Tankar om hösten

Det är något speciellt med höst. När man känner att hösten börjar krypa sig på.
Många hatar den känslan. Men jag älskar den.

Detta gör hösten skön istället för jobbig:

Mörkret. Jag trivs i mörkret. Jag trivs inomhus med en bok och en kopp te.
Höstkläder. Jag gillar mössor, halsdukar och vantar. Tjocka tröjor, mysiga skor utan ballerina-svett-lukt-faran!
♥ Jag gillar att hyra filmFix (Söderköpings räddning en kväll i mörkert?) och köpa en stor påse godis.
♥ Att kunna vakna en morgon av regn. Kolla ut genom fönstret och krypa ner, utan dåligt-solsamvete, under täcket och somna om.
♥ Eller ännu bättre. Äta frukost och sen gå tillbaka och lägga sig en hel förmiddag
Svamp. Att kunna plocka svamp en söndag med familjen.
♥ Mysiga fikastunder över te, kaffe eller choklad.
Martina? nästa!


Kommentarer
Postat av: Martina

Åh, jag känner mig också väldigt sugen på hösen faktiskt. Höst promenader och höstshopping! Och kanske eventuellt en resa till ett varmare land. :)

Jag slutar "tidigt" idag och imorgon. Imorn ska jag träffa Ida. På onsdag och torsdag slutar jag sent. Men man kan ju gå och ta en fika i alla fall.. Om det är fint väder, kanske ett glas rosé:) Jag är på vad som helst.!!

Postat av: Jenny

de där gjorde ju faktiskt hösten till en mysig period..

2008-08-11 @ 10:47:57
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback