ Har även hittat dessa urläckra skor som Sofi Fahrman tipsat om, från Urban. Jag kan inte annat än stirra mig blind på skönheterna, rosa ballerina, jag tror att jag döööör!

131691-312
Nu ska jag vänta på Adolf & kanske läsa ännu en underbar (eller inte) sida i min (hemska) tyskabok!

Love life

131691-311

Vill ha, vill ha, vill ha! Supersnygg tröja, perfekt budskap & massa rosa, kan det bli bättre? Nope! Nu ska jag och
Memme gå en vårpromenad tror jag:)

Aprilskämt idag:

Anna Doll till Rolf: Rolf, Rolf, kom, kolla! Dom har redan ätit upp grannens nya hund! APRIL!

Morfar till mamma: Det kom världens största älg upp vid dass på landet! APRIL!

Lisa till mig och mamma: Mamma, det står en jätteäcklig gubbe och kollar på mig, jag vågar inte sitta ute! APRIL!

När jag går i mina silvriga skor!

131691-301
När jag går i mina silvriga skor i vårvärmen! Härligt värre.
Jag & Adolf tog en långpromenad i solen idag, ända hem till honom, men nu är jag hemma igen.

Helgen har varit bra; mys, middag & fint vårväder. Kan det bli mycket bättre? Vad har ni gjort i helgen kära bloggare?

Ha en fortsatt trevlig söndag, för det ska jag ha!