Att behålla eller inte behålla, det är frågan

People.com listar:

TREND TO KEEP: ANKLE BOOTS
TREND TO LOSE: KNEE SOCKS
TREND TO LOSE: VESTS
TREND TO LOSE: SKULLS
TREND TO KEEP: BALLET FLATS
TREND TO KEEP: LOOSE MINIDRESSES
TREND TO KEEP: POLKA DOTS


Helgen

Fredag:
Vickan & Sanna- dag. Det var allt för länge sedan vi hade haft en sån så det var på tiden:) Myspys med promenad, spionering, film, massa prat och (massa)
cheez ballz

Lördag:

? Tidig uppgång, hämtade AddePadde och åkte till Sthlm
? Gick omkring på underbara Söder, Götgatsbacken, och shoppade onödigt mycket, men fint.
Hittade:
♥ Ett par Cheap Monday jeans (som jag ångrar, men inte kan byta så jag lika gäran kan använda dom...)
♥ En oversize tee från Monki (underbar affär!!!!!) i ljusrosa 
Silvrigt partylinne från H&M
♥ Pilotisar med vit kant, H&M
Myrorna bjöd på en fin fin sjal i härliga färger och...
♥ ...ett knallrosa linne

Söndag:
? Morbror fyllde år
? Hemfärd
? Löparrunda
? Grattis till världens bästa mammamorsdag (jag och Lisa hade köpt ett par trosor och ett halsband)

Nu väntar jag med spänning på balen. Både Memmsi och Anna kommer vara supersnygga!


Mitt liv i korthet

♥ Jag har för tillfället tappat blogg-intresset helt och hållet. Tråkigt, men sant...
♥ Jag fick en kärleksväxt av min kärlek i måndags som jag har döpt till Vera
♥ Jag fick en tröja från
Urban Outfitters av älskalings A med texten: "Your son is in good hands" på. Sötaste.
♥ Mitt liv består just nu av prov och plugg (nationella gick åt helvete)
♥ Jag hatar skolan mer och mer för varje dag
♥ Jag är helt pank och vet inte hur jag ska överleva veckan
♥ Jag försöker att tillverka kläder av gamla kläder... resultatet är... hm 
♥ Porr-dans har etsat sig fast som diskussions ämne
♥ Min övningskörning går ganska bra
♥ Jag har jobbat, men får ingen lön än.
♥ Jag och Patricja blev bjudna på fest av en 30-årig fransman
♥ Jag kan inte bestämma mig för om jag ska välja Sthlm och kusiner i helgen
♥ Vi planerar en hajk till Klarsjön på cykel med klassen, vi ska låsa (stänga kanske det heter) in oss i ett tält och inte komma ut på hela kvällen
♥ Vi avbröt idag vårat projekt arbete som var alldeles för överseriöst
♥ Imorn ska jag klippa mig


När skönhet är som bäst

image398

Smultron gånger 3

Mamma och Lisa har köpt en present till mig, en cider som heter Smultron puss (måste vara världens gulligaste namn!)
♥ Idag & igår fick jag massa smultronpussar av min älskling
♥ Idag jobbade jag på Smultronstället

Sammanfattning av helgen:

Fredag:
♥ Hejdå middag med italienarna
Lördag:
♥ Hejdå på riktigt
till italienarna
♥ köpte en bikini (rosa) och två par sommarshorts (dom kan nog inte vara vinter, men iaf)
♥ Lekte med Adolf, spelade Sims, sov mig igenom Eurovision
Söndag:
Lång och god frukost
♥ Jobbat
♥ Fruktsallad & OC

Det blir en tidig läggning för mig idag, är helt utmattad! Först en dusch.


Joggingrunda i Sthlm & på Topshop


Dagens godisbitar!

Gårdagen kunde ha varit mer lyckad, men det var väl okej.
Sammanfattning:
Regn, regn och åter regn. Älskade paraply, hur kunde jag tappa bort dig!?
Vasa skeppet var fint, en italiensk tjej var rädd för det, haha!
♥ Det var en himla massa språk. Allt som sas skulle översättas till engelska, italienska, spanska och tyska!
♥ En korvgubbe blev väldigt glad när alla svenska, spanska och italienska elever köpte korv i hans stånd. Dagens inkomst och en månads framöver var fixad!
Patricja började bryta på något av alla språk efter en dag av engelska, haha!
♥ Vi hann med att springa in på "nya" Topshop och vara där i cirka 20 minuter. Jag var i extas och ville helst bosätta mig i affären.
♥ Jag proppade i min både en dubbel Daim (finns det något bättre?) och en Twix. Känner mig som en rund boll.
♥ Vi åt på en Thairestaurang och jag fick en stor bukett med vita blommor av servitören. När vi kom ut därifrån hittade jag en lapp nerstoppad bland dem, där stod det: "Du fick blommor av dig, vad får jag då?"  Hahaha!
Bussresan hem var gråt- & huvudvärksframkallande. Det var allsång bak i bussen. Matilda gömde sig under en jacka, jag satte på högsta volymen på min mp3 men ingen hjälpte. Nu hatar vi ljud!  
♥ Min älsklings älsklings älskling hämtade oss vid bussen och sov över hos mig. Myspys.

Idag bär det av till gamla Linköping, åhhhhhh.


Godis

Idag är jag på bättre humör! Italienskorna, jag & Matilda satt faktiskt och fikade hela kvällen och hade det ganska trevligt. Trodde jag inte skulle hända efter mitt utbrott på eftermiddagen. Stackars A.

Har även piggat upp mig med lite rosa & blandat från Asos och Topshop!
Träffade Memmsi förut, det var år sen vi sågs (Valborg, det var då hon tog mina skor, haha!) och från den kvällen har vi inte många minnen från varandra..haha!

Memme: Jag kommer inte ihåg om jag sa hejdå till dig, me det gjorde jag väl?
Jag: Haha, ja det kanske du gjorde, eller jag vet inte heller...

Dags för Italien, igen! Byebye


Italienarna

Japp, nu är dom här. Vi har två boende hos oss och jag är djupt deprimerad, redan efter dag ett!

Den här vekcna kommer gå mig på nerverna och bestå av:

♥ Knackig (om ens det) engelska
♥ Fula låga byxor och stjärnmönster
♥ Jobbiga aktiviteter
♥ Falska leenden
Gud vad jag är hemsk, jag måste vara en mardröm att bo hos!

Veckan (allt med våra kära gäster) :
Måndag: Skolan, Bränboll, vandring i Norrköpings industrilandskap
Tisdag: Skolan, shopping (jag tänker strejka och vara med A)
Onsdag: EU dagen, Smultronstället och guidad tur i Söderköping
Torsdag: Sthlm
Fredag: Gamla Linköping, "fest" på skolan (slutar klockan 22.00 så kalla det vad ni vill...)
Lördag: Hemfärd!

Ha en trevlig veckan, det kommer jag sääääkert att få:)

High heels

Jag vill gå i höga, gyllende skor. Dom här kommer från Asos. Perfekta.
131691-383
Nu är jag tillbaka från en väldigt lång blogg paus. Berlin var super!

Idag ska jag vara med A! Sen blir det en härlig vecka med italienare i huset...hur ska vi stå ut?