Lunch

Sitter på jobbet och njuter av lite lunch. Jag hade med mig tacos idag så nu är jag mätt och nöjd! Förut blev jag väldigt positivt överraskad då jag fick Martina på tråden! Ingen av oss fattade att vi pratade med varandra, det tog typ någon minut!

Imorse kraschade min dator så nu har jag fått flytta från mitt hörn. Ganska skönt måste jag medge...:)

Helgen har varit bra:
♥ Fredagen
bestod av en mysig vinkväll hemma hos mig och Matilda.
Lördagen vad det dop och på sedan var jag med Adolf. Vi åkte till Matilda och Anna och spelade Monopol.
♥ Igår pluggade jag.

Efterlyses: ETT KÖRKORTSTEORI-DATASPEL ATT LÅNA UT TILL MIG!

Statsministern på besök!

Ibland när jag kollar upp från datorn så står alla och kollar ut genom fönstrena här. Igår var det en gamal gubbe som drog uppmärksamhet. Idag var det statsministern, Maud Olofsson, Göran Hägglund och ett tiotal andra kostymklädda män!

Hela Telia, inklusive mig, är i extas!


Ska försöka fånga en bild!

Tackkort!

Nu är det dags att skicka ut tackkort från min studetfest! Fick så mycket fint och det var så många som ville komma så jag ville ha ett fint kort!
Bad min morbror att sätta ihop ett kollage från studenten. Såhär blev det:

Sitter och ler när jag ser på bilderna!

Dop!

Imorgon ska jag på dop. Det var länge sedan, men nu ska Ellen döpas (till Ellen Stina Mirjan Mayer) och bli mammas gudbarn.


Jag fick igenom mitt vinfredagförslag

Och jag är så glad.
Det måste nog vara den bästa avslutningen på en vecka. Att sitta med sina älsklings väninnor, dricka vin och äta ost och kex. Prata om veckans händelser och bara vara. Jag längtar.
Anna kommer till mig vid sju. Sen droppa de andra in efter sina jobb.

Men först ska jag och mamma ut och äta. Tror att det blir Göta Källare (eller Göta Knullare som mamma kallar det...av okänd anledning).

Ha en bra dag. Fler uppdateringar kommer under dagen. Måste spara lite saker så jag kan sysselsätta mig!



Dominikanska republiken!

Igår satt jag och kollade på massa bilder från Dominikanska republiken. Jag längtar verklgien tillbaka!


Martina, jag och Hedvig på Paradise Island


Jag, Martina, Lisa & Hedvig.


Jag hemma hos Tommy, Uffe &  hundarna

Varför får inte vi smoothie?

Kollade preicis igenom bloggvärlden (för typ 20 gången idag!) och Ebba von Sydow hade uppdaterat. Hon skre att hon tog en gratis smoothie från telia.
Varför får inte vi som jobbar lite extra enegri?
Fast jag behöver inte allt för mkt...åt en sallad från paus till lunch och är proppmätt. I eftermiddag får vi tråta till kaffet. Två som ska sluta, tack!
Jag börjar trivas på jobbet. Alla sommarbarn är så trovliga! Tråkigt att jag inte ska med på after worken ikväll, men jag hinner verklgien inte!

Här är den goda smoothien som Ebba fick...

Ett paket trosor, tack!

För en tjej är det faktiskt otroligt viktigt att ha fina underkläder. i alla fall om man ska vara fin i övrigt. Älskar när man ska göra i ordning sig för en fest eller middag och med omsorg väljer ut ett passande par. Det känns så lyxigt. 
Nu känner jag mig dock inte så...skulle inte sitta helt  fel med ett stort paket trosor från Forever21 (älskar de som jag köpte därifrån ivåras) eller Hanky panky.

Bilden kommer från just Forever21.

Allergiattack

Eller attack kanske är att gå till överdrift...men allergi kan man verkligen tala om!

Ibland svullnar mina läppar upp när jag har ätit något (det är ganska snyggt måste jag säga, men när man tänker lie närmare på det är det nog inte så hälsosamt, dessutom känns det som halsen också ska svullna igen!).
I skolan hade jag min första stora allergisvullnad. När jag hade ätit bönor. Såg ut som
Angelina Jolie en hel dag! 

Igår fick jag en ny svullnad. Jag åt EN HALV sockerärta och vips hade jag två stora knölar på läpparna (inte dirket önskad svullnadeffekt) och en kliande hals.
 
Det är konstigt det där med allergi...På jobbet finns det en superkänslig mot apelsin. Adolf tog med ett paket Tropicana en dag och hon fick gå hem... Hoppas någon ger mig en burk med sockerärtor idag!

 

Tillbaka på jobbet

Japp, då var jag tillbaka på jobbet igen!  Hade körlektion 7.15 imorse så det känns som lunch redan, fast det bara är morgonfika snart. Dags för lite finncrisp med ost:)

Igår var jag hemma. Vi åt världens godaste sallad med tonfisk, avokado, körsbärstomater, marinerade vitlöksklyftor och ägg. Till efterrätt hade Heddan gjort Gino (tror det heter det). Massa frukt (mango, banan, hallon, kiwi) och vitchoklad som man sätter in i ugnen. Till det serverades det vaniljglass!
Oj, vad jag känner mig matfixerad. Men det var väldigt gott.

Idag ska jag försöka styra upp vintjejkvällen som jag har börjat planera. Imorgon! Kom igen alla tjejer. Hur kan man inte vara sugen på en vinkväll? :)
 



Dagens dröm

Jag är så sugen på att ge mig ut i gröngräset med Adolf, en flaska gott rödvin, jordgubbar, goda ostar och kanske något mer onyttigt. . På en rödrutig filt. Tror att jag skulle trivas rätt bra... 

Hatten skulle jag ha på huvudet

Skärgården

Jag längtar ut till skärgården. Gå runt i stickade tröjor, osminkad, äta gott, dricka gott, åka båt, sola, bada, slippa tänka, avstängd mobil. Jag ska åka ut till landet något helg i sommar och be morfar ta hand om mig, Vilket lyx.

Här åker min morbror och mina kusiner på Midsommarafton. Jag och Lisa sitter i fören.

Nattens bravader

Kommer ni ihåg när man var liten och inte kunde sova? Jag brukade iaf få panik då jag trodde att huset skulle brinna ner, en tjuv komma och ta mamma eller att pappa inte skulle finnas kvar när jag vaknade nästa morgon.
Något så när av denna panik infann sig hos mig natten till idag.

Jag var hos Adolf. Han var tvungen att åka till Arkösund och lämna sin mammas bil på natten. Men han skulle vänta till jag hade somnat. Och det gjorde jag. Han gick och jag vaknade till.
Sen hörde jag något. Och ropade på Adolf. Han hade inte åka utan satt på toaletten och pratade i telefonen. Sen kom han ut. Då hade han ringt till polisen.

För utanför vår dörr, mitt i natten en vardagskväll, hade en man stått och knackat på. Dessutom hade våran dörr inte varit låst! Jag blev så himla rädd, eftersom jag skulle vara själv i lägenheten hela natten. Grät som ett litet barn...Usch!

Sen fick Adolf söva mig (kila mig på ryggen och pyssla om mig) tills jag somnade om.

Mannen kom inte tillbaka och jag sov bra, men den där känslan är så himla obehaglig! 

/Sanna 

Mer ensam


Imorse väckte jag min lillasyster med pussar så att hon vaknade. Hon ska till Spaninen i morgon och lämna mig ännu mer ensam!



Kortet är taget förra året på Brevik. <3.

Min hundliknande kusin Märta

Hittade denna bild på Lisas blogg. Det var några helger sen när vi var barnvakt till våra kusiner. Vi bakade chokladbollar (därav färgen runt munnen).
Förövrigt tycker jag Märta liknar en hund. Kolla ögonen!

Lunch

Sitter på jobbet och har just en efterlängtad lunch (har varit jättestressigt nu på förmiddagen!). Det blev matlåda (vuxen poäng?) med nudlar, kyckling och cashewnötter, mums! Nu sitter jag och dricker någon sorts kaffe från vår automat.

Ringde och väckte Matilda för ett tag sen (vilket lyx att kunna sova på dagarna...).

Veckan har varit bra. Har spenderat den mesta tiden hos A. Vi har mest kollat på fotboll (A:s nya och mitt gamal FAVVOintresse!) och ätit mat.  

Igår fick jag ett paket av systeryster. Söt! Hon hade köpt ett blått skärp och dom superfina silvriga sandalerna till mig i försenad studentpresent. Jag blev så glad!

Idag ska vi ha tjejkväll. A, P, M och jag. Det ska bli så mysigt så.


Tomhet

Jag vet inte rikigt vad jag ska skriva, tror detta har resulterat i en bloggpaus på min blogg...Känner mig tom. En kontig tomhet. Inte tom på vänner, inte på kärlek, inte på uppskattning, inte på familj, inte på saker. Allt är egentlgien rätt, men jag känner mig tom.

Studentveckan och egentlgien hela vårterminen har varit hektisk. Jag var i i Egypten med älsklingen, i Italien med fyrklövern och skolan har slukat mig resten av tiden.
Sen kom vi äntligen fram till den efterlängtade studentveckan som blev så lyckad och så intensiv att jag glömde bort att tänka.

Nu har tiden kommit ifatt mig. Jag sitter med Magnus brända SP05A skiva framför mig och tvekar om jag ska stoppa i den i datan och låta mig bli sedimental av bildspelet eller om jag ska fortsätta vara känslokall ett tag till...

Jag har inte förstått mina tjejkompisars blogginlägg om att vi måste ses och blabla...Men nu gör jag nog det. Och jag börjar nästan gråta av bara tanken. JAg menar inte att jag vill gå i skolan igen, för det är faktiskt det sista jag vill just nu. Jag menar bara att jag inte, av någon anledning, vill mista mina fina vänner på grund av tid, jobb och konstiga scheman. Jag tycker om er för mycket!

Nu ska jag sätta på skivan och låta känslorna flöda.



Studentveckan (än så länge) och balen