Vilken shoppingtyp är du?

De senaste månaderan har jag börjar fundera över olika shoppingtyper. Denna granskning startade jag efter att i våras ha shoppat min garderob överfull och under sommaren haft ett shoppingförbud.
Varför blev jag så hetsig? Varför gjorde jag ett förbud?

Nu har jag kommit fram till flera olika shoppingtyper. Mina shoppingtyper symboliseras av mina (halv) systrar som ha väldigt olika shoppingvanor. Här kommer analysen:

Lisa
Lisa är en riktig fyndare. Hon hittar alltid saker när alla andra har gett upp för länge sedan. Men hon har sina fyndarögon inställda på BRA saker. Hon vet vad man kan köpa på rea och vad man inte bör köpa på rea. Hon hittar ständigt saker som är klassiska och mycket användbara till ett bra pris. Och när hon väl satsar på något lite dyare är hon hundra på att hon kommer att använda det och vill ha det.

Matilda
Matilda är (eller var innan hon blev student kanske jag ska säga) en hetshoppare. Hon shoppar mycket och onödigt och har en FULL och ständigt uppdaterad garderob. Hon har allt man behöver (randigt, rutigt, kl'änningar, linnen, kjolar, blommig, mönster, enfärgat...) ha i en garderob. Och behöver faktiskt aldrig klaga på att hon saknar en LBD eller en baströja.
Hon får ticks på saker som hon MÅSTE ha. Nagellack...

Martina
Martina sätter kvalitét före pengar. Hon köper ett mycket dyrt plagg (efter lite eftertanke) och älskar sedan det plagger som ett barn i en månad eller två. Hon slösar inte på skit som hon inte vill ha, men hon öppnar gärna plånboken när hon har hittat "DET"!

Så..vad vill jag vara? Eller vad kan jag vara?
Fyndaren? Hetsaren? Kvalitét före kvantitetaren?

Jag vill ha en uppdaterad garderob, med bra fynd och dyra märkesplagg!
Låter som det här kalaset kan sluta ganska dyrt...



Kommentarer
Postat av: Matilda

hahah, det där stämmer verkligen! Nu när jag är student så bör jag nog övergå till Lisas shoppingstil, om jag ens har råd att ha en shoppingstil överhuvudtaget :P

Postat av: Laura

Jag skrev faktiskt om det: http://fashionportfolio.blogg.se/2008/october/min-vecka.html#trackback



:):)

2008-10-14 @ 15:07:17
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Matilda

Återstår alltså att se :)

Ja, henne gillar jag mycket, hon peppar en på ett bra sätt.



Jag är nog en blandning av alla dom där, fynda kan jag göra med köper oftast saker som jag använder en gång...

2008-10-14 @ 16:04:41
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Martina

Haha.. sooo true. På senaste tiden känns det som att jaghar öppnat plånboken för det mesta..

Nu kommer jag heeeeeeem!

2008-10-14 @ 18:05:46
URL: http://martinaengwall.webblogg.se/
Postat av: Lisa

haha vad rolig sak. det stämmer ju in på mig som handen i handsken döö (Y):D

2008-10-14 @ 21:29:04
URL: http://lisasara.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback