Broadway

Idag är Adolfs sista dag på jobbet, sen är han ledig i en hel månad innan han börjar på sitt nya jobb. Jag är inte ett dugg avundsjuk...sola på dagarna, dricka vin på kvällarna.


Idag fick iaf både jag och Adolf en varsin rikskupong av världens snällaste kvinna här på jobbet för att kunna gå ut och äta lunch tillsammans sista dagen. Så gulligt!
Det blev
Broadway, som vanligt. En toast med fetaost, parmaskinka och pesto. Gott, men mastigt!



Dagens


Ballerina från Din Sko, Kjol som jag har sytt själv, linne från TopShop, klocka från Ur & Penn

En sommarfavorti

Dessa avklippta gamla Wrangler jeansshorts har blivit en riktig sommarfavorit!
Dom är lite lagom slitna, ljusa, rockiga, passar till både vardag och fest. Till sandaler, klackar eller tygskor.


What happens in Vegas!

Igår hade jag en skön och bra eftermiddag.
Den innehöll följande:

♥ En löparrunda (men mina ötter var tunga som två tegelstenar, så det kändes som jag mest lunkade fram)
♥ Jag och Adolf gick och köpte sushi. Oj, vad det var gott och längesen!
♥ Sen satte vi på What happens in Vegas som var såå rolig!
♥ Jag åt upp en halv Marabou chokladkaka (det var väldigt gott!!)
♥ Därefter somnade vi som två stockar med fönsterna vidöppna mot sommarnatten.


Sannas vs. Ellens

Godmorgon kära läsare!

Har precis kommit till jobbet. Solen skiner och jag skulle inte tacka nej till ett morgondopp. Jag är hungrig, då den enda födan som finns hos Adolf är knäckebröd...

Nu ska jag sätta igång och jobba, men först dessa två bilder. Först har vi mina benvita converse (som jag har återförenats med, har inte gillat dem på flera år!).
På bilden under ser ni Ellens rosa Converse som hon fick när hon döptes. Såå små och söta!


Helgen i bilder


Min morfar är bäst


Morfar


Våran vik


Livets dryck



Landet


Morgondopp


Lyxig blåbär/jordgubbsfrukost


I solen


En prefekt sommarlunch


Morfar

Min sockersöta syster


Söt, somrig och brun lillayster

Heeej


Sephora

Jag minns när Martina hade varit i Paris och köpt saker från Sephora till alla i familjen. Det var första gången som vi hörde talas om affären och vi tyckte det lät lite snuskigt.
Det tycker jag inte längre, det klingar fint i mina öron. När söta lilla Lisa var i Barcelona för några veckor sen hade hon köpt med sig två saker hem till mig från denna affär. Dels mascaraborttagningsmedlet på bilden nedan och dels en tub med finngel:)

Tänkvärt och fint ur min bok

Jag fastnade speciellt för detta stycke ur min bok. Det är fint på något sätt. Sen ser man hur skönhetsidealen har ändrats. För vem vill idag ha smala läppar?

"Hon tjänade för övrigt till att fastslå skönhetens rättesnören, som alla kvinnor febrilt försökte närma sig i hundra år:

Tre vita saker: hyn, tänderna, händerna
Tre svarta saker: ögonen, ögonbrynen, ögonlocken
Tre röda: läppar, kinder, naglar
Tre långa: kroppen, håret, händerna
Tre korta: tänderna, öronen, fötterna
Tre smala, munnen, midjan, tåpartiet
Tre runda: armarna, låren, vadrena
Tre små: bröstvårtan, näsan, huvudet

Vackert uttryckt, inte sant?"

Lovely

Jag hade ju en liten parfymserie förra veckan här på bloggen. Kom inte så långt, men nu ska jag presentera min absoluta favorit.
Parfymen heter Lovely och det är
Sarah Jessica Parker som ligger bakom denna älskling.

Jag minns att jag önskade mig denna parfym av mormor förrförra julen, fast då hade jag ingen aning om hur den luktade.
När jag väl fick den gillade jag den inte, men så vet jag inte vad som hände, men vi hittade varandra jag och parfymen! Sen dess har jag köpt en ny (större) parfym, body lotion och shower gel!

Dock verkar ingen annan speciellt förtjust i just denna (fast jag tycker det är att föredra framför at ALLA har den och går runt och luktar likadant, som med Britneys parfym). Ebba skre tex. förra veckan hur tråkig den var. Jag tycker den är perfekt


Sushi

Idag sak jag vara med Adolf. Vi ska äta sushi och kolla på film. Det behöver jag! Tänkte även ladda upp lite bilder från helgen, om jag hinner och orkar.


Har även bokat halkan! Redan på måndag är det dags, usch vad läskigt!

Ernst vs. Isabelle

Måndag igen. Sommartorpet igen. Och Sommar med Ernst igen. Frågan är vilket kanal, vilken programledre och vilket program du väljer när klockan är åtta.

För mig är
Sommartorpet sommar. Men det är ju Ernst också sommar. Ernst är kult (och jävligt larvig, men det kan vi bortse ifrån för av någon anledning gillar jag det!) och gör fina saker.
 
Jag kollar väljer Sommartorpet och när det är slut finns det en halvtimme med Ernst kvar! Smart va?
Vad väljer ni?



 vs.


Beauty rush

Detta superfina (och goda!) lip gloss fick jag i studentpresent av min fina Anna. Hon köpte det när hon var i USAVictoria's secret. Det heter Beauty Rush och färgen heter pinked lemaonade.

Size does matter

Är en så klockren slogan för Mavalas mininagellack! Dom är faktiskt perfekta. Små och söta, smidiga att ta med, billiga, räcker länge och hinner inte bli gamla innan de är slut.

På mitt skrivbord står just nu färgen Toulouse (nummer 52)...men idag väljer jag klarrött från Depend!


Rensa huvudet med joggingrunda

Jogging- /powerwalkrundor är den bästa formen  för mig när jag behöver få utlopp för olika saker.
Det funkar när jag har energi så jag nästan spricker. Det funkar när jag är arg, ledsen, eller bara behöver luft och motion. Idag behöver jag rensa huvudet.
Så på scemat efterjobbet står en joggingtur. Ska bli skönt!


Underbart är kort

Min helg var underbar, men dock för kort! Sol, båttur, bad (22 grader i vattnet!) kvälls och morgon promanader, god mat, vin och en bra bok!

Nu är jag tillbaka på jobbet efter morgonens körlektion...mina ögon är suddiga och mitt huvud värker, jag är såå trött!


Ett Adolf & Sanna pottpuri

"Jag sa en ton, inte ett helt jävla pottpuri!"
Haha. Martina och Lisa, känner ni igen denna fras?

Jag är jättekär i Adolf. För några dagar sen hade vi varit ihop i ett år och sju månader.




















I limosinen, påväg till balen


Vi ska gå och handla


I Egypten


Påväg till picknick



På ökentur med fyrhjuling i Egypten


Laddade för PappaGrappa och utgång


I Skärgården

Jag skulle hämta lite vatten...

...i köket precis och där stod det uppdukat en stor skål med jordgubbar, glass, choklad- och kolasås! Det har tydligen gått ut ett mail som jag har missat om fika i eftermiddag.
Ibland bara älskar jag detta jobb:)



Glamour fick det bli

Jag trodde inte att jag påverkas av reklam och sånt, men jag är sååå lättmanipulerad.
Detta har jag kommit på det senaste halvåret och idag bekräftade jag det för mig själv på lunchen. Skulle köpa en tidning.

Bevis på min manipulation:
♥ Jag kollade bara på tidningar med snygga tjejer på (nu låter det som jag pratar om porrtidningar, men ni fattar, jag läste inte ens rubrikerna!)
♥ Jag valde mellan två olika: Den ena fick man ett halsband till. den andra ett linne
♥ Jag valde det med linnet till, eftersom det stod på en hylla där man även fick en film

Herregud, det är nästan lite pinsamt. Hoppas att tidningen är jävligt bra nu! Glamour heter den.
 Jag och Carro har redan slitit upp den och kollat in vilka premier man får om man prenumenerar. Carro ska springa upp på eftermiddagsrasten och köpa en egen, hon ville också ha en film och ett linne:)


Money, money, money

Kollade mitt konto precis (varför har jag inte gjort der innan?) och lönen har runnit in! LOVE!
Dock måste jag spara, men det känns inte så hemskt när man har ett mål! Känns väldigt bra om jag får säga det! Speciellt bra när mået innehåller sol, värme och blått vatten!



Denna bild råkar (tyvärr) vara en lite överdrift på hur mkt pengar som egentligen kom in...



En tidning

Jag fick lite pengar av mamma imorse, till en tidning!
Jag älskar tidningar. sommaren på stranden. På hösten och vintern gärna under en filt framför brasan med en kopp te! Men på sista tiden har jag inte läst många alls.

Vi premunierar på
elle hemma, men den bläddrar jag bara igenom. Jag läser även Allt om mat (som vi också får hem). Veckorevyn har jag alltid premunerat på, men inte längre...

Så vad ska jag köpa för tidning idag? SOLO? Veckorevyn? Vad tycker ni?


Storstädning

Igår fick jag ett städryck (händer inte så ofta men när det händer blir det ordentligt!). Gick igenom gamla lådor, dammade lister, fönster, dammsugade, ställde i ordening skorna, bytte lakan och fixade! Tänkte ta kort på resultatet, men jag glömde...

Iaf så hittade jag en sak som väckte massa roliga minnen: min målartejp! Tjejer, kommer ni ihåg hela förra året. det var jag och min målartejp varje fredag. Eftersom jag är en decemberunge så var det instämpling på Otten för mig när alla andra var 18.
Jag slutade gå till Otten när jag hade fyllt år, tror att själva tjusningen med stället var att ta sig in:)


Dagens tips (fredag = utgång) är alltså tejp. Snacka om att min blogg kommer bli en populär fjortisblogg idag med detta inlägg:) Haha.

Parfym nummer 2

Parfymer är så speciellt. Dom kan verkligen framkalla känslor och påminna om bra eller dåliga saker. Resor är något som jag förknippar starkt med parfymer eftersom man ofta gör taxfree-parfym-köp

Parfym nummer 2 är en reseparfym

Ralph Lauren köpte jag när mamma, Lisa och jag var på Menorca. Därför påminner lukten mig som sol, fina stränder, bruna ben och varma kvällarGanska härligt!
Dock tröttnade jag på parfymen snabbt och har inte använt den på läääänge!
 

Godmorgon kära läsare

Vilken underbar morgon! Solen sken så starkt att jag började svettas (klockan vad bara kvart över 7!).

Idag tänkte jag ha en parfymguide bland mina favoriter och värstingar.

Parfym nummer 1: Cindy Crawford

Det här var min allra första parfym som jag fick av mamma i julklapp för länge, länge sen.
Då tyckte jag den luktade underbart, nu tycker jag inte att den är mycket att hurra för:) Men
Cindy är snygg så det höjer hela parfymen en aning!




Bloggtorka?

Den plötsliga värmeböljan verkar ha resulterat i en enorm bloggtorka över hela Sverige. Ingen uppdaterar förutom jag själv och Martina som båda förövrigt sitter med denna jävla skärm 8 timmar om dagen på olika våningar i samma hus...Det verkar också bara vara vi som läser varandras bloggar (kan man lista ut så antalet unika besökare är typ konstan medan sidvisningsantalet ökar hela tiden, haha).
Föresten borde Heddan  börja blogga, hon är i samma sits.


Föresten tror jag att jag kommer bli magsjuk. Hur länge kan man förvara en matlåda i kylen? Någon som vet? Min lunch var inte allt för färsk...euw!




 

På mitt skrivbord...

...ligger en påse naturgodis. Snart ligger påsen i paperskorgen och godiset i magen. Börjar bli lite törstig av alla nötter. Adolf ville ha en påse bilar med sursocker på. Dom är ju också väldigt goda...

Jag blir mer och mer avundsjuk på alla som är lediga. Speciellt när jag gick ut på lunchen. Fast det är ju hemskt att vara i stan en dag som denna. Det steker!

Nu ska jag och Adolf spela Alfapet på Internet!


Gårdagen i bilder



Här kommer morfar, Elisabeth, mamma, Rolf och Lisa med båten


Martina på bryggan i vår lååånga väntan på dom andra


Jag, med mitt Gotland-födelsemärke på kinden


Jag, Lisa och Martina äter pizza i gräset.


Martina gjorde en fiksbensfläta på mig

Älsklingen...

...ser ut såhär och skulle mer än gärna få flytta in hos mig!
Jag som lovade mig själv att köpa denna box till mig själv i studentpresten, men det blev liksom aldrig av. Nu börjar jag fundera på att slå till. Det är ju snart lön!


Skärgården när den är som bäst

Igår kväll var sommarkvällen i sitt esse. Skärgården, sol, härligt sällskap, musik, körsbär och massa folk.
Bilder kommer senare (hoppas kunna sno av
LIsa eller Martina, då min kamera dog just i rätta ögonblicket!).

Nu är jag tillbaka på jobbet igen. Jag och Martina tog den tidiga bussen idag. Så vi hade tid att sitta ute i morgonsolen en stund. Snart är det helg och oj vad jag längtar!

Ha en bra dag i solen alla lyxiga lediga:)

Solen lockar mer än någonsin

Idag är det tungt att jobba. Solen har nog aldrig strålat så mycket som idag.
Min kropp vill ut, ut, ut!
Jag ska inte klaga...sommaren har ju inte varit alltför bra ändå. Gud vad jag är självisk. Hoppas vädret håller i sig ordentligt till helgen! Längtar.

Jag har föresten inte berättat för er om mitt senaste secondhand klipp! Jag ler fortfarande när jag täker på det. På Myrorna hittade jag denna underbara klänning från
Twist & Tango för ynka 60 kr. Samtidigt hänger den i butik för minst 600 kr. Snacka om tur.  Frågan är bara vem som fick för sig att göra sig av med en perfekt sommarklänning som ligger högst upp på sommarens innelista?!

Här är den!

Bortskämd

Jag börjar bli lite bortskämd med luncher. Adolf envisas med att bjuda mig och det är ju så mysigt att jag inte kan tacka nej. Men imorgon ska jag äta min matlåda med köttfärssås och spagetti (någon måtta får det vara, haha). Sen planerar jag att bjuda tillbaka med sushi snart, känner suget:)
Det blev
Broadway idag med. Varmmacka med feta, kyckling och pesto. Gott. Sen fick man själv välja bröd, det blev dinkel.

Nu ska jag återgå till arbetet...Passar på att bjuda på två bilder från helgen.


En lugn helg på landet

Jag har äntligen tagit mig i kragen och bestämt mig för en lugn helg på landet. Jag åker ut själv fredag och ska vara hos morfar och Elisabeth ändå till söndag.

Jag ser verkligen fram emot att slänga mig ner i en solstol med en bok och bara njuta. Kankse ta ett dopp, åka lite båt, äta och dricka gott. Förhoppningsvis så bestämmer sig även Adolf för att komma ut på lördagkväll?! Jag håller tummarna:)
Hade även tänkt att ta med löparskorna! Dock börjar jag känna mig lite risig i halsen...Det känns inte bra!


