Konsten att "ta på sig" bagage

Gårdagen var ett projekt. Ett riktigt projekt.

Efter bankärenden, bytta skor, glömda kvitton och inlämningen av nycklar återstod transporten av våra närmare 60 kilo. Hur har jag lyckats på mig denna mängd saker!?

Vi hade köpt en våg och visste att vi hade övervikt. Planen hette "klä på dig allt du kan" och gick ut på det som namnet avslöjar. Så, på flygplatsens toalett konkade vi in allt vi hade och började påtagning av kläder. Tröja, på tröja, på tröja. Mössa, dubbla halsdukar, bälten mm.

Jag klarade mig precis med 0,9 kg övervikt, Marie fick betala. Dock fanns det en större övervikt i handbaggget, men vi lyckades smita vägningen.

Jag åkte däremot såklart fast i säkerhetskontrollen då det pep om hela min kropp. Visiteringen tog 5 minuter och jag skämdes ihjäl när hon borjde kolla igenom ALLA mina lager med kläder. Smycken i flera kilon, dragkedjor bade bak och fram...herregud.


Hittade dnna sjukt gamla bild i vår gamla dator, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback