Sommarjobb

Jag DÖÖÖÖÖÖÖR!

Brämhults juice

Jag har precis kommit hem. Patricja och jag har varit ute på journalistarbete. Vi har intervjuat Adolfs farmor Bittan om diverse saker (skolarbete). Hon är så söt, Bittan. Hon pratade om en bok som hon precis hade läst där det stod om allt onyttigt som finns i våran mat. Därför hade hon köpt Bärmhults juice, med smak av hallon. Det smakade sommar, mums!

Ska snart träffa Matilda, vi ska skriva in oss på körskolan. Ikväll ska jag vara med Adolf, film? Och förhoppningsvis boka en resa till värmen!
131691-484

Nu ska jag och dricka upp mitt supergoda gröna te som mamma köpte på NK igår, mmm!

Grey´s Anatomy!

Jag är beroende (har varit det ett tag, men inte förens i helgen VERKLIGEN insett hur besatt jag är!).  Underbara, underbara serie! Grey´s!

Min helg har varit bra, mycket bra. I fredags blev jag bjuden på supergod oxfile på Pappa Grappa av min älskade kille, sedan gick vi vidare till Side Bar och slutade, som vanligt, på Hugo!  

Lördagen bestod av tygtittning till min balklänning och senare åkte vi till kvinnan som ska sy klänningen! Jag hoppas verklgien att det blir bra nu! Känns i alla fall skönt att få det hela ur huvudet! Vi hann även med ett besök på MediaMarkt och införskaffade en ny dator! Good! Jag och Martina avslutade kvällen med en promenad och massa godis!

Idag har jag (inklusive min familj) gått en lååångpromenad i vår(känns såå konstigt med vårkänslor i JANUARI)solen. Promenaden inkludertade ett stopp för varmchoklad och grädde uppe vid kanalen, mysigt!  Sedan har jag mesta ägnat mig åt min älskade box!

Kvällen hade jag tänkt att spendera med min kille, en bra film och kanske lite läxor... Anna? Patricja? Har ni gjort matten? Jag tror att jag hoppar över den...

Amazonas indianer

Sitter i datasalen i skolan, I mitt högra öra kommer det klagomål om mitt dåliga bloggande. Så här kommer ett inlägg (ett klagoinlägg dessvärre).
Religion B. Och vi "forskar" om amazonas indianer. Källhänsvisning behöver vi inte lämna in. Vi har fyra lektioner på oss. Presentationen sker muntligt. Jag upprepar, detta är religion B!
Men jag ska inte klaga, det kunde varit värre och jag föredrar nog ändå den slappa varianten i vår! Känns som det kan bli hur hektiskt som helst månaderna innan studenten. Men gud vad vi ska ha roligt

Nu ska jag fortsätta mitt sökande på den seriösa sidan wikipedia och sedan dricka fem liter kaffe.


  


Träningsverken som inte vill försvinna

Hela armarna, hela ryggen, ah typ hela min kropp har drabbats av en akut träningsverk!  Allt på grund av min älsklings nya investering, WII! Jag kan vara en aning efter gällande upptäckten av detta underbara spel, men jag är så långt ifrån intresserad av teknink man kan komma, och ändå har jag fallit pladask för detta!
Tennis och boxning är roligast! Jag blir vild!
Igår hade vi en spela-spel-kväll! Först på listan stod ett julklappsspel; med andra ord, sedan övergick killarna till Monopol (hur kul kan det egentlgien vara???) och tjejerna till wii! Lyckat!

Idag har jag mest inte gjort något alls...beundrat mitt nya fynd, en stor, fluffi och varm pälsmössa!

Imorgon ska jag, Anna, Matilda och Patricja eventuellt till stan och ta en titt på utbudet av balklänningar, det är dags att börja leta nu!

Ha en bra kväll, det ska iaf jag ha (funderar stakt på att förbättra på min träningsverk ytterligare!)