Här är boken som jag precis har börjat läsa,  efter att ha läst ut a good year (som förövrigt var en riktig feelgoodare)

När vi ändå pratar om mat...

...vill jag passa på att nämna min nya favoritfrukt som jag antagligen är sist att upptäcka i hela Sverige. Mango.
Alla jag känner älskar och har alltid älskat mango. Jag har alltid hatat mango.
Men sen
Martina började göra gino har jag börjat falla för frukten. Nu kan jag bli riktigt sugen på en prefekt mogen mango. Det var precis vad jag åt imorse. Mums!


Ikväll ska familjen Engwall/Andersson (minus Hedvig) till Tyrislöt, Sumpen. Jag tror att det är något slags uppträdande (är dock inte säker på precis vad...). Jag och Martina ska iaf åka dit dirket efter jobbet. Kul!

Det mystiska med popcorn

Jag har aldrig gillat popcorn. Jag har inte förstått varför man kunde välja popcorn framför godis till bio. Jag fattade inte heller hur man ville äta vita, salta saker som bara fastande mellan tändern.

Men efter första gången jag och Adolf var på bio (typ ett år efter vi belv ihop, konstigt va?!) gillar jag popcorn. Salt och gott. Men det jag gillar mest är hur de ser ut. Varje popcorn ser gott och speciellt ut! Det är nog också det som gör att man inte kan sluta äta dom. Jag siktar in mig på ett som ser extra gott ut och sen måste jag äta det!

Igår åt vi popcorn, men nu är det nog om popcorn.




Forever21 suget är tillbaka

Jag har varit lite mätt på Forever21 sen all hysteri kring affären blev så stor. Dock var både jag, Matilda och Lisa mycketnöjda med beställningen vi gjorde därifrån. Nu har jag hittat lite nya godbitar som jag sitter och suktar efter. Kanske det blir en ny beställning...? Dock måste jag vänta in LÖN!


Marinblåa seglarskor skulle gilla mina fötter.
Blanka ljusrosa ballerina.
Snygga platåisar

Rosa, vardagskjol
Snyggt blått
Svart minikjol
med bruna ben (det kräver väl i och för sig alla...)

Två übersöta pyamasar! Det blåa nattlinnet är ju bara underbart!


En god överraskning från mitt hjärta

Min älskling kom hit nyss och frågade om han fick bjuda på lunch. Och det fick han!
Det blev en varsin sallad
Café Broadway. Min innehöll (såklart) feta, soltorkade tomater, parmaskinka och pesto. Adolf tog sin favorit; Parmaskinka gånger 2, kyckling och pesto. Gott!



Kolmården!

Jag och Adolf har pratat om ett besök på Kolmården i typ ett år, men det har liksom aldrig blivit av. Men nu är det dags. Nästa lördag ska vi åka dit (om det inte spöregnar och allt gå enligt planerna, hoppashoppas!)
Kolla på alla djur, äta god picknick, pussas och ha det allmänt bra. Jag längtar redan!



PS. Glassen som jag pratade om igår blev superdupergod! Perfekt en varm sommardag.

Alla gör och har sitt

Med risk för att låta deprimerad måste jag bara påpeka hur konstigt det känns att alla gör och har sitt.
Alla klagar på att tiden går för fort (och det kan jag inte annat än hålla med om!). Trots det känns det som allt är segt. Mina dagar har iaf exakt samma mönster. Jag går upp, jag går till bussen, jag går till jobbet, jag går till bussen, jag kanske tar en joggingtur eller kollar på Desperate, sen sover jag.

Ändå är jag inte missnöjd...Konstigt det där. Tror att jag precis har hakat på Matildas och Annas filofositrend med detta inlägg! 

Annas glass?

Jag satt (som vanligt) och kollade på recept.nu. Sökte på glass och så fick jag upp något som föll mina ögon i smaken. Tror nämligen att det är Annas födelsedagsglass! MUMS!

Jag tror att det kanske blir ett försök på denna lilla glassrätt ikväll till en film, eller vad säger du Adolf? Enkel är den också, kolla in receptet!

  • 500 gram naturell yoghurt
  • 200 gram frusna hallon
  • 1,5 dl florsocker

  • Mixa allt i mixer. Ställ in i frysen i 1,5 timmar och rör om den då och då med en gaffel för att få den luftig.





    En bra helg

    Jag har haft en bra helg!

    I fredags blev det utgång med Anna, Vickan och Jessica. Kul!

    I lördags sov jag hela dagen! Så himla skönt, det behövde jag verkligen efter min långa arbetsvecka. På kvällen hyrde jag och Lisa två filmer och köpte godis. Det var mysigt.

    Igår var jag med Adolf för första gången på hur länge som helst (känns det som!). Vi kollade på Desperate och pratade massa!

    Idag ska jag vara med Adolf igen! Undra vad vi sak hitta på. I helgen planerar jag att åka ut till landet och återhämta mig. Hoppas på sol också!



    Insperationen flödar

    Om det är något som ger mig hatkärlek så är det StockholmStreetStyle. Alla är så läskit, naturligt snygga. Sköna stilar, sköna människor, coolt helt enkelt.
    Ändå grips jag av en lägg panik av sidan. Hur lyckas de ständigt?

    Jag vill också sätta på mig ett par sjukt höga klackar, slappa jeansshorts, en kort tröja som visar lite mage och en Pradaväska och se så där äckligt, nonchalant snygg ut! Hjälp mig!


     

    Lite påfyllning, tack!

    Jag vill så gärna fylla på min garderob med lite nya saker. Men plånboken sviker och jag sitter ändå bara inomhus och knappar på en dator.
    Ikväll ska jag och Anna till Trågårn och dricka rosé. Mysigt värre!

    Bild från
    elle.se

    Saknar, saknar, saknar...

    Studentveckan, fyrklövern, allt. Jag saknar det bara.


    Var är pricken?

    Parker har tagit bort sin prick. Just det, DEN pricken med stort P. Why? Jag tyckte den var söt, personlig och charmig!


    En liten, liten glass och kaffe

    Har precis haft rast. Det blev en liten, liten glass och en kopp svart kaffe, mums!

    Idag ska jag sova hos min stora kärlek Adolf, det var ett tag sen så det ska bli mysigt! 

    Helgen är ganska oplanerad än. Jag vet iaf at jag behöver sömn mer än något annat. Anna verkar tro att det är rosé jag behöver...och jag kan väl inte säga emot, så det kanske blie en blandning!?

    Back to work.



    Min nya favoritblogg

    Jag skulle bara vilja tipsa er om min nya favoritblogg! Den tillhör Ebba von Sydows syster Amy. det är inte en modeblogg, vilket jag tycker kan vara ganska skönt och omväxlande.
    Huvudämnet är mat (ett nytt favointresse...).

    Kolla in Amy här!


    Tjejkväll

    Igår blev det en tjejkväll hemma hos mig!
    Anna, Patricja & jag träffades för att börja kolla på resor. Sen kom Matilda och kollade på. Jag hade bakat en sockerkaka som vi åt upp på ett nafs.
    Patricja var tvungen att åka (skulle på utebio!) och jag skulle sova själv. Kände mig lite ensam så Matilda och Anna fick sova kvar. Vi hyrde en film (sämsat jag någonsin sett!!) och sen fick jag panik och var tvungen att gå och lägga mig.

    Matilda hade skrattattacker åt mig hela kvällen och Anna ville ligga och läsa. Så jag tog på mig min ögonmask och vände ryggen mot dom. Imorse sov dom så sött när jag gick upp vid sex :) Mysigt var det iaf!

    Idag är det afterwork...får se om jag orkar!





    Anna är flickan...

    Anna är flickan med spegeln i fickan
    festen glömmer hon aldrig drickan
    nyår fick vi lägga förband
    "Är Sydafrika ett land?"

    Det här får bli Annas bild. Tilläggas bör att alla bubblor som finns i ölen borde vara småsmå hjärtan istället. Som bara bubblar över. Det är Anna!


    Martina, bara för att fötter är så fina

    Där fick jag även till ett litet rim under temat "tillägna bilder". Varsågod Marty :) Nu får du hämnas. Jag kan föreställa mig vad för bild du kommer välja. En ful flicka med STORA glasögon, haha.


    Att tillägna bilder

    Jag kommer idag ha tema "tillgäna bilder".

    Jag börjar med att ge mig själv en bild. Denna bild symboliserar mig bra just nu. Trött (nästintill utmattad), skulle gärna lägga mig i en hängmatta och svalka mig med en kall öl eller ett glas rosé. Gärna i en vit, fin spetsig sommarklänning. Jag tror även att det finns något sött, ätbart i korgen som gäran skulle ta en plats i min mage!

    Digestive

    Jag är barnsligt förtjust i Digestivekex. Med ost, med smör, i Cheesecake eller bara som dom är. Just nu sitter jag på msn och pratar med Adolf här på jobbet. Vi planerar att köpa ett paket att ha här på jobbet på lunchen! Mums.

    Hungrig som en varg

    Nu är jag verkligen hungrig! Har suttit hela förmiddagen och varit sugen på äppelpaj. Och på allt annat sött! Men snart är det lunch. Jag har med mig fläskfile och potatis med en ostsås, mums!


    Äppelpaj från recept.nu



    Nektarin

    Framför mig ligger en såndär perfekt mogen nektarin. Nektariner kan vara en av de godaste frukterna, men den kan också vara såå äcklig. Jag hoppas på att den här ska smaka bra! Intressant inlägg!

    Var tog Adolf vägen?

    Igår gick mitt hjärta hem från jobbet, han kände sig sjuk. Sen dess har jag vaken sett eller hört något från honom. Och inte svarar han i telefonen...Börjar bli lite smått orolig! Adolf, ring mig!

    Idag ska jag träffa söta, söta Anna! Vi har inte setts på år och dar (iaf som det känns!) så det ska bli hur kul som helst! Undra om det blir kvällsdopp (beror på värdet) eller fika...

    Imorgon hoppas jag på att vi sak ha resplaneringsdag! Anna (en annan Anna), Patricja och jag. HOPPAS!


    Mamma Mia

    Förra veckan såg jag Sex and the city. Igår Mamma Mia. Och jag är så lycklig!
    Mamma Mia var sååå himla bra. Jag skulle kunna leva i filmen. Grekland, sommar, kärlek, musik, ALLT!

    Dagen i övrigt var också perfekt. Jag hittade en bikini och underkläder på stan. Sen åt jag, mamma och
    Lisa lunch på Waynes. Därefter åkte vi till kyrkogården. Sen åt vi våfflor på Färgargården (skulle varit där förra sommaren när Anna jobbade...).
    Sen åkte vi en snabbsväng till Jill & Per. Mötte upp Martina, Hedvig och Rolf för bion. kvällen avslutades med middag på Buttlers. 

     

    Bakis frukost med kärlek



    Skärgården när den är som bäst

    Förra helgen. Jag, min älskade pojkvän och Gunnar hade en heldag i solen långt ute i Gryts skärgård.
    Sommar när den är som bäst.


    Ellobello

    Idag ska jag , mamma och Lisa ha en mysdag!
    Fösta ska vi gå lite på stan (jag ska verkligen försöka hitta en bikini!). Sen ska vi äta lunch någonstans.
    Vi ska till mormors grav och pyssla om den lite. Sen ska vi till Jill, Per och lilla Ellen och fika.
    Ikväll ska vi på bio. Mamma Mia! Ska bli såå kul!


    Lilla Ellen på dopet.


    Jill, Per och Ellen.


    Jag och Ellen


    Mamma (även gudmor) och Ellen.

    Helgen i bilder

    Jag har haft en mycket bra och händelserik helg...första gången på länge och det känns bra;)
    I fredags åt jag,
    Lisa och MatildaLa Uva, gott! Därefter mötte jag och Matilda upp Vickan, Vi hyrde film (jag och Vickan har den dåliga vanan att välja helt fel filmer ocvh så var även denna!) och köpte massa godis.

    Igår bestämde jag mig för att följa med Vickan och Jessica ut. Det blev förfest hos Jessicas syster och sedan Hugo. VI dansade hela natten och åt den obligatoriska fyllekorven utanför Otten. En kanonkul kväll, fem/fem toasters!


    En liten bit av Doutzen, tack!

    Skulle super natruligt snygga Doutzen kunna dela med sig lite av den där jag-har-inte-gjort-iordning-mig-men-ser-ändå-perfekt-ut-looken. Skulle verkligen behöva lite sånt idag!
     

    Regn och rusk

    Såhär såg jag ut i början av veckan när jag vad påväg till jobbet. I Adolfs MYCKET förstora vinterjacka. Fast jag drunknar hellre i den än i allt regn! Idag ska jag troligen träffa Vickan. Känns som en evighet sen vi sågs! Ska bli kul!


    Jacka - Filippa K, Chinos - Velour, Ballerina - Dinsko, Väska - second hand

    Kvällen

    Det blev en fika/matFräcka. Jag åt en varm smörgås med feta och parma, gott! Sen gick vi upp till Halvars för en glass. Jag fick självklart panik i ögonblicket jag skulle välja samker och valde två jättekonstiga, som jag verkligen inte gillar...men det gick ner ändå:)


    Söta Anna i promenaden


    Jag i min för dagen införskaffade låååångklänning.


    Söta Matilda i sin nya, SNYGGA jeansklänning


    Anna & Matilda


    Jag.

    SATC

    Solen skiner. Jag längtar ut. Längtar ockås efter fika med tjejerna (minus Patricja...). Nu ska jag jobba de sista 5 minuterna.

    Här sitter vi i biomörkret innan SATC filmen!

    Fika

    Igår skulle jag och Lisa ha myskväll. Jag var astrött. Lisa var ännu tröttare. Men mysigt var det iaf, även om vi mest låg i varsin soffa och kollade på TV.

    Idag ska jag träffa Anna & Kilten för en fika. Mmm...jag som åt en står skål glass igår känner verkligen att jag behöäver fyllas med en bulle! Ser fram emot att träffa tjejerna. Patricken, den lyckosten, åker till Öland, så hon får inte vara med :)


    Bilder med glädje ger mig energi

    Jag har fått ny energi idag. Kanske lite tillfällig (man vet aldrig) men energi är det iaf! Skönt.

    Jag fick denna enerig när jag kom på att jag skulle framkalla alla kort på min kamera idag. Därför var jag tvungen att bläddra igenom alla 600 bilder. Och så himla roligt jag har haft det senaste halvåret! 18 års-fest, juldagen, nyårsafton, fester, Egypten, Italien, studentveckan...Jag sitter faktiskt (!) och ler här på jobbet!

    Ser fram emot att sätta in alla kort i ett album!

    Idag ska jag sova hos Adolf! Jag har köpt en annanas som vi ska äta. Kanske även laddar upp lite bilder från min kamera...


    Jag klarade teorin!

    I fredags klarade jag teorin på första försöket! 60 poäng dessutom. Känns så bra.

    Lördagen spenderade jag, Adolf och Gunnar i skärgårnden. precis vad jag behövde; lugnt, skönt, vatten, sol, trevligt sällskap, god mat!

    Igår började jag säsong två i Desperateserien. Love it. Det enda jag vill göra. Sitta ihopkrupen under ett täcke med regn utanför fönstrena och se på desperate. Konstig önskan? Kanske...