Gott nytt år

Inatt ska vi alltås fira in ett nytt år. Nyårslöften ska ges och champange ska drickas. För många kanske den här natten är en natt av lycka. En natt då allt kan hända, en natt då alla får chansen till en nystart. För mig är det egentlgien bara en vanlig kväll. Det kanske låter deprimernade, jag vet, men jag och nyår gillar inte varandra.
Varje år står man under fyrverkerierna med nya förhoppningar, nya löften och en ny klänning, mysigt, hmm, kanske lite.
Men, nyår är enligt mig såå överskattat.

Men, trots det, trots att jag i början av förra veckan hatade att nyår skuille komma och funderade på en hemmakväll istället (för att liksom vara på den säkra sidan och inte bli besivken ett år till), har jag nu ordnat en tjejmiddag (frågen är vart vi sen ska ta vägen...) och införskaffat en ny ldb.

Kanske fruktar jag det här nyåret lite extra, bara för att jag inte kommer fira det med den som jag helst av allt vill fria det med. För att jag vet att jag kommer stå själv och opussad klockan tolv.
Fast jag har ju i och för sig hela 2008 på mig att pussas ifatt. Och det ska jag göra, när min älskling kommer hem! Så, trotsallt kanske 2008 är ett år att fira in!?