Min semestervecka...

...kan summeras (vädermässigt) i detta regnmoln:
image435
Men det har faktiskt varit väldigt skönt att vara ledig i alla fall.

Min vecka har bland annat bestått av:
Midsommar firande!
♥ En kort (men intensiv) vistelse på landet med släkten
Massa övningskorning
♥ En härlig vistelse på
Bondens med favvo tjejerna
♥ Firande av Vickan (med min goda rabarberpaj)
♥ En rea-koll (har fortfarande inte lärt mig hur man rea shoppar...)
♥ Massa Adolf (och mer ska det bli)
♥ Bokläsning
♥ Massa Lisa

Idag började jag & Patricja på vårat 14-dagars-i-sträck-arbete, kan även kallas slavarbete (yes, bara 13 dagar kvar...känns inte alls oooooäääännndddllliggggt) Antagligen kommer det bli sol och super varmt (Medelhavets rekordvärme är tydligen påväg!).  Ahhh & Blää!

Imorgon är det Sanna & Adolf- dag (igen, haha). Vet inte riktigt vad vi ska hitta på :) Rakade föresten av hans hår igår, wei det var askul. Jag gick loss med rakapparaten och fint blev det! 
Igår fick jag även igenom min film önskning,  Marie Antoinette. En hel film full av klänningar, mmm!

Anna har fått sitt efterlängtade körkort och våran sommar är räddad! Grattis!

Godnatt

Sommar!

Mmm, äntligen sommarlov. OCH jag och Patricja har semester den här veckan, det är ett stort plus!

Onsdag blir det först  födelsedags mys med Vickelini, på kvällen grillning med Patricja, Matilda & Anna!

Idag hart jag och Lisa haft en mysdag. Massa sol, god lunch och en lååång cykeltur till Klarsjön för ett eftermiddags dopp.
Har även hunnit läsa ut min bok, Sista chansen av Marian Keys, ska börja med Å andra sidan av samma författare imorgon :)
Adolf & jag har nyss varit och köpt glass (äcklig) och myst!  

Memme! Vart har du tagit vägen?
Ska vi ses i veckan? Jag är ledig :)

Sanna


Mischa Barton

Super snygga Mischa!


Sitter just nu i skolan, läste Matildas blogg och kan berätta att jag känner mig lika ensam idag som hon gjorde igår... Nu får jag igen för att jag tog lediga dagar både igår och i fredags.. Hoppas bara att jag inte måste vara ensam hela dagen, då går jag också hem!

Solen skiner idag med, kan inte bli mycket bättre, dock kollade jag i tidningen övet vädret i veckan... Stackars alla som tar studenten! Det ska regna på torsdag! 
 
Nu ska jag fortsätta lusläsa bloggar och känna mig ännu mer ensam!

Mitt lördags godis från Topshop


Jordgubbs-suuuuuug

Åh, mitt jordgubbs-sug blir bara större och större!
Igår kom Lisa först hem med några SVENSKA jordgubbar (första för iår för mig iaf). Sen på kvällen fick vi supergod och supersommrig efterrätt hos familjen Hermelin bestående av jordgubbar och chokladglass, mums!

 Helst i öronen
 Helst i munnen

Sunny sol (av Märta)

Underbara sommar...

...och allt den innebär!

Gårdagen var perfekt! Söta Memme & Jossan.

Vickelin & Sannis

Kvällens dröm från Topshop

131691-416

Ebba, min nya kompis

Wei, Sannas depp-dag fick en tvär vändning, varför? Därför:

♥ Att jag åkte hem och bytte om till varmare kläder (shortsen var visst inte rodo än...)
♥ Jag träffade
Memme, såg vilken hård kväll hon hade haft igår och blev ännu mer peppad!
♥ Jag träffade min älskling och gav honom en stor puss (ska kanske tillägga att hans mun var full med mat just då...Adolf, fattar du vad jag måste vara kär i dig? Matpuss ligger inte högt på listan av gulligt och mys, haha)
♥ Jag fick låna A:s myspys-tjock-tröja och slapp frysa ännu mer
♥ Jag fick MVG i geografi A
♥ Jag träffade värden gulligaste tant idag! Vi arbetar med svenskt 1900-tal just nu i historia B och gör just nu ett arbete om förändringarna under 1900-talet. Intervjuform var kravet på arbetet. Jag fick ett namn; Ebba, av min lärare och idag träffade jag henne! Min nya favvo-tant (efter A:s gulliga farmor) heter Ebba och vi hade samma silviga nagellack på oss. 
Ebba tyckte jag skulle bli journalist!

Nu ska jag fortsätta på min mega plugg-dag!

Längtan

Längtan - Det hette min diktbok som jag gjorde vid den här tiden förra året.
Min längt-lista just nu ser ut såhär:
Sommarlov!!! Inte alls långt kvar nu:) Sol, bad, fest, Vickan, bruna ben (förhoppningsvis) & massa jobb Adolf!
18 år, utgång!
Dominikanska republiken i två veckor i höst! Kan det bli bättre? Nope
Körkort
Balen (nästa år, haha, det är ju jätte långt dit, men jag fick världens sug nu när jag såg alla fina i år!)

Bild 1: Jossan & Memme
Bild 2: Anna & LG
Bild 3: Jossan & Klabbe
Bild 4: Memmes klänning med rosett bakifrån
Bild 5: AnnaPanna 
Bild 6: Cornelia & Jesper

Och såhär såg jag och Vickan ut på balen, haha: