Dags för Sussie su & Kilteberrys lektion

Dags för lite gympa. Jag & Berry har planerat en lek- lektion på gympan som vi ska ha nu! Haha. Fattar inte vad vi har gett oss in på, men det kanske blir lite kul. Våran lärare verkar iaf tycka att det ska bli väldigt intressanr, han har hoppat på oss ett antal gånger redan!

Pappa var min räddare i nöden igår när han kom hem med en godispåse. Gårdagens goda gärning!

Denna vecka kommer att bestå av plugg, plugg och åter plugg. Jag har massor att göra, fattar inte vart allt kommer ifrån! Men det är väl bara att ta itu med antar jag.


Byebye


Vilken kaka är du?

Gör testet här.

131691-238
Jag blev en lyckokaka:) En sån som man får när man beställer kinamat ni vet, med en liten lapp inne! Asäcklig, men lite tur skadar ju aldrig!

You are a Fortune Cookie
You're a rather normal person, except that you have extraordinary luck in life.
People want to be around you (even when they're a little sick of you), in hopes of being lucky too!

Kom hem!

s & a.


Paris & Nicole

131691-237


Sol & värme nu tack!

Jag är så trött på snö och vinter. Tror aldig att jag har längtat så här mycket efter våren, men det verkar inte hjälpa ett dugg, för våren vill inte komma! Det är mars, minusgrader, snö och slask! 
Idag vid frukosten drömde jag mig bort baland alla sista minuten resor. Vaknade ur mina sol-drömmar av att Lisa undrade varför jag inter hade bläddrat sida i tidningen på så länge. Jag är såå sugen på en sista minuten resa. Någon som vill följa med?

Dagen har jag spenderat i mitt rum bland tusentals olika saker. En storstädning som tog närmare 4 timmar. Men nu är allt kliniskt rent och garderoben fylld med nya plagg hängande i fina rader och liggande i perfekt vikta högar:) Till och med skorna är staplade och man kan se golvet av garderoben, som har varit täckt med allt och inget. 

Igår fick jag massa sms av min älsk! Så nu har jag energi för att orka med en skolvecka i Sanna-plugg-pamik!

Dags för lite träning för mig och Matilda. Sen ska vi ångbasta, men först måste vi som sagt göra oss förtjänta av det..

Over and out

Shopping makes me feel happy!

Det är konstigt vad man glad man kan bli av lite shopping. Man kan egentligne inte sätta fingret på vad det är, men bra känns det iaf. Något slags tillfredställande.
Lisa & jag har haft en lyckad dag på Malmös shopping gator, vilket har lett till en helt del lyckade köp och en extremt tom plånbok! Men vad gör man inte!?

Sitter på tåget hem med en halv sovande Lisa bredvid och en kille som verkar ha sockerberoende framför. Hans sockerberoende har lett till någon slag överenergi, som tyvärr DRABBAR oss. Han är helt vild.
Det finns kontiga platser där människor möts, kollektivtrafik är  faktiskt ett bra exempel på en plats där olika människor samlas. Man får så många nya intryck av bara en resa. Vart ska alla?
Igår var det ett par stumt par med två skrikande barn säter framför oss. Det var så coolt att se. Barnen skrev och mamman och pappan var helt tysta och kunde bara lyfta barnen när dom grät, inte säga nåt alls. 

Nu ska jag fortsätta att facinera mig över alla olika människor, kanske sova lite och tänka på min A. Bye

 

På tåget till Malmö

Först en snabb lunch på paus, sen var det ovisst om tåget till Malmö verklgien skulle avgå, men vi hade tur! Alla tåg fram till kl 12 var inställda pga vädret, men vårat var det första som gick, så nu sitter jag här; Bloggar och längtar efter lite härlig Malmö-shopping och en god hotell frukost imorgon:)

Gårdagens Laserdome upplevelse var så rolig! Jag fick namnet Terminator, men kände mig inte riktigt at jag kunde leva upp till det, haha! Kul var det verklgien ifa, måstegöras om! Sen åt vi på Athena, mums! Känns som jag fortfarande är mätt (och ändå äter jag en daim just nu..usch!)

Jag håller tummarna för att shoppingen imorn kommer bli givande!

