Cravings

Gravid-cravings är inte alls ovanligt. Jag har drabbats av icke-grevid-cravings. Bara cravings. Detta fenomen startade egentligen när jag flyttade hemifrån. Tror det beror på lyckan av att helt själv kunna välja när och vad man vill äta. Har haft en rad olika som hela tiden ersätts av nya.

Torkade aprikoser var den första. Ni vet ekologiska, osvavlade. Svindyra och hur goda som helst. Under en period slukade jag sånna.

Jag har även haft sug efter smågodis. Och då är det inte vanligt sug, utan extremt sug jag pratar om. Seven Eleven har varit en räddning sena kvällar när suget smugit sig på.

Sushi är en annan sak. Och pannkakor. Och cornflakes med äppelmos och mjölk. Varma mackor. Senaste cravingen jag har haft är turkisk youghurt med osaltade nötter och honung. Sjukt gott, tills jag föråt mig och nu mår sjukt illa av bara tanken.

Och nu, vet ni vad jag inte kan sluta tänka på; kaviar mackor...vad är det för fel på mig?!?! Har ni också mat-ticks?




Kommentarer
Postat av: Bella

Hahahah! Jag förstår precis din känsla, det sjuka är att mina cravings håller i sig flera dagar bara för jag itne har ork att ta mig till affären. Känner mig verkligen som en gravid.

Postat av: Matilda

Jag har mest ticks på godis hela tiden. Skulle vara kul om man någon gång fick ticks på att träna lite :) haha

2009-09-02 @ 15:22:43
URL: http://matildaewerfalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback