Sammanfattning

♥Det är svårt att sammanfatta våra 95 timmar som u-landsmänniskor i en liten text. (kolla här, hemska bilder!!, för mer fakta.
Vi har upplevt så himla mycket; allt från kyla, till fettigt hår, hunger, genemskap, irritation, kärlek, rädsla, till längtan.
Igår, när vi vaknade (av vattendroppar i ansiktet, liggande i genomblöta kläder och sovsäckar och vi blev tvungna att avbryta projektet 12 timmar för tidigt) var jag nästan tacksam; äntligen fick vi åka hem.
Och oj vad det var skönt att duscha och framförallt få höra Adolfs röst igen. 

Och så efter texten; ett stort tack till:
Alla ni som kom upp till oss i vårt vindskydd och:
♥ kollade till oss
♥ kom med gåvor  
♥ myste vid vår eld
♥ kom med pussar och kramar 
♥ och bara visade att ni brydde er
Det största tacket går (utan tvekan) till:
♥ Anna
♥ Matilda
♥ Patricja
Utan er hade det inte gått!

Klyschigt men så sant

PROJEKT U-LAND

Imorgon startar vi utförandet av vårt (mitt, Anna, Matilda & Patricja) projekt, projekt u-land! Vi ska alltås bege oss ut i skogen för att bo i ett vindskydd i 6 dagar, leva på u-landsstandard! Haha, vi är inte kloka!

Detta är jag orolig för:
♥ 
Kylan (vi kommer antagligen att frysa ihjäl)
♥ Maten (kanske blir detta en ny diet som vi kan rekomendera vidare...?)
♥ Det faktum att vi är 4 tjejer som ska bo i skogen, med allt det kan innebära...(pms, aggresivitet, gnäll, mörker)
Sysselsättning (sy, sticka, hugga ved och laga mat är nog inte så kul i 6 dagar)
♥ Hur folk kommer reagera på oss (när vi kommer i våra saris!)
Konstiga  (hoppas inte det är en hermelin på bilden, haha) djur
Den bristande tillgången på teknik (MOBILTELEFON!!!!)

För övrigt har jag haft en underbar helg med allt från bio, till klasskväll, sushi, IKEA och framförallt massa, massa Adolf. På onsdag åker min älskling tillbaka till Umeå... Men då befinner jag mig ju ändå i den djupa skogen! Ikväll ska vi på kräftskiva, med klädkoden "Chich"....

Ha en bra vecka, nu isolerar jag mig


Jag har fått världens bästa överraskning

Igår ringde min älskling:
Jag: Vad gör du?
Adolf: Jag är påväg till dig!
Jag trodde jag skulle dö! Världens bästa kille, jag är så kär. Jag som älskar överraskningar och presenter fick 2 in 1; min kille i överrasknings-present! Det kan nog inte bli mycket bättre. Jag skiner som en sol.

Igår jobbade jag min första dag på Jack & Jones och idag var jag där igen! Känns bra. ´

Nu ska jag snart åka och träna, step, sen ska jag utnyttja dygnets alla timmar för att vara med A! MIN A!

En ny höstgarderob, tack!


♥ Perfekta ringen, Asos
Tunika/klänning, Topshop, med bruna stövlar/ ankelboots till
♥ Benvit, spetsblus, Topshop
♥ Glansig, svart tubklänning, Topshop, helst med platåskor till
Senapsgul väska, Urbanoutfitters
♥ Halsband med broderi, Urbanoutfitters

Allt det här, PLUS massa stickade, mjuka tröjor och halsdukar att gosa i (när man inte har någon annan att gosa med...haha) hela vintern.
Nu ska jag hem och dricka te, sen träna!

 



För jag vill ha fredag idag

Jag är så otroligt trött på allt vad skola heter. Helst skulle jag vilja åka iväg till Dominikanska redan imorgon. Det är precis vad jag skulle behöva nu! Det eller en Adolf, tack. Umeå låter inte helt fel längre, det låter ganksa mysigt, typ det mysigaste stället man kan vara på i Sverige.

Gud jag måste säga förlåt! Till alla (till alla som jag borde vara snäll mot), jag vet inte vad det är för fel på mig just nu, är bara oerhört överkänslig och aggresiv. Det är hemskt. När jag öppnar munnen (om jag ens gör det) är det enda som kommer ut AHHH, hata.
Jag tror jag är i behov av lite tröst shopping! det skulle vara bra, det MÅSTE bli lite tröst shopping i helgen. Mamma har lovat mig ett par tränings byxor (kan vara bra, eftersom det enda jag kan göra utan att vara arg är just att träna...).

Jag vill bli
glad igen! Typ såhär, eller såhär, eller såhär glad! Men just nu kännr jag mig mer såhär (jag hånar någon)

Glad helg!

MIN KILLE!

Adolf är min kille, bara min kille. Och vad jag älskar honom!
Kanske var bättre att han åkte utan ett hejdå. Det ända dåliga med att inte hejdåa är att det inte känns på riktigt. Jag tror hela tiden att han ska ringa och säga "Skrutten, jag kommer nu!" och 10 minuter senare står med ett Kinderägg utanför min dörr. 
Umeå! Jag hatar avlånga land. Men min älskling kommer hem ibland på helgerna:) Då ska jag älska honom ännu mer.

I veckorna blir det: låååååååååååååååånnnnnnnngaaaaaaaa telefonräkningar.

Kantarell skräll

Vad fyndigt! Mamma & jag var på kantarell-jakt idag. Jag hittade dagens lilla fångst. 4 kantareller.

Känner mig lite risig. Vet inte riktigt vad det beror på... JAg har provat med allergi-tabletter, skogsvandring, bastu, dusch, men inget verkar hjälpa... Ska prova äppepaj-med-vaniljsås-medicinen nu:)

Helg

Det blir inte alltid som man hade tänkt sig!

Igår: Hugo! Jättekul

Idag: Stan med mamma & Lisa (lite Martina & pyttelite Mickis). Nu håller jag på att fatta ett beslut om fest ikväll...Blir en impuls-kväll igen kanske.