Ha en bra fortsatt dag!  


What goes around comes around

131691-236
Scarlet & Justin i den så heta What goes around comes around- videon.  

Sanna + Topshop = SANT



Jag skulle kunna leva i en Topshop affär. Mmm, det finns så mkt fint så jag blir galen.
♥ Hängselklänning
♥ Silvriga ballerinaskor, vill ha, vill ha!
♥ Gula ballerinaskor!
♥ Randig, jättegullig klänning!
♥ Vårig tunika. Tänk med leggins eller ett par stuprörsjeans och en snygg väska till
♥ Enkel grå tröja

Min dag började perfekt. Världens mest efterlängtade sms, en god frukost och två avsnitt OC. Kan det bli mkt bättre?
Hoppas den fortsättar lika bra! Först lite pluggande, sen Laserdome med the big family och äta ute, mums! Kvällen kommer sluta med en liten tjejkväll hos Anna:)
Ha en bra bra!

Lov är lika med läsning


Angelas dotter, Kristin Hannah. Lånade med mamma i lördags, ska börja läsa.
Martina-koden, Martina Haag. Började på i helgen, verkar inte ha samma klass som resten av hennes böcker..
Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra), Martina Haag. Fick i födelsedags presten, sååå himla rolig, skrattade mig igenom den!
Typ trettio, Lisa Jewell. Var länge sen jag läse men minns den som bra!
Mossvikenfruar, Chansen, Emma Hamberg. Rolig!
Små citroner gula, Kajsa Ingemarsson. Wei, wei!

Rolig tisdag!

Dagen har gått fort. Dagar som går fort är faktiskt väldigt bra när man längtar efter dagar längre bort. Därför har jag kommit på att mitt väldigt busy lov är bra för mig, även om jag inte kommer vara ett dugg utvilad när skolan börjar igen. Men jag kommer förhoppningsvis vara glad!

Först tog jag, pappa & Lisa en sväng in till farmor. Hon ser så ynklig ut. Hon brukade vara tjock, glad och prata konstant. Nu mest ligger hon. Usch.
Sen var det dags för mig, Martina, Lisa & mamma att spela badminton:) Så roligt det var! Hade dock kramp i armen efteråt!
Sen åt vi på McDonalds.. det är ju faktiskt lov:) Och uträttade massa ärenden.
Och nyss kom jag hem från träningsverket med Matilda. Core och aerobics! Avslutning emd ångbastu. Jag vill flytta in i en ångbastu, såå himla skönt. Det var skillnad på den och den som fanns på Racketstadion, som dety kändes som det skulle börja brinna i, haha!
Snart Desperate, men först en pling till Vickelin!

Jag har föresten inte kommit på hur jag ska hinna med allt jag har att plugga det här lovet.. Men det löser sig väl antagligen:) Får plugga lite på tåget till och från Malmö och imorn på dagen!
 
Over and out


Sportlov

Ja, och så var det äntligen sportlov. I morse hade jag panik över att jag nästan inte hade planerat in en ända sak att göra, men under dagen har det hänt mycket.

Måndag: Idag blev det en OC-dag med
Lisa och Martina. Hann även med lite svenska, men har fortfarande massa kvar att göra... Kom nyss hem från ett lååångt träningspass med Memme, 1 timme spinning och en halvtimmes core. Nu dricker vi smothie och ska snart se på film här i det spanska huset.
Tisdag: Mamma, Lisa, Martina och jag ska uträtta massa ärenden och kanske spela badminton. Träna på kvällen.
Onsdag: Laserdome med familjen, sen tjejkväll hos Anna. Med Matilda och Patricja.
Torsdag: Malmö med mamma och Lisa
Fredag: Malmö, kommer hem och då fest
Lördag: Körskole kurs
Söndag: PLUGGGGGGA!

Dagens händelse: När mamma kom hem från jobbet och såg en räv under våran trappa! Mitt inne i stan. Jag är livrädd och kommer inte våga gå utanför dörren själv på ett tag! Euw!

2 veckor blir bara längre och längre! Ja vi ko på fi o ä go me mi ki! Ko he!

Action!


Tränings sugen

131691-223
Jag är väldigt sugen på ett svettigt träningspass! Dock går det bara morgon pass på lördagar, så jag funderar starkt på att gå ner och crossa ett litet tag. Skulle nog få igång mig idag! Och vad skulle sitta bättre om inte ett par rosa Stella Mccartney designade skor?! Ja, tack:)
Annars ska dagen bestå av plugg! Det är väl bäst att göra klart det så snabbt som möjligt så slutet av lovet blir LOV!
Rolig insident från imorse; Jag letade efter del 1 tidnignen idag, men kunde inte hitta den. Sen hör jag mamma prata med mormor, och då visar det sig att Rolf har råkat elda upp den, haha! Han la den visst på ett ljus, och det blev en liten brasa här i köket!

Ha en bra dag!


Middags diskussion

Min kära familj och jag diskuterade nyss bloggar! Det blev en ganska intressant diskussion, där jag & Hedvig fick försvara fenomenet bloggar, medan Rolf inte färstod varför det var så viktigt och vad det var man skulle uttrycka på dom.

Mamma, Rolf & Kristians tankar om bloggar:
♥Dåligt språk, som liknar talspråk
♥En tjej-grej
♥Väldigt ytligt och opersonligt
♥Slöseri på tid
♥Ett felaktigt sätt att visa populartiet på
 
Mina och Hedvigs tankar om bloggar:
♥Väldigt underhållande
♥Ett bra tidsfördiv
♥Insperation (både vd det gäller mode, men även annat)
♥Kanske aningen onödiga kommentarer
♥Ett sätt att berätta om sig själv och viktiga intressanta saker!

Vem vann blogg-matchen? Jag tycker att mina & Heddans argument var väldigt starka och ser därför oss som segrare i blogg-duellen! Yes! 
 


Snälla Sverige!

Snälla Sverige! Rösta ut Lasse-äcklig- Brandeby som förstör hela Let's Dance! Det är ju bara pinsamt!
131691-219

Nu är det bara några timmar kvar tills min A åker. Usch, jag är redan deprimerad! låt 2 veckor gå otroligt snabbt! Tills dess kan jag kolla på dagens stöldgods:) Världens finaste kort! Eller näst finaste, efter det hos greven. Äl di.

Mina bloggare!

Shit vilken blogg-hysteri det blev nu då! Vi sitter och har svenska och våran lärare började nyss fråga vad det var vi höll på med, så nu har jag förklarat hela blogg världen för henne:) Tror dock inte att hon uppskattar våran ofocus på arbetet vi egentlgien ska skriva nu.. Men det är faktiskt fredag eftermiddag innan lov!
Matilda & Anna har fått hjälp av Patricja, så nu har dom lärt sig göra jättefina bloggar! Jag är med sugen på ny desing..vi får se hur det blir med det, kanske jag kan lära mig att fixa min egen blogg, så Jossan slipper hjälpa mig:) Fast hon tycker det är kul, som tur är!

Jag har kommit på att det är väldigt långt till Sydafrika. Kommer få abstinens efter min A som åker imorn!!

Utmaningen antagen!

Jag har blivit utmanad av Sussi i att berätta vilken stilikon jag har. Lätt val, Kate Moss! Love, love, love. Kan man vara snyggare och ha en bättre stil på samma gång? Ne, skulle inte tro det. Här kommer lite bilder på världens snyggaste människa!


På en säker andra plats hittar ni supersöta Sienna Miller. Ah, jag dör så snygg hon är! 


Underbara bild

131691-202
Jag kan inte få nog av denna underbara bild fårn
Oscar de la Renta. Har publicerat den innan, men kan inte låta bil att göra det igen! Love!

Dagen


♥ Sött, Oscar de la Renta
♥ Coolt, Armani
♥ Fluffigt, Franck Sorbier

Gårdagen blev lyckad, förutom det extremt tråkiga studiebesöket hos Vadstena landsarkiv. Men sällskapet piggade upp resan! La Uva med Memme, Anton & Adolf på kvällen, mys!
Fick en ros av pappa och en liten choklad ask. Jag gillar alla hjärtans dag! Sen konstaterade Anna att det går snabbare till våren efter alla hjärtans dag, känns alltid bra.

Idag ska vi på en liten klass kväll, med bowling, kan bli kul. Vi får se:) Kvällen kommer också präglas av tyska verg, såklart. Och en engelska bok som ska vara utläst imorn...sen... LOV!


God morgon och...

Vad heter det egentligen?

Grattis på alla hjärtans dag?
Glad alla hjärtans dag?
Ha en bra alla hjärtans dag?
God alla hjärtans dag?
Puss på alla hjärtans dag?
Jag tycker om dig på alla hjärtans dag?
Jag är kär i dig på alla hjärtans dag?
Jag älskar dig på alla hjärtans dag?

Vad säger nì?

Jag tror jag fick höra den finaste alla hjärtans dag-frasen iaf!

Måste snart skynda till skolan! Förts lite frukost, om A kan duscha klart!
Föresten kunde inte den här dagen börjat bättre! Röd är alla hjärtans dags färg!  

Snyggt Sienna!

131691-203

Desperate

Min kväll räddades. Eftersom femman har försvunnit hemma hos oss är jag hos Adolf nu och har precis kollat på desperate. Så bra!

Måste börja planera lovet lite nu. Snart en veckas ledigt!

Veckan hittils:
Fredag: A
Lördag: Läste något om middag i det spanska huset på Martinas blogg:) Hoppas på att jag är inkluderad. Måste ju träffa Martina lite på lovet! Miss that. 
Söndag:
Måndag:
Tisdag:
är iaf uppbokad. Då ska jag, Matilda, Anna & Patricja ha världens svullo-kväll. Det ska bli så mysigt. Är så glad för mina små solar.
Onsdag: Step up med Matilda
Torsdag:
Fredag:
Eventuellt fest

Utmaning!

Saras utmaning!

10 favoriter:
Färg: Svart, silver
Mat: Mammas mat
Band: Inget
Film: Cold mountain
Bok: Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)
Sport: Fotboll
Årstid: Sommar och vinter
Veckodag: lördag
Glassmak: alla
Tid på dygnet: kväll

9 för tillfället:
Humör: Trött
Smak: Hungrig-smak
Kläder: Svart klänning, strumpbyxor, kofta och silver halsband
Bakgrund: En hall
Nagellack: Japp, rött
Tid: 15:13
Omgivning: Beige (typ)
Irritationsobjekt: Jag fryser

8 första: (första alltså...inte nu)
Bästa vän: Matilda
Screen name: ha?
Husdjur: Kanin
Piercing: Hål i öronen när jag var 12 kanske 
Förälskelse: Kille på lekis
Musik: Bäbä vita lamm kanske
Bil: Barbie bil
Kyss: 6:an

7 senaste:
Cigarett:
2 veckor sen
Mat: chokladpudding
Dryck: Vatten
Biltur: I morse 
Kyss: I morse
Spelad låt: Radio, minns ej
TV-program: Måste ha varit "I en annan del av Köping" i söndags

6 har du någonsin:

Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Ja
Varit med på TV: Ja
Kysst någon du inte känner: Ja

5 nej tack:
Kläder: Magtröjor och för låga byxor
Mat: Mamma scans köttbullar & burk skinka
Musik: Hårdrock
Dryck: Flädersaft
Personlighetsdrag: Självisk

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Tränade & åt pannkakor med glass
Du kan höra just nu: Min dator & Matildas ringande mobil
Du inte kan leva utan: Kärlek
Du gör när du har tråkigt: Bloggar, ringer mamma, läser VR eller Elle, sover

3 personer:
Du kan berätta allt för: Matilda
Du tycker om: Alla darlings
Du inte gillar: Ah...

2 val:
Kaffe eller te: Kaffe & te
Vår eller höst: Vår

1 önskan: Hemlig

T(r)is(t)dag, eller kanske inte :)

Kanske. Eller ändå inte. Det har ändå varit en ganska rolig dag:
Släktkunskap. Jag hittade nya människor i min släkt och jag tror inte att C-J hatar mig lika mkt längre. C-J kallade A för hjälte när han sa att han kunde köra imorgon, det var ockås lite kul.
Matilda och jag fick i uppdrag att leta rätt på 9:or som skulle på information, men vi hittade dom inte, men vi hade kul iaf!
♥ Vi frossade i mjuka mackor i matan. Sen var det chokladpudding efter maten!
♥ Jag fick världens finaste morgon sms av Vickan som lyfte hela dagen.
Memme & jag sprang runt och.. hm vad var det vi gjorde? Haha.
Anna, Matilda, Patricja & jag hade skrattanfall i matsalen och tycker själva att vi är roligast i världen (eller iaf i skolan, men det kanske inte är så svårt, haha!)
♥ Jag gjorde min sämsta redovisning någonsin (på tyska) och det känns så dåligt. Nästan lite skrattretande!

Igår var mamma här med en alla-hjärtans-dag present som stod på min säng när jag kom hem från träningen! Wei, så roligt, älskar paket! En söt liten påse med massa olika söta saker. Gull-mamma.

Resten av dagen:
Träna: core och aerobics med Matilda och Memme.
♥ Läsa världens tråkigaste engelska bok
♥ Leka med A? Kanske.

Tråkigast idag:
♥Att kanal5 har försvunnit hemma hos pappa och ikväll börjar Desperate... nooooo!
Testa dig.

Over and out

sims installeras

Just nu håller Adolf på att installera the sims 2 åt  mig på hans nya dator, sen ska vi spela det, wei!

Gårdagen var trevlig, iaf kvällen när jag äntligen kunde sluta plugga. Jag och Memme var och svullade massa god mat på La Uva. Mysigt! Sen gick vi till Stefan för att hämta Adolf och kollade på en konstig film där. Stefans kattvisade även upp ett trick med någon tejp, men jag fattade inte rikigt vad det var som skulle hända. Sen var vi tvungna att köra in Emil till stan och jag var sur resten av kvällen/natten. Sen blev jag glad när vi kom hem igen. Nu är jag med glad, för snart är sims klar installerat!

A & s nya uttyyck:
"vad är det här?"  och "hahah, ba, ih, haha, nooo!"

Nu ska vi gå ut i vintern ett tag.

Lördagsgodis

Här är min godispåse för dagen!


♥ Söt klänning i rosa och svart
♥ Gulliga gula ballerina skor
♥ Extremt söt kofta/vårjacka (tänk en vår morgon!)
♥ Världens sötaste linne, kan det bli mkt mer sommrigt och sött?
♥ Rödblommig tunika/klänning
♥ Röda, ursöta skor med öppen tå och en liten kilklack.

En godispåse & demografi

Jaha, så nu sitter jag här. Med demografi hemprovet från geografin & en stor godispåse. Jag ska verklgien plåga mig igenom det, det är bara att ta tag i nu! Vi har kommit in i ett läx- och provstimm! Träffade Patricja förut när vi var på Smultion-intervju (eller kan man kalla det intervju när det tog 2 minuter och det ända jag sa var "hej" och "hej då"? Ne, jag tror inte det.) och vi gick och köpte en varsin godispåse, så vi skulle orka med en plugg-dag!
Ikväll ska det vara klart för då ska jag träffa Memme! Ska bli kul, vi ska gå ut och äta tror jag. Mys. 

Lycka till ikväll mitt smultron! Jag håller alla mina tummar, men för vem, haha! Jag ringer dig och checkar hur det belv imorn darl.
 
Jag saknar min A.


Jag är kär...



...i ett par skor i silver. (och en kille i silver, eller kanske i guld) Så himla fina! Måste beställa. Håller på att leta efter något mer fint från Asos så jag kan göra lite fynd samtidigt. Åh, vad jag vill ha dom här skorna!

Tyska blä.

Jag är trött på språk. Engelska och tyska och bla och bla. Nu ska vi ta rast :) Annika är ledig och då vill vi med vara lediga. Uppdaterar senare, om jag hinner. Bland alla tyska verb!

Sienna Miller, vad har du på dig?

131691-194Trendsättaren Sienna. Hoppas inte att denna gräsliga outfit blir en trend som stannar!!

Jag är redan trött på att vara sjuk

Euw, vad det är äckligt att vara sjuk. Och tråkigt. Jag är redan rastlös! Fattar inte hur Matilda har stått ut i en vecka nu... Men hon har ju räddningen: sims, som inte funkar på våran äckliga data. Blä. Pappa tycker att jag ska kolla på skidor i Åre imorn, så det ska jag väl göra, och vila en dag till.
Lisa sa just (efter att jag började gråta för femte gången idag, efter hn hade sagt någon konstig kommentar): "Sanna, jag vet att du är skör just nu, men jag var bara tvungen att säga det". Jag är faktiskt skör! Min kropp känns som en mjuk boll med dålig hållning (det började jag också gråta för, att min hållning var ful idag, och att jag har fettig hår som jag inte orkar duscha och...blabla) Kanske jag skulle gått med på den jugoslaviska kuren som jag blev erbjuden igår kväll:)!? Ne, nu måste jag sluta tycka synd om mig själv, alla börjar bli lite trötta på mig. Speciellt mamma & Adolf som jag, båda två, har teroriserat på telefonen hela dagen. Sen dog min mobil också. ISOLERAD. Laddaren fick pappa komma med för ett tag sen, så nu är det aningen bättre. En panodil kanske det gör kvällen ultimal...  

Nu ska jag kolla på nyheterna, ännu ett av alla toppen-program som jag har sett på TV idag. Jippie vad kul.

sov sött


Vickan, förkyld & grönt te

Igår var jag mammi och Lisa på stan en sväng. Jag köpte ett par höga jeans till, sen åkte vi en sväng förbi Heddans nya lägenhet. Den var verkligen jättegullig! Vi tog take away til¨l mormor och lunchade där. 

På kvällen var min älskade Vickan här! Fattar inte hur vi alltid kan ha så kul, även fast vi typ inte gör nåt. Kollade på melodifestivalen (vad är det för fel på alla artister, eller kan man kalla dom det? Sämst i vilket fall, så sämst att det blir roligt) med min familj. Sen gjorde Lisa smothie åt oss och resten av kvällen till bringade vi nerbäddade i min säng md en påse chips. Vi är bäst!

Imorse vaknade jag av en ond hals, lite över normal temp och en förkyldning. Men nu har jag proppat i mig två panodil och hällt i mig grönt te. Aningen bättre iaf. Hoppas inte jag har smittat min Vickelin nu bara!

Over and out


Adrenalin kick

Så skönt! Kom precis hem från ett spinningpass, man känner sig alltid lika duktig (och utmattad) efteråt! Världens kick. Dock var det inte lika kul idag när Memmelito inte var med och cyklade, men hon hade viktigare saker för sig och det går ju faktiskt före! Heja Memme imorn! Haha, just det. Spinning tanten frågade vart jag hade min "kamrat" som hon så snyggt uttryckte det. Så nästa tordag måste vi dit igen och plågas:)

Nu står jag och sörjer över mitt pluggande. Idag, för första gången på typ en månad hade jag ett litet plugg-sug (finns det föresten?). När jag fick tillbaka mitt tyska prov (med ett ovanligt bra resultat för att vara mig i tyska) fick jag en liten kick! Sen skulle jag hem och plugga verb, och så glömmer jag boken! Ah. Så det lilla suget är nu borta... Tyvärr tyska-lärare-anna, det får bli en annan gång. Nästa månad när jag blir sugen på infintiv, grundform och perfekt igen.

Min hud håller på att torka ut. Jag och Adolf har kommit på att jag duschar för mkt nu när jag har blivit aktiv. Mina händer är typ röda nariga (blä vilket äckligt ord) och jag smörjer in dom med Försvarets hudsalva (min mirakelkräm mot allt!).

Är det nåt bra på TV ikväll? Är sugen på ett bra program, fruktsallad och en varm filt över mig, men först duscha.

Byebye


Tjejer, lunch & lite blogg

Sitter i en datasal med Patricja, Anna, Memme & Stina. Vi har frossat i mjuka mackor i matsalen, korv var inte så frästande. Nu sitter vi och bloggar. Stina har fått en egen liten blogg:) Den ska vi följa!

Min lilla sötnös Matilda är fortfarnade sjuk! Du måste skynda dig att bli frisk tills imorn!

Snart dags för släktkunskap, åh vad jag lääängtar! (Läs inte!)